Axxxy Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Hei! Har lite info å gi, men sliter med å få lyd i en stasjonær PC. Det er en gammel PC, og har brukt den til å bytte deler og bruke deler i andre PCer, men for øyeblikket skal alt være på plass. Har prøvd å leke litt med innstillingene i avspillingsenhetene, men til ingen lykke. Har prøvd å koble til høytallere og headsett både i lydutgangen framme og bak. (Begge lyd utgangene er koblet til hovedkortet) Det merkelige her er at om jeg spiller av lyd via lydfil, youtube, eller andre programmer, så er det ingen indikasjon til respons i lyd mixeren. Har kun en aktiv lydenhet, men det er ikke tegn til en eneste "spike" i lydvolumet. Mener også at jeg ikke har brukt ett eget program for lydavspilling, men er ikke sikker. Enhetsbehandling: Når jeg klikker på "Lyd-, video- og spillkontrollere" vises det to lydenheter: * ATI High Definition Audio Device * SB Audigy Noen som har en enkel forklaring eller noen tips? Takk på forhånd Mvh - Daniel Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Ehh... høres nesten ut som du må ha en driver...eller kontaktspray... :hmm:piper det ikke i systemhøytaleren heller? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Det ser jo ut for at du har et OS som dette lydsystemet ikke er brukt i før?Da må du i så fall finne fram installasjons cd for akkurat det programmet SB som du nevnte.Siden du har byttet deler osv.BmOnline Lenke til kommentar
Axxxy Skrevet 7. november 2013 Forfatter Del Skrevet 7. november 2013 (endret) Takk for svar Edit: Mener jeg ikke har brukt ekstra program til å spille av lyd, men er usikker. Har ikke noen CD med drivere her. Det er heller ikke min PC, men en som har blitt brukt litt nå og litt da. Finnes det ett gratis program som skanner og leter etter manglende drivere? Eller kan gi litt mer detaljert innsikt i hva som kan være problemet? Tenker å formatere og installere windows 7 på den i senere tider, men ikke enda. Håper i det minste at det kan løse problemet. Men om jeg kan fikse det før, så hadde det vært flott det også. Mvh -Daniel Endret 7. november 2013 av Axxxy Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Formater den nå eller bare kast den du Var jo relativt gammel. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Joda, men siden du skrev SB Audigy, så tenkte jeg på et lydkort. Sound Blaster. Og jeg husker de gamle soundblaster kortene der måtte du har drivere.Men du kan jo raskt sjekke dette ved å gå inn på tilbehør systemverktøy, systeminformasjon og kjør audiotest i direkt-X. Jeg tror det er XP du kjører med. Da vil du finne denne verktøyboksen oppe i fanen for direct X. Så kan du også teste lyden i lydmappen på kontrollpanelet og sjekke tal og lytt.BmOnline Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Tast Windows-tasten+R og kjør dxdiag. Vent til den er ferdig og trykk "Lagre all informasjon"-knappen. Post alt innholdet i den filen. Lenke til kommentar
Axxxy Skrevet 7. november 2013 Forfatter Del Skrevet 7. november 2013 Her er resultatet av skann http://pastebin.com/vkjm51DZ Lenke til kommentar
Axxxy Skrevet 14. november 2013 Forfatter Del Skrevet 14. november 2013 Noen som har peiling på hvilke programvare som kan ha vært brukt for lyd? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 (endret) Noen som har peiling på hvilke programvare som kan ha vært brukt for lyd? Etter listen som du la ut, så er det et Creative Labs PCI kort du har. Så da er det å åpne kassen og se om du kan finne hvilket kort du har. Her finner du de driverne: Creative sound driver 5.12.0001.2001 http://drivers.softpedia.com/get/SOUND-CARD/CREATIVE/ BmOnline Endret 15. november 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
Axxxy Skrevet 16. november 2013 Forfatter Del Skrevet 16. november 2013 Tusen takk for svar, skal sjekke det ut så raskt som mulig! Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Husker mitt gamle SoundBlaster kort fungerte fint helt til og med Vista. Installerte SP1 til Vista, så sluttet det å virke. Creative hadde kuttet støtten til kortet, og gav ikke ut drivere som virket med SP1 i det hele tatt. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Hvis Vista har det samme som W7, dvs å kjøre et kompatibilitets modus for XP, så burde det la seg gjøre. Det gjøres ved å klikke på setup-fila til det programmet man ønsker å kjøre, høyreklikk setup og velg kjør som admin/kompatibilitets-feilsøkingsmodus. Da kan man kjøre eldre programmer som før bare virket i XP og 98- også i vista/W7. BmOnline Endret 16. november 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 I mitt tilfelle var ikke det mulig, da driverfilene var blokkert i SP1. Men det er jo ikke sikkert det er det som er tilfelle her, iom. at det ikke er det samme lydkortet som jeg hadde. Creative la ikke 2 pinner i kort for å løse problemet, så det kortet havna i søpla, og jeg har aldri handla av dem igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå