Drogin Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Jeg kommer ikke fra Oslo, og begynnte først i år å ta tbanen i rush-trafikken mellom sentrum og oslo-øst. Har lagt merke til at hvis vi sitter 5-6 stykker i en bås, så er det alltid 1-2 av dem i imiddelbar nærhet som hoster 1 eller flere ganger iløpet av de 15 minuttene jeg sitter på. Nå vet jeg ikke hvordan andre er skrudd sammen, men jeg hoster bare når jeg er syk, har satt noe i halsen/svelget feil, eller om det er brann og rommet er fullt av røyk. Om andre er skrudd sammen som meg, betyr det altså at 1 av 5 er syke på tbanen...? Eller så fungerer ikke andres elementære kroppsfunksjoner på samme måte som meg. Begge alternativer er forsåvidt litt oppsiktsvekkende. Endret 6. november 2013 av Drogin Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Andre er nok ikke skrudd sammen som deg da serru. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Kulde fører ofte til hoste, selv om jeg ikke har den hele forklaringen på hvorfor. 1 Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Hurtige temperaturforandringer, plutselig gjennomtrekk og antakeligvis ikke verdens beste luftkvalitet... burde ikke komme som en overraskelse at folk hoster. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Alt ovennevnte, pluss at det sikkert er endel røykere da. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Men så er det unektelig en stor sjangse for at noen av de faktisk også er syk, det er minuset med kollektiv transport, vel, ett av minusene Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Men så er det unektelig en stor sjangse for at noen av de faktisk også er syk, det er minuset med kollektiv transport, vel, ett av minusene Det største minuset er at det kan oppholde seg hylete skrikerunger der. De burde vært kildesortert vekk. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Jeg harker og noen ganger hoster selv om jeg ikke er syk. Det som irriterer meg er folk som hoster i hånda eller ut i lufta. Man skal hoste i albuen. Noen hostesykdommer (KOLS) er heldigvis ikke smittsomme. Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Mange hoster av andre grunner enn sykdom. Ikke alle må hoste når de gjør det. Det er litt som spytting; ingen nødvendighet. Eller som å se på klokken. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 7. november 2013 Forfatter Del Skrevet 7. november 2013 En av mine "hvis jeg ble diktator" planer er egne vogner og seksjoner på tog, fly, buss og tbane. Skal man hoste, måtte man f.eks gå inn i "hoste-vogna", som består utelukkende av folk som føler trang til å hoste, og syke mennnesker.Vil man ta med seg ungen sin på banen, flyet osv, må man sitte sammen med et dusin andre viltre skrikerunger.Overtredelse på reglene(å oppholde seg i feil vogn) ville resultert i en klekkelig 5-siffret bot. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Men hvis man har en skrikerunge som må hoste? En egen vogn for det også? Og en egen for de tykke. Og en egen for de som lukter vondt. Dermed må vi også ha en for: - tykke skrikerunger som ikke lukter vondt og ikke må hoste - tykke skrikerunger som ikke lukter vondt og må hoste - tykke skrikerunger som lukter vondt men ikke må hoste - tykke skrikerunger som lukter vondt og må hoste En egen vogn for tunghørte må vi også ha. Og en for de tunghørte som må hoste, ikke må hoste, lukter vondt, ikke lukter vondt, sitter i rullestol, ikke sitter i rullestol, tykke og ikke tykke. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Da vil jeg også ha en vogn for pene mennesker. Vil ikke sitte og se på stygge folk mens jeg tar t-banen. Det får da være grenser. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Hva hjelper det deg? Regner med at du må sitte i en av de andre vognene, hehe. Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Hva hjelper det deg? Regner med at du må sitte i en av de andre vognene, hehe. I og med at ingen er nøyaktig like pene, eller stinkete for den del, så burde det være en vogn for hver passasjer. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 I og med at ingen er nøyaktig like pene, eller stinkete for den del, så burde det være en vogn for hver passasjer.Det finnes. Det kalles bil. Lenke til kommentar
Bully! Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Det finnes. Det kalles bil. Så ta den jævla bilen da, og ikke syt og bær dere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå