Gå til innhold

RADEON 9000 mobility og s-video / video ?

Ivan Drago

Anbefalte innlegg

Har et radeon mobility 9000 kort på laptopen (whitebox cl50), den har kun fysisk s-video utgang, derfor tenkte jeg at jeg med kabelovergang fra svideo til video kunne bruke videoinngangen i front på TVen (video = composite). Men TVen takler kun videosignal i den inngangen, derfor lurer jeg på om det på en eller annen måte er mulig å få radeon kortet til å sende ut videosignal istedet for s-video. Har ikke funnet noen løsning enda, så det blir svart hvitt på tven nå som jeg bruker kabelovergangen fra svhs til vhs (den fulgte med et geforce2 ultra kort)

Alternativet er jo å kjøpe scartadapter, men hadde vært en fordel om jeg kunne brukt frontinngangen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er det virkelig ingen som har det minste peiling på dette problemet ?

Nå har jeg prøvd både

S-VIDEO -> COMPOSITE overgang og COMPOSITE inngang i front på TVen (har ikke S-VIDEO inngang)

og

SVHS -> SCART overgang (prøvd både scart 1 og 2)

Får svart/hvitt med begge løsningene.

Jeg finner ikke noen mulighet for å velge mellom SVIDEO og COMPOSITE signal på scartinngangene i menyen på TVen.

Får jeg ikke valgt composite ut fra skjermkortet ?

Finner ikke noen slike valg i innstillingene (radeon 9000 mobility, nye drivere fra www.compal.com.tw )

Har forresten en LG 29" TV, kjøpt for snart 2 år siden.

Har ingen problemer når jeg bruker thomson 32" widescreen TV og s-video inngang (samme innstillinger på PCen)

Lenke til kommentar

Jeg brukte en liten kabelsnutt med svideo i ene enden og composite andre enden, men kanskje ikke denne overgangen gjør samme nytten som den du refererer til på biltema.

Konverterer den signalet til svideo, eller fortsetter den å sende svideo signal gjennom composite kabelen ? (tror nemlig at den overgangen jeg har sender svideo signalet videre gjennom composite..)

Lenke til kommentar

Da tror jeg du skal prøve å skaffe deg en ny overgang. Jeg tror at den du har er "juks" og ikke koblet på alle pinnene i s-video-pluggen.

Hvis du er i nærheten av en Biltema-sjappe, stikk innom og bruk 30 kr. Hvis du bor langt unna Biltema, så har som sagt endel radoi/TV-butikker tilsvarende (tipper 50 - 70 kr), eller de kan skaffe. Hvis du ikke finner den noe sted, gå innom en radio/TV-butikk som har kabler og overganger fra OSK/Aurora og be dem bestille varenr 303336 som er en tilsvarende overgang.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det funket med den overgangen de solgte på biltema !

Den overgangen som fulgte med geforce kortet konverterte tydeligvis ikke signalet, sikkert derfor man kunne velge composite istedet for s-video inne i skjermkortinnstillingene. Og når man ikke kan velge composite ut på RADEON 9000 hjalp det ikke stort med en slik overgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...