provolone Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Hei Prøver en post igjen, litt andre krav en sist... Skal ha meg en ny laptop. Trodde jeg traff jackpoten for en tid tilbake, men da viste det seg at maskinen hadde en særs slitsom viftestøy. Her er hva jeg er på jakt etter: -Skjerm, helst matt, 13 - 15 tommer -Vekt: ikke noe særligt over 2 kg, gjerne under -Harddisk: hørt mye varmt om ssd, men er det virkeligt nødvendigt til enklere oppgaver som film og surfing? Pris: 6-8k? Forslag/erfaringer anyone`? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 HP PROBOOK 430 G1 http://www.dustinhome.no/product/5010755134/hp-probook-430-g1-ci5-1-6-4gb-128-ssd-13-3-w7p-w8p/ ASUS ZENBOOK UX32A http://www.dustinhome.no/product/5010666601/asus-zenbook-ux32a-ci5-1-7-6gb-500-24-ssd-13-3-w8/ Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Multicom Ultra W840 med i5-prosessor får ned under 7000 kroner og er vel verd en titt. Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Macbook air?7990 kr Lenke til kommentar
provolone Skrevet 9. november 2013 Forfatter Del Skrevet 9. november 2013 http://cdon.no/elektronikk/15inch-acer-v5-573g-54208g50aii-i5-4200u-8gb-500gb-gt-750-4gb-w8-p25161827?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=15inch+Acer+V5-573G-54208G50aii+i5-4200U/8GB/500GB/GT-750+4GB/W8&utm_content=25161827&utm_campaign=prisjakt_no_Hjemmelektronikk Siste laptopen jeg kjøpte var en variant av denne, men som nevnt med viftestøy. Noen som klarer å finne ut hvilken oppløsning det er på skjermen her? Lenke til kommentar
provolone Skrevet 3. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2014 http://www.expert.no/databaerbarpc/samsungnp900x4dk03selaptop/p/10783/?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt Er dette ett ok kjøp til 6k? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. januar 2014 Del Skrevet 3. januar 2014 Hei Prøver en post igjen, litt andre krav en sist... Skal ha meg en ny laptop. Trodde jeg traff jackpoten for en tid tilbake, men da viste det seg at maskinen hadde en særs slitsom viftestøy. Her er hva jeg er på jakt etter: -Skjerm, helst matt, 13 - 15 tommer -Vekt: ikke noe særligt over 2 kg, gjerne under -Harddisk: hørt mye varmt om ssd, men er det virkeligt nødvendigt til enklere oppgaver som film og surfing? Pris: 6-8k? Forslag/erfaringer anyone`? En SSD er ikke nødvendig til det du skal bruke den til. En SSD vil jo så klart gjøre maskinen litt raskere uansett hva du bruker den til, men nødvendig er det ikke, så da blir det opp til deg å velge om du skal bruke penger på å gjøre en maskin raskere. Ikke det at du kommer til å trenge det.. Macbook air?7990 kr Unødig sløs av penger vil jeg si at dette er. http://www.expert.no/databaerbarpc/samsungnp900x4dk03selaptop/p/10783/?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt Er dette ett ok kjøp til 6k? Dette er ett ok kjøp! Ut ifra det jeg har hørt så skal du kun bruke maskinen til enkle oppgaver som kontor, nett og film. Da er det ikke nødvendig med denne maskinen. En i3 prosessor takler godt dine oppgaver. Og omtrent all grafikk i dag takler film i HD. Du bør med andre ord skaffe deg en billigere maskin med kurrant kjøleløsninger i og med at du ikke vil at maskinen skal gå varm. En i5 CPU osv er ikke nødvendig, men du kan jo kjøpe det også så takler maskinen din det meste. Det er opp til deg. Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) En SSD er ikke nødvendig til det du skal bruke den til. En SSD vil jo så klart gjøre maskinen litt raskere uansett hva du bruker den til, men nødvendig er det ikke, så da blir det opp til deg å velge om du skal bruke penger på å gjøre en maskin raskere. Ikke det at du kommer til å trenge det.. Unødig sløs av penger vil jeg si at dette er. Dette er ett ok kjøp! Ut ifra det jeg har hørt så skal du kun bruke maskinen til enkle oppgaver som kontor, nett og film. Da er det ikke nødvendig med denne maskinen. En i3 prosessor takler godt dine oppgaver. Og omtrent all grafikk i dag takler film i HD. Du bør med andre ord skaffe deg en billigere maskin med kurrant kjøleløsninger i og med at du ikke vil at maskinen skal gå varm. En i5 CPU osv er ikke nødvendig, men du kan jo kjøpe det også så takler maskinen din det meste. Det er opp til deg. Folk som deg som bare går inn for å hate Mac og Apple på nettet burde få seg et liv altså. Hvordan du kan si at det er sløsing med penger å kjøpe en Macbook air vil jeg gjerne vite. Endret 10. januar 2014 av turbo911 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Jeg hater ikke bare for å hate, og jeg sier heller ikke at mac og apple er noe dritt heller. Jeg sier kun at i DETTE tilfellet så er dette unødvendig bruk av penger i forhold til det maskinen skal brukes til. Da holder det i lange baner med en annen maskin i stedet for en mac. Og det er heller ingen grunn i å elske mac i den graden du gjør. Maskinen skal tross alt kun brukes til film og surfing etter det jeg har lest og det takler fint en maskin til 4000. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Hold deg langt unna Acer og HP i alle fall. Feilraten på de to merkene er blant de verste på markedet. Asus Zenbook ser i grunn ikke så verst ut, men jeg anbefaler 13"-versjonen av MacBook air. Batteritiden på Air er veldig god, noe som er greit om du er langt unna en stikkontakt. I tillegg er maskina liten og nett. Funker greit å ha foran seg på fly også... her opplever jeg at 15" er for stort. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Hold deg langt unna Acer og HP i alle fall. Feilraten på de to merkene er blant de verste på markedet. Bullshit. Det er svært lite feil på HP sin forretningsserie. Vennligst legg frem dokumentasjon for din påstand. HP's maskiner til hjemmeunderholdning har vært av varierende og til dels dårlig kvalitet, men å hevde at en skal holde seg unna HP på generelt grunnlag blir feil. Som alle andre produsenter har HP og Acer både gode og dårlige modeller. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Endelig en mann som ikke hører på personopplysninger og rykter når det gjelder konkrete merker! Skjønner heller ikke at Acer og HP skal bli fremstilt som noe pakk! Har aldri noenainne opplevd provlemer med HP. For meg så har de vært sterke maskiner! Bråk var noe jeg registrerte på en av.maskinene mine, men dette har jeg opplevd på ASUS også... Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) http://www.brighthub.com/computing/hardware/articles/113202.aspx Min erfaring med Acer tilsier at det aldri blir et gjenkjøp av det merket. Vifte måtte byttes to ganger pga. feil, det samme med hovedkortet (vel, en gang). Bullshit. Det er svært lite feil på HP sin forretningsserie. Vennligst legg frem dokumentasjon for din påstand. HP's maskiner til hjemmeunderholdning har vært av varierende og til dels dårlig kvalitet, men å hevde at en skal holde seg unna HP på generelt grunnlag blir feil. Som alle andre produsenter har HP og Acer både gode og dårlige modeller. Kan du dokumentere at det er "svært lite feil" på HP sin forretningsserie? Både HP og ASUS har bredt utvalg i bærbare PC-er, derfor er det ikke rimelig at HP skal gjøre det merkbart dårlige enn ASUS i en undersøkelse som denne. Endret 10. januar 2014 av Star Fox Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Statistikken du kommer med er mildt sagt unyansert og fordreid. Den er utarbeidet av et selskap som har egeninteresser i markedet. Jeg gidder ikke å starte en lang diskusjon på nytt, så du kan lese videre her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1557687 HP, Dell og Lenovo (IBM) har vært verdens største PC leverandører de siste 10-15 årene, og de tre deler tilsammen nesten hele forretningsmarkedet. Tror du dette ville vært virkeligheten dersom de leverer så dårlige maskiner? Lenke til kommentar
Centy88 Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Sony har best kvalitet. Vaio <3 Birger er noob og skriver alltid bare tull. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) Velger bedrifter PC til sine ansatte kun basert på kvalitet, eller spiller pris en stor rolle også? I tillegg vil bruksmønsteret til "forretningsdatamaskiner" være veldig forskjellig i forhold til datamaskiner til privat bruk. En PC som står på et kontor i fem år og brukes til e-post og word må man vel nesten forvente at ikke streiker, uansett hvem som leverer den. ^ Sony er for øvrig like glad i å overprise sine produkter som Apple. Misforstå meg rett, jeg sier ikke at alle produktene til Acer og HP er elendige, men kvaliteten på det de leverer er så variabel at jeg generelt sett holder meg unna dem. Endret 10. januar 2014 av Star Fox Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Sony har best kvalitet. Vaio <3 Birger er noob og skriver alltid bare tull. Dette er et rent personangrep, og tilfører intet positivt til tråden. 1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Velger bedrifter PC til sine ansatte kun basert på kvalitet, eller spiller pris en stor rolle også? I tillegg vil bruksmønsteret til "forretningsdatamaskiner" være veldig forskjellig i forhold til datamaskiner til privat bruk. En PC som står på et kontor i fem år og brukes til e-post og word må man vel nesten forvente at ikke streiker, uansett hvem som leverer den. Pris spiller mindre rolle, men support er en viktig del i forretningsmarkedet. I tillegg til driftsikkerhet og datasikkerhet. Hvis pris hadde vært avgjørende, så hadde Acer og Asus vært store på forretningsmarkedet. De fleste bedrifter bruker stasjonære maskiner der portabilitet ikke er krav. Men det er overveiende sannsynlig at bedriftsbrukere behandler sine maskiner på en bedre måte. Men nå er det heller ingenting som tilsier at privatbrukere ikke kan behandle sine maskiner bedre enn mange gjør. Beskrivelsen Laptop betyr ikke at den skal brukes på fanget, i sofaen eller i sengen uten underlag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå