Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Relativt føkka for å si det mildt

Anbefalte innlegg

God morgen, diskusjon! Jeg tenkte jeg ville dele min opplevelse med dere alle og hvis noen er i en lignende situasjon så kan de ta lære av dette. Nå har det seg slik at jeg har hatt samme kjærste i 2 år nå. Vi har klart oss helt fint helt til hun begynte å endre seg. Vi vokste rett og slett fra hverandre og jeg har mistet mer og mer føleser for hu. Men for noen månder siden møtte jeg verdens mest perfekte jente. Vi har så utrolig masse tilfelles og vi er den samme personen; bare motsatt kjønn av hverandre. Jeg har snakket med hu en god stund og jeg fikk vite at hu likte meg. Jeg bestemte meg derfor for å fortelle hu om følesene mine til hu og deretter kysse hu (Bemerk at jeg fortsatt er sammen med dama). Dagen etter slo jeg opp med dama.
Var dette feil av meg? Det har en lang backstory, men jeg vil forholde meg anonym på den biten. Dama har vært en komplett douch mot meg, så jeg nølte ikke når jeg slo opp med hu.

Men var dette galt av meg? Var jeg for kald mot hu?

Forresten et tips til folk som er i samme situasjon; Ikke engang nøl med å gå fra dama. Hvis du liker en annen så er det noe som mangler med dama di. Definitivt. Derfor søker du det andre i andre jenter.

Anonymous poster hash: 013d0...5d6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min mening er uansett hvor på trynet et forhold er så er det fortsatt veldig feil og kysse noen andre jenter/gutter før forholdet er avsluttet. Også med tanke på at dette kan bringe usikkerhet inn i neste forhold, et forhold som starter med utroskap er aldri bra. Og ikke tenk noe annet nestegang, du er selv veldig klar på at man skal gå fra slike personer men gjør det først neste gang.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Du er ikke føkka etter min mening, du tok bare et feil valg. Nå vet vi ikke om du fortalte om situasjonen din til nye dama di, men som oftest er det best å være ærlig og åpen. Så lenge du sa at du var i forhold og ville slå opp med henne til fordel for nye, så kan vel situasjonen anses som akseptabel. Virker som forholdet var over fra hennes side uansett.

Tror ikke du skal overtenke mye på det. Du har avsluttet alt med eksen og konsentrer deg heller om framtida med nye damen din.

Lenke til kommentar

Å starte et forhold med utroskap er aldri bra. Jeg håper du er ærlig med den nye jenta.

Forhold er jo egentlig noe man ikke skal ta "lett på", og svarene dine tar meg tilbake til en kar jeg ble kjent med en gang, som i en voksen alder ( midten-til slutten av 20 åra ) avslørte at han aldri hadde følt eller vært forelsket i noen. Aldri elsket noen heller. Mente han ikke var kapabel til det, at det ikke var noen "vits i" , og at det hele var oppskrytt.

Det finnes jo noe som heter a- og demiromantisk (som kan - men ikke trenger - settes i sammenheng med aseksualitet).

Lenke til kommentar

Hva syntes dere? Syns dere TS var kald og "slem" ? jeg mener, han gjorde jo eksen sin en tjeneste også, ingen vil jo være sammen med en kar som er utro.

Men han kunne vel spart seg det, og gjort det slutt før han bega seg ut på nye eventyr?

Uansett tidligere historikk dem imellom.

## svar/komentering til OT er fjernetfra tråden ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

God morgen, diskusjon! Jeg tenkte jeg ville dele min opplevelse med dere alle og hvis noen er i en lignende situasjon så kan de ta lære av dette. Nå har det seg slik at jeg har hatt samme kjærste i 2 år nå. Vi har klart oss helt fint helt til hun begynte å endre seg. Vi vokste rett og slett fra hverandre og jeg har mistet mer og mer føleser for hu. Men for noen månder siden møtte jeg verdens mest perfekte jente. Vi har så utrolig masse tilfelles og vi er den samme personen; bare motsatt kjønn av hverandre. Jeg har snakket med hu en god stund og jeg fikk vite at hu likte meg. Jeg bestemte meg derfor for å fortelle hu om følesene mine til hu og deretter kysse hu (Bemerk at jeg fortsatt er sammen med dama). Dagen etter slo jeg opp med dama.

Var dette feil av meg? Det har en lang backstory, men jeg vil forholde meg anonym på den biten. Dama har vært en komplett douch mot meg, så jeg nølte ikke når jeg slo opp med hu.

Men var dette galt av meg? Var jeg for kald mot hu?

Forresten et tips til folk som er i samme situasjon; Ikke engang nøl med å gå fra dama. Hvis du liker en annen så er det noe som mangler med dama di. Definitivt. Derfor søker du det andre i andre jenter.

Anonymous poster hash: 013d0...5d6

Forresten TS, jeg synes det du gjorde i bunn og grunn er helt OK. Du lurte ingen. Du innså selv at du kom til å avslutte forholdet, og ringte dagen etter. No biggie.

Er ikke noe føkka over denne situasjonen, mye mer ryddig enn de fleste!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes heller ikke du er så føkka. I en perfekt verden hadde det kanskje vært slutt før du kysset henne, men det var bare et kyss og du gjorde det slutt dagen etter. Føles som det hadde tatt slutt før eller senere uansett, uavhengig av denne nye dama. Du kunne ha innledet et forhold uten å slått opp... Det gjorde du ikke. Kos deg med nye kjæresten og ikke tenk så mye på gamle. Virker som det er mye der som du ikke har delt med oss.

## kommentering på fjernet inhold fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke gode poenger mener du han har da? Litt nysgjerrig bare.

Det er mulig at du rett og slett ikke har møtt den rette jenta enda, at de du har vært med egentlig har vært feil for deg - ikke forelsket nok, ikke hatt nok felles, ikke bra nok kjemi - rett og slett ikke bra nok.

TS - håper det går bra med deg og at du føler deg litt mindre føkka nå :)

Å være i forhold blir sett på omtrent som den hellige gralen av mange. Halvparten av de som gifter seg skiller seg kort tid etterpå, en kompis av meg skilte seg bare en måned etter at han ble gift.

De fleste forhold ser fine ut på utsiden men de som lever i det har det ikke alltid så bra, og de fleste som er i et godt forhold har gjerne vært gjennom noen dårlige forhold først.

Når vi er i et forhold virker det gjerne lettere å prøve å tilpasse seg det eller forsøke å fikse det enn å gi opp og begynne på nytt.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg vil kalle det den hellige gralen. Betyr det at mange sliter med å finne forhold? Den hellige gralen er vel det mange leter etter og ikke finner. Forhold krever arbeid, det kommer ikke gratis nei. Jeg har hatt min dose av både dårlige og litt bedre forhold. Jeg har et veldig bra nå. Vet at skilsmissestatistikken er høy. Noen ganger gir nok folk opp for fort (en mnd var da voldsomt), mens andre ganger holder kanskje folk ut lenger enn de burde...

Mange forhold ser bra ut fordi de som er i dem ikke ønsker å vise hvor dårlig det egentlig er. Jeg vet. Jeg har vært i den situasjonen selv. Jeg ville ikke vise for familie og venner hvor dårlig det sto til. Jeg prøvde å få ting til å bli bedre, men måtte gi opp til slutt.

Så ja, jeg har prøvd å tilpasse meg og fikse, men endte med å gi meg og begynne på nytt. Og ja, jeg måtte ha samtalen selv og jeg grudde meg noe inn i hampen. Jeg har gjort meg en del erfaringer over årene, på godt og vondt.

Jeg har lært meg mye. Kommunikasjon er viktig. Man må ikke ta hverandre for gitt. Man må prate sammen og være der for hverandre. Man må vanne og gjødsle sitt eget gress om naboens plutselig ser ekstra grønt og fristende ut. Nå er jeg i et veldig bra forhold der jeg virkelig føler at vi hører sammen og kjemien er helt utrolig. Jeg har en følelse av tilhørighet som jeg aldri har følt før. Alt stemmer og det er helt utrolig. Jeg har aldri hatt det så bra før og trodde knapt det gikk an.

Jeg har flere ganger skrevet at hva som stemmer for f.eks meg, ikke stemmer for alle. For noen er ONS tingen, eller å være singel. Noen er ikke interessert i forhold, noen er aseksuelle også - folk er forskjellige. Som regel når man diskuterer så tar man utgangspunkt i seg selv eller egne erfaringer, eller så prøver man å synse.

Om du ikke vil ha noe forhold - så flott for deg. Lev livet ditt slik som du vil. Det viktigste er at du har det godt og at du trives. Jeg har ei venninne som jeg aldri har sett med noen kjæreste, men hun har det flott hun og so what? Hennes valg :). Et forhold er ikke nødvendigvis den ultimate lykken for alle.

Føles nesten som vi burde starte eget tema :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig mye av det du sier kommer som et resultat av at du er glad i noen.

Det er ikke en oppskrift på hvordan å bevare et forhold, mer en observasjon om hva som skjer når interessen for partneren er der eller ikke.

Spørsmålet er mer hvordan du kan holde på interessen for samme partner uten å gå lei, og det er det vanskelig å svare på.

Lenke til kommentar

Det må nesten alle finne ut av selv, hva som funker for dem og den andre i forholdet. Jeg kan ikke ha noe fasit for det. For meg er kommunikasjon viktig, sette pris på hverandre, ikke ta hverandre for gitt, sex... Man får historie sammen også og etterhvert mer som binder, men som sagt - ulikt for alle. Er ikke noe å krangle om. Du gjør som du vil ang å være i forhold eller ikke :). Ha en fin søndag. Føler denne er utdebattert nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...