1000000 Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Jeg byttet forsikringsselskap for min bil 23. september. Ca. 1 mnd før dette økte jeg årlig kjørelengde med 7000 km og betale godt og vel ca. 4000 for dette. Det jeg lurer på er om jeg har rett til å få tilbakebetalt ubrukt forsikringstid av dette? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Ja, det skal du vel få tilbake. Det ville jeg da ihvertfall tro at man har krav på såfremt du ikke hadde kjørt over grensa før du skrudde opp grensa. Lenke til kommentar
1000000 Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Ja, det skal du vel få tilbake. Det ville jeg da ihvertfall tro at man har krav på såfremt du ikke hadde kjørt over grensa før du skrudde opp grensa. Hadde ikke kjørt over grensa før jeg forhøya årlig antall km. Og var mye "ubrukt forsikringstid" igjen. Forsikringsselskapet sier jeg ikke får noe tilbake, men mener dette må være feil. Jeg har betalt for en vare jeg ikke har fått. Lenke til kommentar
kjensen Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 § 3-9. (oppgjøret når forsikringsforholdet blir avbrutt i forsikringstiden) Opphører forsikringen i forsikringstiden, skal forsikringstakeren godskrives overskytende premie. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Hvilket forsikringsselskap er dette? Så jeg ikke bytter til de. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 For hvilken periode gjaldt de 4000 kronene? For et år, eller fram til hovedforfall? Når var hovedforfallet? Worst case så hadde du hovedforfall omkring da du byttet forsikringsselskap, og mellomlegget du hadde betalt gjaldt fra du øket kjørelengden og fram til hovedforfall - da er mesteparten av pengene "brukt". Imidlertid ville det utgjort en ganske drøy årlig økning i premie for økt kjørelengde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå