Sverre26 Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Er det noen her som vet hvordan man får en port til å være åpen på bare en bestemt ip og ikke andre iper(samme port på to iper til samme server går til to forskjellige ting) Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 En port kan kun mappes til 1 IP adresse.. Så spørsmålet ditt er egentlig helt feil og uten betydning... Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Er det noen her som vet hvordan man får en port til å være åpen på bare en bestemt ip og ikke andre iper(samme port på to iper til samme server går til to forskjellige ting) Det kommer an på hvordan oppsettet hos deg er. Det er litt uklart hva du mener, så skal svare på de to tingene jeg tror du kan mene. Om jeg bommer, får du heller spesifisere bedre hva du mener. Om du mener at du har en server med to ip-adresser, og vil at to ulike applikasjoner skal lytte på samme port, men på hver sin IP, så må applikasjonen støtte å binde socketen til et gitt interface/en gitt IP. Dersom applikasjonen kun binder til *:port, så sliter du litt med å endre på dette. Om du mener at du kjører NAT, og at du har to IP-adresser på utsiden, og vil at to ulike applikasjoner på en gitt server skal kunne lytte på port X, men på hver sin IP har du to valg: - Gi serveren to ip-adresser (x.x og x.y), sett applikasjonene til å lytte til hver sin adresse, og forward porten på dine eksterne adresser (y.x, y.y) til de interne addressene. (y.x -> x.x, og y.y -> x.y). - Sett applikasjonene til å lytte på samme adresse, men på ulike porter. Sett så portforwardingen din til å peke de portene på de ekstene adressene på de interne portene på serveren. Svaret er veldig vagt, men frem til du kan si mer om hva du prøver å gjøre, hvilke applikasjoner, eventuellt hvilken ruter du har (om du gjør NAT), så kan jeg ikke gi noe bedre svar. Lenke til kommentar
Sverre26 Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Jeg har to lokale iper til serveren og så vill jeg at to like servere skal kjøre på samme port men på hver sin ip Lenke til kommentar
process Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) Dette er som regel helt opp til applikasjonen. Det skal sies at jeg ikke har noen erfaring med W8-server, men jeg tror ikke det er noen mekanismer for dette i OS'et. Du må dermed se til applikasjonsdokumentasjonen eller fortelle oss hvilken applikasjon det gjelder, så er det kanskje noen som vet Routing trenger du i utgangspunktet ikke tenke på her dersom du har fungerende routes. EDIT: Ser du er aktiv i minecraft forumet. Dersom det er dette det gjelder kan du sette "server-ip" i server.properties til den lokale adressen for hver enkelt server. Du er derimot begrenset til antallet eksterne IP-adresser dersom du vil koble til fra utsiden uten å spesifisere port. En mulighet er å bruke SRV records i DNS, men da trenger du ikke kjøre dem på ulike IP-adresser internt. Skal en av dem kun brukes internt eller du har flere eksterne IP-adresser går det greit. Endret 10. november 2013 av process Lenke til kommentar
Sverre26 Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Er spacebukkit (miecraft kontrolpanel) jeg skal sette opp og de virker ikke hvis jeg bruker andre porter en standar porter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå