Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Bachelor oppgave!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann,

noen som har noe tips for hva man kan skrive om i bacheloroppgaven, i prosjektledelse?

Tusen takk, kloke hjerner! :-)

Du kan jo studere forskjeller mellom offentlige og private anskaffelser innenfor en bestemt kategori, f.eks. anskaffelser av informasjonssystemer. Her kan du plukke i konkurransegrunnlag, anbud, tilbud, tildelingskriterier og mye mer snasne saker. Jobben din vil mest sannsynelig bestå av dokumentanalysering og fastlåing av fakta, etc: "Offentlige virksomheter vektlegger funksjonalitet og tekniske løsninger høyere enn prisen på systemet, men hvordan kan egentlig den nytteverdien til funksjonalitet og tekniske løsninger måles opp i mot prisen på systemet?" Dette tror jeg kan være nyttig kunnskap som prosjektleder da man stadig må anskaffe små til store ting i dagens virksomheter.

Eller, så kan du f.eks. studere kommunikasjonen mellom mennesker med forskjellige kulturelle bakgrunner (såkalt interkulturell kommunikasjon), dette kan være nyttig kunnskap i forbindelse med sammarbeid og ikke minst kontrakt-sikring mot virksomheter utenfor Europa. Her kan du kanskje få muligheten til å reise litt rundt for å gjøre spennende oppdagelser også ;)

Var bare noe jeg kom på i farta, lykke til!

Lenke til kommentar

Du kan jo studere forskjeller mellom offentlige og private anskaffelser innenfor en bestemt kategori, f.eks. anskaffelser av informasjonssystemer. Her kan du plukke i konkurransegrunnlag, anbud, tilbud, tildelingskriterier og mye mer snasne saker. Jobben din vil mest sannsynelig bestå av dokumentanalysering og fastlåing av fakta, etc: "Offentlige virksomheter vektlegger funksjonalitet og tekniske løsninger høyere enn prisen på systemet, men hvordan kan egentlig den nytteverdien til funksjonalitet og tekniske løsninger måles opp i mot prisen på systemet?" Dette tror jeg kan være nyttig kunnskap som prosjektleder da man stadig må anskaffe små til store ting i dagens virksomheter.

Eller, så kan du f.eks. studere kommunikasjonen mellom mennesker med forskjellige kulturelle bakgrunner (såkalt interkulturell kommunikasjon), dette kan være nyttig kunnskap i forbindelse med sammarbeid og ikke minst kontrakt-sikring mot virksomheter utenfor Europa. Her kan du kanskje få muligheten til å reise litt rundt for å gjøre spennende oppdagelser også ;)

Var bare noe jeg kom på i farta, lykke til!

Tusen takk for herlig svar.

Men hvis jeg for eksempel velger temaet du nevnte på slutten, da er spørsmålet; hvilken bedrift kan jeg være hos? Eller hvilken bedrift kan jeg skaffe informasjon fra?

Siden vi må finne en bedrift og deretter skrive oppgaven.

Tusen takk igjen.

Lenke til kommentar

Tusen takk for herlig svar.

Men hvis jeg for eksempel velger temaet du nevnte på slutten, da er spørsmålet; hvilken bedrift kan jeg være hos? Eller hvilken bedrift kan jeg skaffe informasjon fra?

Siden vi må finne en bedrift og deretter skrive oppgaven.

Tusen takk igjen.

Godt spørsmål, her har du en utfordring isåfall. Eneste jeg kan komme på som ville være egnet oppdragsgiver er en professor eller liknende ved et universitet eller forskningsfakultet.

Denne oppgaven vil jeg si er litt mer på masternivå fordi den er såpass forskningsorientert uansett, men hadde ikke gjort noe! Jeg hadde en slik oppgave da jeg skrev bh. selv. Jeg var derimot litt heldig da jeg fant oppdragsgiver.

Men kanskje det er noen oppdragsgivere som melder interesse for bh. kandidat på forhånd på din skole/universitet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...