Gå til innhold

Gatgelangs i Gamlebyen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Anita.

Motivet er i utgangspunktet fint, og det er mye spennende man kan gjøre med et slikt bilde ! :).

Rent personlig synes jeg kanskje ikke at du har tilført noen av bildene det "lille ekstra" som kan gjøre dem bedre eller mer spennende / stemningsfulle :)

Jeg tror kanskje jeg i CS5, som jeg bruker, ville startet med "Exposure"-verktøyet, og deretter "HDR-toning"-verktøet.

Da kan du langt på vei gi slike bilder et brukbart, grafisk uttrykk ;)

 

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Hei, Anita.

Motivet er i utgangspunktet fint, og det er mye spennende man kan gjøre med et slikt bilde ! :).

Rent personlig synes jeg kanskje ikke at du har tilført noen av bildene det "lille ekstra" som kan gjøre dem bedre eller mer spennende / stemningsfulle :)

Jeg tror kanskje jeg i CS5, som jeg bruker, ville startet med "Exposure"-verktøyet, og deretter "HDR-toning"-verktøet.

Da kan du langt på vei gi slike bilder et brukbart, grafisk uttrykk ;)

 

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

 

Tusen takk Albert for utfyllende og ærlig tilbakemelding! Det ga meg veldig mye, spesielt det at du er ærlig på at bilde ikke ga noe. Leter jo selv etter det og fikk en bekreftelse på det. Og takk for gode tips. Har ikke CS, men prøver ut litt HDR. Om jeg ikke får det til da lar jeg det hvile til jeg kan litt mer, eller skjønner hva jeg vil ;) Uansett tusen takk! ;)

Lenke til kommentar

Hei Laila!

Det er en veldig fin og sterk speiling i vannet her og jeg ville ha arbeidet videre med det siste hvor du ser hele det største treet i speilbildet. Selve treet og speilbildet danner en artig bue inn mot midten. Dette bildet er allerede reddet :)

 

Hilsen Olav

 

Hei Olav! Tusen takk :) Ja det var speilingen som var utgangspunktet for å ta bildet. Men vanskelig synes jeg å vite hvor mye kontrast osv. som skal brukes. For mye kontrast og for skarpt så blir det rotete. For lite så ble det tamt. Ser jeg har ødelagt kantene på V3, men vet ikke om det gjør noe for helheten eller ikke. Antagelig så må jeg prøve å feile på å legge skarphet, lys og kontraster i forskjellige deler av bildet, og har for lite trening på å se hva og hvordan. Bruker LR, så har ikke mulighet for lag, men det er ganske mye en kan gjøre lokalt der og bare man vet hva. Så jeg begynner på nytt og prøver igjen. Tusen takk igjen Olav ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...