Gå til innhold

Latterlig røykekampanje

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg så netopp en antirøykekampanje på tv2 som sa noe sånnt som "hvis du visste hvor mye røyk som kom av en røyk ville du sluttet å røyke"

Hva er det for et argument? Vi røyker da ikke for morro skyld :D

Ser ikke hva som er problemet med det budskapet, da det stemmer. Nå skal jeg ikke blande meg inn i hva folk driver med, men det er jo å utsette seg selv for en stor risiko for å få kreft for eksempel.

Lenke til kommentar

Det er vel klart at det er et argument at det kommer veldig mye røyk fra en sigarett? Nå vet jeg ikke hvor mye totalt, men de prøver jo å formidle det at dersom du hadde sett all røyken som kom fra en sigarett samlet, så ville du kanskje sluttet å røyke.

Det er ikke et argument som viser til at du "røyker for moro skyld", så det aner jeg ikke hvor du har i fra.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Poenget med den kampanjen er at en sigarett inneholder mye mer røyk enn det du kan se.

Å sitte under kjøkkenvifta når du røyker innendørs nytter ikke.

Du ser ikke all den røyken som sprer seg i resten av huset, men barna puster det inn likevel.

Å røyke nær kjøkkenvifta eller i bilen holder ikke. Det er fortsatt helseskadelig for andre, selv om du lufter.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vel klart at det er et argument at det kommer veldig mye røyk fra en sigarett? Nå vet jeg ikke hvor mye totalt, men de prøver jo å formidle det at dersom du hadde sett all røyken som kom fra en sigarett samlet, så ville du kanskje sluttet å røyke.

Jeg tror det trådstarter mener et at man ville ikke bare sluttet pga sånn plutselig. Spørs hvor avhengig man er det. Folk er veldig godt informert i dag om hvor helseskadelig det er å røyke, men mange klarer ikke å slutte uansett, for de "røyker ikke for moro skyld"

Men jeg synes de som prøver å slutte å røyke trenger all motivasjonen de kan få.

Endret av coyotemannen
Lenke til kommentar

Alle vet hvor mye røyk som kommer av en røyk

Nei, ikke alle vet det. Det er en underlig bastant og ikke minst feilaktig påstand du kommer med der.

Det er ikke all røyken man ser, og de som røyker lukter heller ikke mye av den røyklukta som ikke-røykere kan lukte og som også er skadelig. Det er hovedgrunnen til at mange røykere tror at de ikke er til sjenanse, når de i aller høyeste grad er det.

EDIT: Røykekampanjen er faktisk ikke latterlig. Den er i absolutt relevant og sannferdig, og at du faktisk klarer å påstå at en kampanje som kan spare barn for skadelig røyk er latterlig, sier litt om hvor "innrøyka" du er.

Endret av Schwarzwald
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, ikke alle vet det. Det er en underlig bastant og ikke minst feilaktig påstand du kommer med der.

Det er ikke all røyken man ser, og de som røyker lukter heller ikke mye av den røyklukta som ikke-røykere kan lukte og som også er skadelig. Det er hovedgrunnen til at mange røykere tror at de ikke er til sjenanse, når de i aller høyeste grad er det.

EDIT: Røykekampanjen er faktisk ikke latterlig. Den er i absolutt relevant og sannferdig, og at du faktisk klarer å påstå at en kampanje som kan spare barn for skadelig røyk er latterlig, sier litt om hvor "innrøyka" du er.

Alt man puster ut etter et trekk er røyk. Men det får være måte på hvor ømfintlige folk skal være. Det er omtrendt som jeg skulle klagd på at folk har biler som bruker mer drivstoff enn meg. Det får være måte på!

Lenke til kommentar

Alt man puster ut etter et trekk er røyk. Men det får være måte på hvor ømfintlige folk skal være. Det er omtrendt som jeg skulle klagd på at folk har biler som bruker mer drivstoff enn meg. Det får være måte på!

Unnskyld at jeg sier det, men det er en rimelig søkt sammenligning. Du bruker ikke bilen din innendørs i leiligheten din, gjør du vel?

Og det er farligere å sitte i en stue med en røyker, enn det er å gå ved siden av en sterkt trafikkert vei. Mer plagsomt er det også, da røyklukten er mye mer intens.

Det er faktisk ikke bare det du puster ut etter et trekk som er røyk... så det viser jo at du faktisk ikke vet det du påsto at alle vet.

Endret av Schwarzwald
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Unnskyld at jeg sier det, men det er en rimelig søkt sammenligning. Du bruker ikke bilen din innendørs i leiligheten din, gjør du vel?

Og det er farligere å sitte i en stue med en røyker, enn det er å gå ved siden av en sterkt trafikkert vei. Mer plagsomt er det også, da røyklukten er mye mer intens.

Og det er ikke bare det du puster ut etter et trekk som er røyk... så det viser jo at du faktisk ikke vet det du påsto at alle vet.

Bu hu så fælt du har det.. Det får være måte på hva man skal sutre over. Jeg har både bråk og eksos utenfor vinduet mitt. Men klager jeg? Skal jeg lage et nummer ut av alle mulige småting så hadde jeg hatet verden

Lenke til kommentar

Bu hu så fælt du har det.. Det får være måte på hva man skal sutre over. Jeg har både bråk og eksos utenfor vinduet mitt. Men klager jeg? Skal jeg lage et nummer ut av alle mulige småting så hadde jeg hatet verden

Hallo, er du virkelig seriøs? Hvem sutra over en harmløs kampanje nå nettopp? Det kan jo ikke ha vært deg, for du lager ikke "et nummer ut av alle mulige småting". :rofl:

Jeg har også eksos og bråk utenfor vinduet mitt. Det gjør meg ikke noe. Røykere som kun tenker på seg selv, derimot, det gjør meg noe. Spesielt når de ikke en gang ser ut til å gidde å bry seg om det er farlig for barn bare de får sin daglige dose nikotin.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hallo, er du virkelig seriøs? Hvem sutra over en harmløs kampanje nå nettopp? Det kan jo ikke ha vært deg, for du lager ikke "et nummer ut av alle mulige småting". :rofl:

Jeg har også eksos og bråk utenfor vinduet mitt. Det gjør meg ikke noe. Røykere som kun tenker på seg selv, derimot, det gjør meg noe. Spesielt når de ikke en gang ser ut til å gidde å bry seg om det er farlig for barn bare de får sin daglige dose nikotin.

tosk

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

tosk

Nei, han benekter ihvertfall ikke fakta.

Tror nok ikke det er en småting dette. Har selv astma, og blir til tider irritert over at noen kan være så arrogant som det er å røyke blant folk, spesielt barn.

Synes egentlig røyk burde utryddes (altså at det bør fjernes med makt) fra samfunnet, da ingen tjener på at en røyker. Over lengre perioder med røyk, kan en utvikle sykdommer som KOLS, og mer alvorlige som lungekreft.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...