xibriz Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 (endret) Jeg tenkte at jeg skulle gå til anskaffelse av en elektrisk muttertrekker, siden jeg ikke har garasje å trykkluft. Jeg skal bruke den til å løsne bolter når jeg skrur på bilen. Jeg innbiller meg at bolter løsner lettere med en muttertrekker kontra latmannsarm. Og vil en muttertrekker kunne måle seg med en latmannsarm? Såvidt jeg kan se måles kraften på disse i NM, så da lurer jeg på hvor mange NM trenger man? Kommer man langt med 200? Og er f.eks. Dewalt sine NM bedre enn Cotech? Såvidt jeg vet sitter ikke bolter mer enn rundt 100 nm i utgangspunktet.. men når de har stått en stund trenger man vel en del mer kraft for å få de til å løsne... Eller er det bare tull med muttertrekker? Endret 7. november 2013 av xibriz Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Jeg har en Milwaukee HD18HIW, den er 18v batteri og 610NM, den løsner det meste jeg har prøvd den på! Hadde en trykkluftdrevet sak tidligere, men altfor liten kompressor, utrolig deilig med batteri og ingen kabler i veien eller kompressor som bråker. Koster litt mer enn mange andre, men siden jeg allerede hadde batterier og lader fra en annen maskin kosta den vel rett rundt 2200,- Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 7. november 2013 Forfatter Del Skrevet 7. november 2013 Ok, da vet jeg nivået jeg må legge meg på. Fant Makita BTW450 til en god pris, så jeg tror det blir den. Test her: http://www.caranddriver.com/features/impact-wrench-comparison-seven-electric-models-tested-gearbox Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 8. november 2013 Forfatter Del Skrevet 8. november 2013 Litt merkelig at i den testen jeg linker til så sier de at Makita er den sterkeste i testen, men i nettbutikkene er Bosch'en oppgitt til 650nm mens Makitaen "bare" har 440nm. Det er slike ting som gjør meg skeptisk til tallene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå