Gå til innhold

Remote Desktop guide

eiriksen

Anbefalte innlegg

Jeg søkte litt rundt her etter Remote Desktop, jeg fant ingenting om hvordan jeg bruker det. Er der noen som har en link til hvordan det brukes under XP Home Editon. Og er det sånn at Remote Desktop fungere best un XP Proffesional? Vil jeg kunne styr en Home Edition pc meg en pc som har Home Edition?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så vidt jeg vet er det bare XP pro som har innebygget støtte for fjernstyring. Men uansett fjernstyrer du det meste med VNC server/viewer. Det er gratis, og veldig enkelt. Søk i Google, så dukker det opp med en gang.

Jeg hadde en anelse om det, men jeg leste at Home editon kunne bruke det programmet. Skal ta en titt på det, kan det brukes mellom 98 og XP?

Lenke til kommentar

ja, det kan du. du kan bruke din windows 98 maskin til å logge deg på XP PRO, men ikke omvendt. det du gjør når du skal bruke den, det er å laste den ned fra Microsoft.com mener jeg det var, eller så kan du gå på www.google.com å søk etter download remote desktop. da skal du finne mye rart. det står at den er til XP, men kan også brukes til de andre systemene også.

forresten men jeg kommer på det. du finner forresten 2 filer som hører til remote desktop. disse finner du på din XP maskin da. du går først til:

C:WindowsSystem32

der skal du lete etter 1 fil som heter mstsc og 1 fil som heter mstscax.dll

disse kan være litt vanskelige å finne, men trykk på bokstaven M når du er i system32 mappa så blir det enklere.

disse filene kopierer du til Windows 98 maskina å kjører exe fila derrifra.

lag en konto på XP maskina med passord. så aktiverer du bare remote desktop i Windows XP PRO

dette gjøre du ved å høyreklikke på min datamaskin å velger Eskernt nederst der er det en boks som du skal hake av. trykk bruk og OK, da er det bare å kjøre i vei, når du da logger på Windows XP maskina via remote desktop så vil mest sannsynlig XP skjermen din dvs. desktoppen din bli full screen, men uannsett dette kan du endre på etterhvert.

jo det glemte jeg å si.

når du logger på dvs. når du dobbelklikker på mstsc så må du enten skrive inn ip adressen til den maskinen du skal koble deg opp mot eller brukernavnet til den maskinen som du skal remote.

når du så har trykket på koble til så blir du bedt om å skrive brukernavn og passord det var derfor du laget en brukerkonto litt før, du MÅ ha passord på den kontoen for at det skal virke.

da er det vel ikke så mye mer å si enn lykke til.

når du har lyst til å gå tilbake til den gamle desktoppen så er det bare å minimere vinduet eller trykke på krysset hvis du vil avslutte.

oooops der glemte jeg å si en ting, hvis du har på brannmur eller noe annet greier så konfiguer denne først. Norton Internet Security tror jeg ikke du trenger å konfiguere, men er ikke så sikker på de andre. jeg har iallefall aldri konfiguert Norton Internet Security når jeg har remota en pc. jeg vil anbefale deg hvis du har aktivert XP sin brannmur om å deaktivere denne. denne brannmuren er bare tull å gjøre egentlig ikke noe nytte for seg i det hele tatt. lager bare bugs

Lykke til uannsett.

Håper du skjønte litt av dette her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...