griffin95 Skrevet 7. november 2013 Rapporter Del Skrevet 7. november 2013 Hei, pcen holder ikke mål til BF4, den var satt sammen okt.2011 og av spec ser dere jeg kjører SLI med Asus GTX560TI sammen med en Dell 27" skjerm, og tatt den i betrakting så er BF4 satt til LOW og oppløsning 1280x 1024 men det er ikke nok, det ligger på under 30FRMS. Nå var jo denne pcen midt på treet i pris når den var ny, men blir fort foreldret når en skal følge opp nye utgaver av de spill man spiller, så hva bør skal jeg velge av skjermkort som ikke er for dyrt men har en horisont på et par år før en igjen skal bytte ut pc'en samt at de bør kunne klare oppløsning til Dell skjermen ? Prosessor er OC til 4,3Mhz men er det da noe å hente på en i7-4770k eller bør en klare seg med skjermkort i første omgang? PS! vektlegger at det ikke støyer mer en nødvendig, så jeg kan jo skru ned noe på oppløsningen men det må flyte bra i BF4 ZAsus P8Z68-V PRO i5 2500KCorsair TX 850WFractal Design Define R3SSD+++ Noctua NH-D14 SLI 2x Asus GTX560Ti Lenke til kommentar
im_a_noob Skrevet 7. november 2013 Rapporter Del Skrevet 7. november 2013 Budsjett? Prossesoren er vel bra nok... Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 7. november 2013 Rapporter Del Skrevet 7. november 2013 Synes 30 fps høres veldig lavt ut med det oppsettet du har. Cpu`n din er god nok og 650Ti i Sli skal visst produsere ganske god valuta for pengene i henhold til følgende artikkel hentet fra hardware.no: http://www.hardware.no/artikler/asus-geforce-gtx-650ti-boost-directcu-ii-oc-sli-x-2/133174 Dette forutsetter dog at det er 650Ti boost det er snakk om. Jeg har i7 3820 prosessor, 8Gb ram, men et eldre GTX 570(klokket). Med alt på low ligger jeg likevel mellom 60-100 fps (kommer veldig an på kart og situasjon, sett bort fra drops så flyter det jevnt over veldig fint). Har du oppdatert drivere? Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 7. november 2013 Rapporter Del Skrevet 7. november 2013 Her er det noe som ikke stemmer. Med alt på low, 90 FOV og 1920x1080, ligger jeg på 100-140 fps stort sett hele tiden med mitt ASUS 570 og I5 2500K @ 4.5 GHZ. Kortet har bare 1.2GB minne men på low brukes bare 7-800MB. 560Ti SLi bør yte enda bedre. Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 7. november 2013 Rapporter Del Skrevet 7. november 2013 (endret) Oppdater driverene, og sjekk om det er mulig å oppdatere spillet gjennom Origin. Hva får du med det opsettet på BF3? Endret 7. november 2013 av Rattata12 Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 7. november 2013 Rapporter Del Skrevet 7. november 2013 Det må jo være noe muffins med driverene dine. Jeg har kun ett GTX 670 og jeg har 60-100FPS med alt på high og 1920x1200 oppløsning. Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 8. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Hei takk for alle svar, i går kveld var jeg innom BF4 og må si det gikk litt bedre i dag, har mistanke om at også servere har litt med saken å gjøre og det blir skrevet litt om at BF 4 sliter en del så får håpe det ligger litt her. Men ja jeg har lastet ned siste drivere, og jeg lukker også BattleLog uten at jeg har merket at det utgjør noe, i går så satte jeg det fremdeles til LOW men justerte opp til 1600x1200 60Hz og de gikk nå rundt på 40-60 frames og prosessor ble belastet opp mot 62 prosent. Men skal komme med litt mer info da jeg fikk litt lite tid i går, om hvordan det går. Spillingen min var hvert fall forferdelig jeg sliter med å få overblikket og ser motstandere forsent mye pga. grafikken er så pass hakkete. I BF3 så hadde jeg 1920x1080 på High men dette var også i overkant, med en god del lag. Kan noe synes om hva de ser som minimums krav til et slikt spill for at en skal kunne spille uten for stort handikap ved at spillet ikke flytter godt nok, eller det jeg prøver og danne meg et bilde på er: -Hva bør oppløsing være på en 27 tommer sammen med grafikk detaljer Low/ Medium osv. ? -Er feks. minimum 55 frames en må ha for å ha en hvis spillbar flytt ? Endret 8. november 2013 av griffin95 Lenke til kommentar
griffin95 Skrevet 8. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Har lest testen til SLI GTX650 TI og den var bra, ser dette 'var' bra kort men at det i dag allikevel kreves enda bedre kort hvis en må og skal opp i en oppløsing på 2560x1600 noe som jo er ganske aktuelt når en først har en 27" skjerm. Var klar over at jeg ville møte problemer iht. skjerm og måtte leve med lavere oppløsning men trives godt med skjermen men hadde nok stilt meg spørsmålet en gang til om ikke hadde hvert bedre en 2 stk. 24 tommere. At jeg kjøpte en SLI løsning med GTX650Ti var mye for at jeg ville ned på støy nivået, og der kort som GTX570/580 ble beskrevet i den tiden som helseskadelige med tanke på støy hehe.... Men nå tror ikke jeg holder så lenge ut med det jeg har nå og må se meg om etter nytt kort men kanskje jeg skal ha litt is i magen og vente til etter nyttår så vi får se hva som skjer med priser, vil jo gjerne holde meg til en grei pris og synes kort på 3500 og mer er dyrt nok når det ikke er så lenge før en bytter ut. Og når det gjelder oppsett med SLI, så synes jeg at enn allikevel må bytte ut kortene like fort, og da synes det at det ikke er så mye å vinne på dette og heller gå for et kort som er bedre, når en skal holde tritt med nye spill heletiden feks. slik som BF4 og Metro osv. Akuratt skulle en gått for SLI kort lik GTX770 (regner med pris faller nokså fort) eller et av singel GTX680 ? Endret 8. november 2013 av griffin95 Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 8. november 2013 Rapporter Del Skrevet 8. november 2013 For guds skyld, ikke kjøp 650 SLI, eller to stk hvasomhelst av low-mid-range kort... 770 kommer ikke til å falle mer i pris med det første da de allerede har fått et kraftig priskutt som følge av R9 290 lanseringen. Dersom du er villig til å punge ut for det finner du GTX 780 til ~3800 om du ser deg rundt. Dersom du finner de på lager er også R9 290 et veldig kurant valg der de ligger fra 3k og oppover og yter tilsvarende det samme som et 780. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 8. november 2013 Rapporter Del Skrevet 8. november 2013 Om du skal ha nytt kort gå for et 780 eller kanskje enda bedre 290/290x som er enda bedre kort for pengene. Men ville nok ha venta til skikkelig custom kjøling er på plass Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 8. november 2013 Rapporter Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Har bestilt et 290 selv, i følge benchmarks yter det så å si like bra som 290x i BF4 men koster ca 1000kr mindre. Og dersom man ikke er fornøyd med kjøleren får man en knallgod aftermarket-kjøler til rundt 500kr. Personlig er jeg veldig fornøyd med NVidia sine produkter, men denne gangen måtte det bli et kort fra AMD.. Edit: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1549884 Endret 8. november 2013 av BALT3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå