Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hosting på tbanen

Drogin

Anbefalte innlegg

Jeg kommer ikke fra Oslo, og begynnte først i år å ta tbanen i rush-trafikken mellom sentrum og oslo-øst.

Har lagt merke til at hvis vi sitter 5-6 stykker i en bås, så er det alltid 1-2 av dem i imiddelbar nærhet som hoster 1 eller flere ganger iløpet av de 15 minuttene jeg sitter på.

Nå vet jeg ikke hvordan andre er skrudd sammen, men jeg hoster bare når jeg er syk, har satt noe i halsen/svelget feil, eller om det er brann og rommet er fullt av røyk.

Om andre er skrudd sammen som meg, betyr det altså at 1 av 5 er syke på tbanen...? Eller så fungerer ikke andres elementære kroppsfunksjoner på samme måte som meg. Begge alternativer er forsåvidt litt oppsiktsvekkende.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En av mine "hvis jeg ble diktator" planer er egne vogner og seksjoner på tog, fly, buss og tbane.

Skal man hoste, måtte man f.eks gå inn i "hoste-vogna", som består utelukkende av folk som føler trang til å hoste, og syke mennnesker.

Vil man ta med seg ungen sin på banen, flyet osv, må man sitte sammen med et dusin andre viltre skrikerunger.

Overtredelse på reglene(å oppholde seg i feil vogn) ville resultert i en klekkelig 5-siffret bot.

Lenke til kommentar

Men hvis man har en skrikerunge som må hoste? En egen vogn for det også? Og en egen for de tykke. Og en egen for de som lukter vondt. Dermed må vi også ha en for:

- tykke skrikerunger som ikke lukter vondt og ikke må hoste

- tykke skrikerunger som ikke lukter vondt og må hoste

- tykke skrikerunger som lukter vondt men ikke må hoste

- tykke skrikerunger som lukter vondt og må hoste

En egen vogn for tunghørte må vi også ha. Og en for de tunghørte som må hoste, ikke må hoste, lukter vondt, ikke lukter vondt, sitter i rullestol, ikke sitter i rullestol, tykke og ikke tykke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...