Eirik Mohaug Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Hallo. Mitt problem er at jeg hadde en Belkin router som tok kveld. På denne var det koblet to stk ip-kamera. en med en kabel lengde på ca 10 meter. og den andre hadde en kabel lengde på ca 80 meter. Alt fungerte utmerket. Da jeg byttet til en asus router så fungerer kun kameraet som har 10 meter kabel. Den andre som har 80 meter kabel fungerer ikke. Det som er så snodig er at det er nettverkslys på kamera, men ikke på routeren. Bytter jeg til en annen router, så har kameraet kontakt, men alså ikke mot asus router. Noen som har vært borti noe lingnende??. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Ettersom kabelen er så lang så klarer ruteren kanskje ikke å sende signalet langt nok. Bruker du cat5 eller cat6? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Kanskje kabelen er krysset? Noen enheter kan oppdage dette og inrette seg deretter, men de fleste kan ikke det. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Har du prøvd å tvinge overføringshastigheten på interfacet til routeren? Lenke til kommentar
Eirik Mohaug Skrevet 7. november 2013 Forfatter Del Skrevet 7. november 2013 Har brukt cat5 kabel. Synes det er rart at en gammel belkin router (5-6 år) klarer å få kontakt, mens en ny asus router (rt-n65u) ikke klarer jobben. Kabelen har jeg laget sjøl. Husket ikke om jeg krysset den eller ikke. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Mulig det er så enkelt som at det er litt dårlig ohmsk kontakt i den ene pluggen. Har du nettverkstang, så kan du prøve å klemme til. Edit: Glemte å legge med bilde. Endret 8. november 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Går ut i fra at du er klar over hvor viktig det er å få trådparene riktig. Det holder ikke at den bare er lik i begge ender. Ledningene skal heller ikke ligge i rekkefølge. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Nøkkelen ligger vel i at forrige ruteren hans klarte å få kontakt på samme kabel? 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Lag kabelen på nytt og følg skjema på internett, så kan du hake av det ihvertfall. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Nøkkelen ligger vel i at forrige ruteren hans klarte å få kontakt på samme kabel? Utstyr kan være forskjellig og med en feilkobla kabel kan man få en kabel som ligger helt i grenseland. Men med en 1-1-kabel og fargene i rekkefølge får man sjeldent mer enn ca. 10 meter. 2 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Bruker kameraet PoE? I så fall kan det hende den nye ruteren ikke klarer å sende strømmen så langt. Lenke til kommentar
Eirik Mohaug Skrevet 8. november 2013 Forfatter Del Skrevet 8. november 2013 Takk for mange forslag. Har sjekket og prøvd alt her som er blitt foreslått men uten resultat. Har prøvd å bytte til en annen router og da er det kontakt. Så velger da å tro det må være noe med innstillingene på asus routeren (rt-n65u). Lenke til kommentar
Fredrik_x Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Kjøp en billig kabeltester for å se at kabelen er som den skal.Du kan jo også teste med en billig switch mellom routeren og IP Kamera som quick-fix. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå