Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Feil navn ved feil person nr

Smurflin96

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en bruker på komplett som står i mitt navn (jeg er under 18) og for og bestille på faktura må jeg taste inn personnr mitt. Ettersom jeg er under 18 kan jeg ikke handle på kreditt/faktura og jeg tenker dermed at jeg kan bruke mamma sitt(spørr henne først selfølgelig).

Men så kommer spørsmålet;

Visst jeg bestiller en vare i MITT navn men med mammas personnr,er det da straffbart(identiditet forfalskning)?

Håper noen som vet hva loven sier kan svare meg på dette,

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Jeg tviler på at du får til å bestille på ditt navn og hennes personnummer, normalt tar de en sjekk på det.

2. Det er ikke lov å bestille ting i andres navn uten minst fullmakt fra den personen.

No er det slik at jeg har gjort det. Tenkte meg rett og slett ikke om 2 ganger. Så det går tydligvis. Men er veldig redd for at dette kan få konsekvenser for meg.

Lenke til kommentar

No er det slik at jeg har gjort det. Tenkte meg rett og slett ikke om 2 ganger. Så det går tydligvis. Men er veldig redd for at dette kan få konsekvenser for meg.

Vel, da har komplett et idiotisk identifiseringssystem. Sålenge du har spurt moren din, får neppe dette noen konsekvenser. Verre er det hvis du gjør det uten lov, eller med andre personer.

Lenke til kommentar

Vel, da har komplett et idiotisk identifiseringssystem. Sålenge du har spurt moren din, får neppe dette noen konsekvenser. Verre er det hvis du gjør det uten lov, eller med andre personer.

Var det jeg tenkte og. Så da bare slutter jeg og bruke kontoen og opretter ny i hennes navn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...