Cappoile Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Vi er to ungdommer på 15 og 16 år. Har vi lov til å bo på et hotell alene i ca. 2 dager - fredag til søndag- ? Og hvis ja, hvilket hotell og hva koster minst? Vi betaler selv. Og det er i Tromsø. Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Hvis dere betaler på forskudd, vil jeg tro at dere kan det. Tho har jeg selv opplevd at enkelte hoteller ikke lar mindreårige sjekke inn uten avtale med foreldre. Grand hotell har ok priser, helt greie rom og fantastisk frokost. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 (endret) Nei. Man må vel være 18 for å sjekke inn alene på hotell. Evt. Det pondus skriver. Endret 7. november 2013 av Cpt Lenke til kommentar
Cappoile Skrevet 7. november 2013 Forfatter Del Skrevet 7. november 2013 Takk dere! Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Skulle det oppstå problemer kan dere sende meg en Pm. Jeg kjenner flere resepsjonister på flere hoteller i Tromsø, og jeg tar gjerne en telefon for dere. Lenke til kommentar
Cappoile Skrevet 7. november 2013 Forfatter Del Skrevet 7. november 2013 Skulle det oppstå problemer kan dere sende meg en Pm. Jeg kjenner flere resepsjonister på flere hoteller i Tromsø, og jeg tar gjerne en telefon for dere. Ok, takk takk! Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Sjekket for moro skyld nettsidene til Rica og Thon, og begge har FAQ-sider der det står at man må være fylt 18 for bo hos dem aleine. Og da sannsynligvis regnes "aleine" som at man ikke er i følge med foreldre eller annen myndig person. Det hjelper lite om man er to eller flere på 15-16 år som kommer sammen. Regelen er fornuftig, både av hensyn til hotellet, og til eventuelle mindreårige gjesters egen sikkerhet. Ikke minst i Tromsø sentrum nattestid i helgene når enkelte som gjør dumme ting i fylla har fått seg for mye å drikke. Om en resepsjonist bryter med dette, uansett hvem han/hun får telefon fra, og det oppstår problemer, tipper jeg resepsjonisten kan få alvorlige problemer med sin sjef... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå