ole a Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Heisann, Har stort sett alltid overclokket både gpu og cpu, men har alltid holdt meg til min trofaste luftkjøler. Har for øyeblikket en 4770k som blir ganske varm med mindre jeg skrur opp hastigheten på cpu kjøleren, som da skaper mere støy. Nå er endelig tiden kommet for å gå til innkjøp av en full custom loop. Jeg skal hovedsaklig kjøle ned 1 skjermkort og cpu, og har et NZXT810 switch kabinett. Planen var å ha en 360 eller 480 rad i toppen av kabinettet og en god pumpe. Har kun svarte/røde komponenter og røde sleevede kabler til min ax1200, så har funnet rød slange samt noe utstyr hos digital impuls som jeg tenker vil passe bra Så til noen spørsmål: Er radiatoren grei, og vil den være nok til å ha med et skjermkort i loopen ved senere anledning? Når det gjelder pumpe vet jeg ikke hva som er bra. Litt støy gjør ingenting, er heller ute etter noe som flytter nok mengder med vann til en grei pris. Og trenger da også res som passer til pumpen. Har noen corsair SP vifter liggende, regner med disse er greie til en radiator? Og sist men ikke minst, alt skal jo kobles sammen. Ser det er et hav av forskjellige nipler og koblinger etc.. Hva trengs, og hva kan være kjekt og ha? Vil gjerne ha noe som ser greit ut. På forhånd takk for alle svar 1 Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Du må også ha nippler og kjølevæske. Endret 12. november 2013 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
BambiBoy Skrevet 17. november 2013 Del Skrevet 17. november 2013 Dette ser bra ut, jeg vil anbefale å skikke hos techbay.no, de har også en del vannkjølings-stuff. Jeg vil også anbefale deg til å bytte slange med en som er 3/8 ID 5/8 OD, ettersom det er nesten like bra og de er ikke like tykke og bulkete. Sjekk klareringen mellom toppen av kabinettet og hovedkort/RAM, se hvor mye plass det er. Dette fordi, radiatoren som du har valgt er veldig god, men bare hvis du bruker vifter som flytter mye luft og spinner fort (vil resultere i mer støy). 360 rad, vil holde lenge med CPU og GPU. Når det kommer til pumpe og reservoar, så er det helt fint. Nipler, bruk kompresjons nipler som passer til slangen (pass på at de har samme størrelse). Viftene er greie, trenger ikke å kjøpe noen andre siden du har noen som er laget for radiatorer. Lenke til kommentar
tykriset Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Du bør kjøpe de store komponentene først. Får da vet du hvilke typer og hvor mange nippler og vinkler du trenger Det samme med slangen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå