Gå til innhold

Har du noen gang gjordt noe ulovlig?

EvilSeagull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som 14-åring nasket jeg for første og siste gang i en butikk. Jeg ble selvsagt tatt. Vi hadde en alvorsprat på kontoret om at det ikke lønte seg å gjøre seg til kjeltring over en Mentos og en Japp. Men de syns det var veldig frekt av meg, i og med at jeg faktisk betalte for en Smil eller hva det var, i samme slengen.

Jeg har helt sikkert gjort mer også.

• Liker 2
Lenke til kommentar

nice try fbi

Hahaha, hadde vært kult å få dem på døra da :p

Pga den kommentaren din så skal jeg nevne litt :)

- Operert kjøretøy i ruset tilstand

- Illegal oppbevaring, bruk og omsetning av diverse rusmidler

- Parkert feil......

- Kjørt for fort....

- Husker ikke hva onkel kalte det, men det var hakket over hærværk, tror det var ramponering og ordensforstyrrelse (var ganske grovt, men ingen personskader)

- Laget litt thermite (det er teknisk sett ikke ulovlig...)

- Sex med person som ikke var bevisst (er en pulevenn som godtok det og spurte om det var bra for meg dagen etter da, hahaha, det regnes kanskje ikke som noe ulovlig??)

- Smuglet litt diverse :p

Hvis onkel leser dette så tror jeg ikke det skjer stort, jeg kan jo bare tulle......

:) :) :)

Endret av blablabling
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg dømmer deg, blablabling.

Skjønner det egentlig, men når du skriver det så må jeg jo nevne at jeg har skjerpet meg. Jeg har fått proffesjonell hjelp til å komme ut av sirkelen jeg var i. Har tatt veldig lang tid og vært utrolig vanskelig.

Jeg prøver ikke "skryte", men det er mange som ikke klarer å skjerpe seg/ komme ut av dritten. Jeg må også si at det er meningsløst å dømme folk, bedre å synes synd på folk som sliter og ha håp for dem.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Som 14-åring nasket jeg for første og siste gang i en butikk. Jeg ble selvsagt tatt. Vi hadde en alvorsprat på kontoret om at det ikke lønte seg å gjøre seg til kjeltring over en Mentos og en Japp. Men de syns det var veldig frekt av meg, i og med at jeg faktisk betalte for en Smil eller hva det var, i samme slengen.

Jeg har helt sikkert gjort mer også.

Smakte den stjålne jappen like godt som den ærlige? Eller kanskje det bare gjelder pepperkaker :D

Lenke til kommentar

Skjønner det egentlig, men når du skriver det så må jeg jo nevne at jeg har skjerpet meg. Jeg har fått proffesjonell hjelp til å komme ut av sirkelen jeg var i. Har tatt veldig lang tid og vært utrolig vanskelig.

Jeg prøver ikke "skryte", men det er mange som ikke klarer å skjerpe seg/ komme ut av dritten. Jeg må også si at det er meningsløst å dømme folk, bedre å synes synd på folk som sliter og ha håp for dem.

Skjønner ikke hva dette har med å slite å gjøre. Men bra du har kommet ut av det. Da har man jo viljestyrke.

Smakte den stjålne jappen like godt som den ærlige? Eller kanskje det bare gjelder pepperkaker :D

Det vet jeg ikke. For de la den jo selvsagt tilbake i hylla.

Lenke til kommentar

Hahaha, hadde vært kult å få dem på døra da :p

Pga den kommentaren din så skal jeg nevne litt :)

- Operert kjøretøy i ruset tilstand

- Illegal oppbevaring, bruk og omsetning av diverse rusmidler

- Parkert feil......

- Kjørt for fort....

- Husker ikke hva onkel kalte det, men det var hakket over hærværk, tror det var ramponering og ordensforstyrrelse (var ganske grovt, men ingen personskader)

- Laget litt thermite (det er teknisk sett ikke ulovlig...)

- Sex med person som ikke var bevisst (er en pulevenn som godtok det og spurte om det var bra for meg dagen etter da, hahaha, det regnes kanskje ikke som noe ulovlig??)

- Smuglet litt diverse :p

Hvis onkel leser dette så tror jeg ikke det skjer stort, jeg kan jo bare tulle......

:) :) :)

Det var litt av ei liste du :p Bra du har blitt flinkere nå :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva dette har med å slite å gjøre. Men bra du har kommet ut av det. Da har man jo viljestyrke.

Det handler om å komme inn i ett mønster som man forstår er galt og ikke klarer å komme seg ut av, da sliter man. Det handler også om psykologiske problemer som faktisk er grunnen til at ca 70-80% av dem som havner på "kjøret" gjør det. Å leve med en psykisk sykdom er veldig vanskelig og slitsomt det er det som kalles å "slite". Det er kanskje et dårlig ord for det, men jeg håper du forstår hva jeg mener.

Jeg har hovedsakelig hatt (fått) rusproblemer som igjen har ført til listen jeg skrev over. Jeg vet at dette er meget vanskelig å forstå for mennesker som ikke har noe/ veldig lite erfaring med emnet.

Jeg har skadet familien min, ødelagt mitt forhold til sønnen min (som jeg er på god vei i "repareringsfasen" med), barnets mor gikk fra meg (selvfølgelig) og jeg har kjærlighetssorg enda selv om det er over 3 år siden. Jeg kunne nok ha skrevet mer, men jeg tror dere skjønner tegninga.

Og JA, jeg angrer og kommer til å gjøre det til jeg dør.

Var ikke meningen å bli "sentimental", men jeg regnet jo at det måtte skje når jeg skrev den første kommentaren min.

Jeg skriver dette også av den grunn at folk som ikke skjønner dette kanskje får litt bedre forståelse og kanskje litt sympati med folk som ser "slitne/ herja" ut.

@EvilSeagull; Tusen takk :)

Endret av blablabling
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da skulle jeg gjort noen forandringer i håndteringen av volds- og voldtektsmenn. Spesielt ang. pederastene.

Hva med de som liker jenter da?

Selv har jeg vel ikke gjort de helt store ulovlighetene. Drukket på steder jeg ikke burde drukket, noen sigaretter med litt vitaminer og en eller to tilfeller av skikkelig dust hærverk. Den typen man er flau over å ha gjort senere :p

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig i dette. Jeg ser ikke på kriminell adferd som sykdom. Men man kan selvsagt godt være syk likevel.

Aaaaah... Kriminell adferd er IKKE en sykdom det er ikke det jeg prøver å si. Mitt poeng er at psykisk sykdom kan føre til rusproblemer (og andre problemer) som igjen kan føre til kriminelle handlinger. Det er irrasjonelle handlinger som utføres pga rus og nedsatt dømmekraft, yrkeskriminalitet er noe helt annet.

Jeg prøver på ingen måte å forsvare handlingene mine, det var galt av meg, men jeg har fått min straff av politiet, som liksom skal "nullstille"/ "betale" handlingene.... Det skal jeg love deg at ikke det IKKE gjør :cry: !!!

Kommentarene dine fremmer poenget mitt fra isted at dette er vanskelig å forstå for "mannen i gata". Det jeg skriver er heller ikke "skrevet i stein" og gjelder IKKE i alle tilfeller!

Edit; Skriveleif og litt tilleggsting som jeg glemte.

Endret av blablabling
Lenke til kommentar

Mitt poeng er at psykisk sykdom kan føre til rusproblemer (og andre problemer) som igjen kan føre til kriminelle handlinger.

Ja, absolutt. Men jeg dømmer det likevel, og syns ikke synd på det, for det er ikke noe man gjøre, disse kriminelle handlingene. Det er ikke som å ikke klare å spille fotball fordi man har brukket beinet. Eller ikke klare å hente posten fordi man kreperer av angst, for den del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...