mfb Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Hei! Nettopp kjøpt meg denne pcen: Fullt navn: Asus G75VW-T1031V 17,3" matt LED-baklyst LCD-skjerm, 1920 x 1080 piksler (full HD) Intel Core i7 3610QM-prosessor (Ivy Bridge) 8 GB RAM (maks 16) 750 GB harddisk, 7200 rpm Nvidia GeForce GTX 670M dedikert grafikkort, 3 GB HDMI, DisplayPort og VGA-utganger 4 x USB 3.0-porter Trådløst nett (b/g/n) Gigabit LAN Bluetooth 4.0 Webkamera Minnekortleser for MS/SD-kort (ikke SDXC) DVD-brenner Windows 7 Home Ultimate 64-bit Kjøpte BF4, og kjørte enkelt og greit på medium grafikkoppsett. Sitter nå og vurderer å kjøpe 8 gb DDR3 1600 MHz SDRAM til, for å forbedre ytelsen. Er det verdt det? Får jeg bedre grafikk på spillet? Tusen takk for svar=) Adrian Lenke til kommentar
Munty Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Nei, du vil neppe vinne noe grafikkmessig på 8GB RAM til. 8 holder i massevis for å kjøre alle spill som finnes i dag. RAMen er ikke flaskehalsen i systemet her, og 8GB RAM er tilnærmet aldri flaskehalsen i et system når det gjelder spill. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Nei, du vil neppe vinne noe grafikkmessig på 8GB RAM til. 8 holder i massevis for å kjøre alle spill som finnes i dag. RAMen er ikke flaskehalsen i systemet her, og 8GB RAM er tilnærmet aldri flaskehalsen i et system når det gjelder spill. Takk for raskt svar=) Hva kan jeg eventuelt gjøre for å forbedre grafikkytelsen/hastigheten på pcen? Nytt grafikkort går jo selvsagt, men har ikke peiling på om det går an å bytte det på laptopen jeg har.. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Vel altså, det blir feil å si at det er umulig å bytte grafikkort, men det er ikke som å gjøre det i en stasjonær maskin. Produsenter skreddersyr deler og kjøling for å passe i maskinene sine, så å bytte GPU eller CPU i en bærbar maskin er en oppgave jeg ikke ville begitt meg ut på. Det er ikke en gang sikkert at du får tak i noe bedre skjermkort som passer i den. Det eneste jeg kan se for meg at du kan vinne noe grafikkytelse på er å overklokke skjermkortet, men dette har også sine begrensninger. Kjølingen i bærbare maskiner er ofte ikke det beste, og hvis du skal klokke skjermkortet så mye at du får merkbar ytelsesforskjell kommer det til å bli rimelig varmt. Du kan kanskje vinne noen FPS på dette, men ikke veldig mye. Grafikkmessig tror jeg dessverre ikke det er så mye å gjøre, men jeg vil anbefale deg å sette inn en SSD i maskinen. Du vil ikke få bedre grafikk av en SSD, men lasting, åpning av programmer og de fleste vanlige oppgaver kommer til å gå rimelig mye fortere. Lenke til kommentar
mfb Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Tusen takk for svar! Og takk for tiden din. Much appreciated =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå