Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Maskin fryser - finner ikke hard disk (ssd) - må ta inn/ut strømmplugg for å starte igjen

Anbefalte innlegg

Hei !

Har et problem med at maskinen min fryser,eller "klikker". Kan skje når som helst, ente jeg bare surfer på nettet eller ser netflix, eller ikke gjør noe som helst :p.

Stasjonær win7 (komplett) PC. 3 år gammel, men jevnlig oppdatert hardware.
Mistenker ingen av de nye delen til å være årsaken, da det er en stund siden

de ble installert.

Hvis jeg bare lar den stå, slår den seg etterhvert av. Når jeg trykker inn "restart" knappen på pcen, starter den på nytt men finner ikke windows-hardisken. For at den skal finne denne, må jeg ta inn og ut strømkabelen.

Her er det jeg har prøvd, på mine 3 disker:

• Installere windows på nytt på C:\
    -> Samme problem
  • Formatere D:\ og E:\ diskene
    -> samme problem
  • Kjøre disk-wipe (overskrive disken og slette ALT, "sikker sletting" på alle hardiskene). Tror det var 12 ganger overskriving. Installere windows på nytt
    -> samme problem, (MTP virus)
  • MYE googling

:hmm:

Endret av Anders_91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn til info holder det med overskriving av disk 1 gang. Ingen som har klart å gjennopprette data på en harddisk som har blitt overskrevet fullstendig 1 gang.

Når maskinen rebooter og du til slutt kommer deg tilbake til Windows, har du sjekket event-logger etter feilmeldinger?

Mitt tips: Boot opp en live Linux-CD og la maskinen stå en stund for å se om den rebooter seg da.

Lenke til kommentar

Sånn til info holder det med overskriving av disk 1 gang. Ingen som har klart å gjennopprette data på en harddisk som har blitt overskrevet fullstendig 1 gang.

Når maskinen rebooter og du til slutt kommer deg tilbake til Windows, har du sjekket event-logger etter feilmeldinger?

Mitt tips: Boot opp en live Linux-CD og la maskinen stå en stund for å se om den rebooter seg da.

Hehe! oja :p tok VELDIG lang tid, så trodde liksom at jeg var ekstra flink :p 10-12 timer eller noe sånn på 1TB disken.. Men poenget var jo ikke å hindre noen fra å gjennopprette disken, men å slette alt. Har lest myter om virus som overlever det meste.. hehe, selv om jeg er relativt datakyndig og det virker lite sannsynlig hehe.

Brukte eget slette verktøy (utenfor windows) for SSD disken.

Har sjekket event loggen ja, men finner ikke noe annet enn at windows ble avslutett feil..

Har du prøvd noko så enkelt som å ta ut og inn SATA- og/eller straumkabelen til harddisken(e)?

Det *kan* rett og slett dreie seg om ein laus ledning.

Hehe, skrev det ikke opp på lista men det var en av de første tingene som slo meg også. Men var ikke det :/..

Kan legge til at jeg har prøvd å bytte ram også (etter mye google så gikk "memory failiur" igjen)

Endret av Anders_91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...