Aellz Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 (endret) Hei. Som dere ser så har jeg problemer med at pcen begynner å lagge/fryser etter 5-10 min med spilling, Med engang jeg starter ett spill kan jeg spille helt normalt, men etter en stund så begynner alt å gå veldig tregt å det begynner å lagge/fryser. Dette begynte bare for ett par dager siden, før dette var pcen helt fin. Har ikke installert verken nye prog eller maskinvare. Dette her skjer med spill som feks cod ghosts, bf4, skyrim, cs go etc. Har sjekket både FPS og MS i alle spillene, å det er veldig bra. (150-200 fps i cs go, med ca 20-30 ms alt etter server) typen lagg virker som at det er noe gale med nett tilkoblingen, men linja funker jo helt fint ellers, laster ned på max hastighet, klarer fint å streame hd osv. Tempraturene på CPU ligger på 29-35c idle (45-50 load, testet i bf4) å på GPU 30-32c,har installert nyeste drivere til både skjermkort og hovedkort (nVidia sin 331.65 driver til bf4 og ghosts). Specs: HK: msi p67a-gd65 CPU:intel i5-2500k 3.3ghz med h60 vannkjøler. GPU: asus gtx 670 directcu II Minne: corsair vengance 16gb 1600mhz PSU: silver power sp 650w SSD: corsair ssd force series 3 120gb Takker for svar. Endret 7. november 2013 av Aellz Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Ikke utstyr i USB 3 portene, Java er god. Planlegg og kjør en minne-test på varm maskin. Du har vel Linux? Lenke til kommentar
Aellz Skrevet 7. november 2013 Forfatter Del Skrevet 7. november 2013 Ikke utstyr i USB 3 portene, Java er god. Planlegg og kjør en minne-test på varm maskin. Du har vel Linux? Har ikke noe i usb 3 portene nei, java funker fint, oppdatert til nyeste versjonen. Får prøve en minnetest ja. Ah, glemte OS, men kjører Windows 7 Home Premium 64 bit. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 (endret) Jeg mener at også i Home Premium har du denne testen: Gå til Handlingssenter. Litt over midten på siden, i venstre kant står noe sånt som avansert test, velg den. Da får du en lang liste tester. Velg den nederste: Dette er en 1. min avansert test. Kjør den og du får vite kva som feiler! Beklager at jeg ikke husker ordlyden, men jeg er komt til 8.1 og den har ikke denne elegante testen. Åpne datamaskin og velg C: høyreklikk velg avansert: verktøy: hake begge rutene i kontroller kjør disktest. Endret 7. november 2013 av sveinsel Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Du kan også fjerne programmer som eventuelt står aktive, som du ikke bruker. Mange bruker å ha en haug av dem stående i startmenyen. Fjern dem du ikke bruker, fordi mange av dem kan føre til lagg. BmOnline Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Da kan man starte med å slette virus-programmet. Da tar den innebygde brannmuren og virusprogrammet over. Lenke til kommentar
Aellz Skrevet 7. november 2013 Forfatter Del Skrevet 7. november 2013 Hmz, har har ikke hatt samme problemene idag, har bare spillt bf4 tho, men har ikke merka noe særlig til lagg, eneste er jo dette her som bf4 har problemer med i utgangspunktet (connection problem, bla bla). Men utenom det så har spillet oppført seg helt fint, uten lagg. Får se litt fremover, om det går bedre, kan være internett som har kødda seg fordi om det ellers funka fint. Thx for alle svar. Lenke til kommentar
Gloria1 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Hei! Jeg har noe av det samme problemet. Jeg har også win 7 64 bits gamer fra Komplett med SSD. PC'en har begynt å oppføre seg merkelig. Først begynner musepekeren åg forandre form og deretter begynner PC'n å fryse, først bare korte perioder men til slutt fryser den helt og den må restartes. Og så er det på han igjen med samme oppførselen. Jeg installerte windows på nytt, men nå er den samme oppførselen tilbake. Har ikke vunnet å legge inn så mange programmer heller. Prosessorbruken er liten. Nå har jeg den i sikker mode med nettilgang og da er den helt ok. Ikke noe tull og responderer flott. Jeg vet, ved googling, at andre har noen liknende problemer uten at det ser ut til å være noen løsning. Årsakene til feilen kan sikkert være forskjellige. Noen som kan hjelpe? PS. Jeg bruker den ikke til spilling. Endret 8. november 2013 av Gloria1 Lenke til kommentar
lystfiskern Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Kjør en minnetest Gloria1 Lenke til kommentar
Gloria1 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Gjør jeg gjerne, men er usikker på hvordan jeg gjør det. Må jeg laste ned et program? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Gå til nettfart.no og kjør testen. Lenke til kommentar
Gloria1 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Ingenting i veien med hastigheten opp og ned. Det er nok noe annet som setter i gang musepeker og frysing. Den kjører helt fint i sikker mode med nettilgang. Firefox crashet tidligere i dag og ett par ganger har skjermen falt ut og kommet inn igjen med en gang, med beskjed at skjermdriveren krasjet (eller noe slikt). Alle drivere er oppdaterte. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Jeg bruker å lagre alt jeg "et glad i" på et par andre disker sånn at jeg til enhver tid kan ta en ny installasjon av maskinen. Det gjør at jeg kan tillate meg å leke litt uten at det har stor betydning. Jeg blir da også godt kjent med maskinen. Det er en æressak å bruke et par timer med reinstallasjon, og vite hva jeg gjør. Istedenfor plages i timevis uten å skjønne noe. Endret 8. november 2013 av sveinsel Lenke til kommentar
Gloria1 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Jeg har nettopp reinstallert, men problemet dukket opp igjen. Sef hadde jeg berget gullfilene. Lenke til kommentar
Gloria1 Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Det ser ut til å ordne seg når jeg høyreklikker skjermen -> skjermoppløsning -> gjør tekst og andre elementer større eller mindre -> satte størrelsen til 150%. Maskinen har oppført seg litt "merkelig" etterpå men ikke mens jeg bruker den. Den har bl.a omstartet av seg selv og da kom problemene tilbake. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) 150% er mye 120-130 passer meg, full oppløsning. Står tilbake med innstillingene i selve spillet Ytelse alternativer: Best ytelse Strømalternativer: Høy ytelse Endret 10. november 2013 av sveinsel Lenke til kommentar
Gloria1 Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 (endret) Ser ikke ut til å bli kvitt problemene, men opptrer ikke så ofte lenger. I morges da jeg skulle slå av maskina, sto den fremdeles med "avslutter" på skjermen. Bør sjekke at den slår seg helt av før jeg legger meg. Aner ikke hvorfor den ikke slo seg av. Like før den går ut vinduet! Dette er en Gamer som er kjøpt fra Komplett. Endret 11. november 2013 av Gloria1 Lenke til kommentar
GizmoRonimo Skrevet 11. november 2013 Del Skrevet 11. november 2013 Jeg hadde et "lagg" problem på min PC en gang.. Jeg hadde originale drivere til nettverkskortet, og det ga PC hikke... Prøv å laste ned nyeste/OEM drivere og se om det hjelper... ...jeg hadde forresten Intel kort... Lenke til kommentar
Gloria1 Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg har intelkort og driverne ser ut til å være oppdaterte. Ikke sikker p hva du mener med OEM-drivere? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. november 2013 Del Skrevet 15. november 2013 Sjekk også hvilken firmware den SSD disken har, har visst vært en del problemer med tidligere fimrware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå