Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mistet all kraft sv650s


Flimzes

Anbefalte innlegg

I dag morges var jeg litt sent ute til jobb og kjørte over middels "inspirert", ganske mye 1. og 2. gir mellom trafikk og alt som var.

 

Når jeg siden skulle hjem så startet motorsykkelen som vanlig, men gikk veldig veldig grovt på tomgang, og det føltes som at den skulle dø hele tiden.

Vel ute av parkeringshuset så hadde jeg ingen kraft, og etter en usving (veien er delt i to, så må gjøre en usving i en åpning) som går fra nedover til oppover, så sleit jeg nesten med å komme opp.

Vanligvis så må jeg være forsiktig så jeg ikke løfter fronten opp denne bakken.

Mest sannsynlig så kjører den bare på en sylinder.

Den lager også en lyd som ikke er helt ulik tikking jeg har hørt fra bilmotorer der drivreima har vært et hakk skjevt.

 

Det hører også til at det har kommet en "fsjt" lyd rett etter start i et par dager, der motoren ikke har fått tent bensinen akkuratt den "runden". Men det har bare vært 3-4 ganger rett etter start, og så har den gått fint.

 

Legger ved en video-fil av tikkelyden nå, og en video fra en uke siden for å sammenligne.

 

Lyd:

http://www.youtube.com/watch?v=E9uHvQltIlM&feature=youtu.be (sjekk spesielt 0:18-0:23 når jeg ikke klemmer over mikrofonen med fingrene)

 

For en uke siden:

http://www.youtube.com/watch?v=lP5gsmuaT-c

 

Kjøpte den for 10 dager siden, og har ikke rukket å gjøre noe med den annet enn å kjøre.

Men hadde den ute på en 25 mil lang tur helt uten insidenter i helgen, blandt annet med "veldig hurtig" motorveikjøring.

 

EDIT: oljen på bakken er fra en tidligere sykkel som lekker fra støtdemperne frem.

Men jeg har merket meg noen nye dråper som ser ut til å komme fra girkassen, på venstresiden, da alt under girkassen på venstresiden er veldig møkkete, og dekket av sort kliss.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skfitet tennplugg og sykkelen er nå tilbake til sitt gamle selv igjen.

Dette er første gangen jeg har åpnet den siden den var ny, og her var det mye enormt dårlig vedlikehold på gang, så her er det nok å henge fingrene i fremover.

Luftfilteret var tjærefarget hele veien gjennom, steinhardt, og skummet på toppen hadde morfet inn i en gul sprukket masse, hard som stein.

Kjølevæsken var mer brun enn grønn (men oljefri), så for nå er den skiftet ut med vann.

Skal skifte olje så fort jeg får tak i et oljefilter også.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det korroderer så mye mer på en uke, etter fargen på det jeg tømte ut av den, vannet kommer bare til å være der til jeg har fått byttet oljefilter - og satt inn et luftfilter.

Hadde ikke tenkt å ha det gående på vann selv om det kanskje hørtes sånn ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...