Weeb91 Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Hei, noen har sikker sett at jeg har loka litt rundt på forumet i jakt på deler til ny pc. Her er jeg igjen. Vil ha noen tilbakemeldinger for et nytt oppsett til en m-ATX gamin rig. Skal ha Corsair sitt obsidian 350D, da jeg simpelten elsker Corsair sine kabinetter. Har obsidian 550D for øyeblikket, men kunne tenkt en mindre pc med sidevindu, og da falt valget ganske enkelt på 350D. Her er handlelisten min fra komplett, noen inspill på valg av komponenter? Gjerne begrunn svaret. Spiller battlefield, NFS, grid og gta http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1302952&su=F3615432-EF69-43B5-AB45-219570160A58 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Hva skal du med 2 store tuber kjølepasta? Kjøp en bedre kjøler, så kan du overclocke litt. Kjøper du f.eks Noctua NH-D14 så får du med en sånn tube pasta gratis. men D14 er svæær, å passer kansje ikke i ett lite kabinett. Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Ij, glemte å si hva jeg tar med meg fra min gamle pc. Har corsair h100i kjøler, noen kabinettvifter fra air serien dems, en samsung 840 pro 120 gb og to harddisker på tilsammen 3tb. At det ble med to tuber kjølepasta er bare en feil fra min side, skal såklart være kun en:-) Hvordan ser resten av oppsettet ut da? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Tja, ellers ser det vel greit ut.. Vil du spare litt penger så klarer du deg nok fint med 8GB ram til gaming. Du kan og gå for ett billigere hovedkort som f.eks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=781733 PSU er vel og ganske overkill (spesielt prismessig) Sikker på at du ikke kan bruke din gamle strømforsyning? Ellers ser det veldig bra ut Lenke til kommentar
Teenmom Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Hei, bygde nylig så og si nesten helt identisk build selv. Bare med annen psu og gpu. Vil anbefale først og fremst og bruke en annen nettbutikk, sjekk prisguide, mye penger å spare da, penger som kan brukes på heftigere oppgradering. Det kan være mer effektivt å ha 120 mm vifter i front ettersom kabinettet blokker mye av den luften en 140 mm blåser. Vil ikke anbefale 280x Matrix, jeg er ingen ekspert på gpu, men etter hva jeg vet er dette er ganske lite prisgunstig kort i våre dager. Samtidig er litt dumt med et 3-slots skjermkort på et m-atx hovedkort, da det tar bort mye muligheter for oppgradering. Jeg vil anta at du har valgt dette kortet av samme grunnlag som jeg vurderte det på, det ser rett og slett veldig bra ut. Asus 280X DCII, gtx 770 og 780 DCII, samt r9 290 og 290x er andre "red theme" kort som vil se bra ut i din build, og de skal være mer preformance for pengene. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Hei, bygde nylig så og si nesten helt identisk build selv. Bare med annen psu og gpu. Vil anbefale først og fremst og bruke en annen nettbutikk, sjekk prisguide, mye penger å spare da, penger som kan brukes på heftigere oppgradering. Enig i dette. Sparte 700kr på å handle min siste pc hos Netonnet isteden for andre nettbutikker, pga lavere pris og gratis frakt. Om kundeservice er like bra som andre nettbutikker har jeg heldigvis ikke fått testet enda... Lenke til kommentar
Teenmom Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Kabinettet kan du blant annet få til under 800,- med "window side panel" inkludert. Og som Complexity tidligere skrev, så kan strømforsyningen, som forøvrig er av god kvalitet, og som sånn sett er et godt valg. Være noe overkill pris-messig. Men jeg antar at du kanskje har valgt denne for å bevare et "red theme". Hvis penger ikke er noe problem, så må du gjerne beholde denne. Men hvis du er interessert i å spare penger, vil jeg anbefale en billigere strømforsyning. Personlig gikk jeg for en corsair rm750, gold kvalitet og koster omlag 400,- mindre, penger som kan legges i et heftigere skjermkort. Og vis fargen skjemmer, så kan klistremerkene fjernes ved hjelp av en hårføner (nb: dette går i såfall på bekostning av garantien). Endret 6. november 2013 av Teenmom Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 7. november 2013 Forfatter Del Skrevet 7. november 2013 Har valgt komplett pga erfaringer. Veldig fornøyd med de. Dustin home ere t alternativt, men pris totalt sett vil ikke være av stor forskjell. Cdon, netonnet og desl.no derimot, er kanskje billig, men kundeservicen deres er dritt, vertfall etter hva jeg har erfart. 280x matrix valgte jeg fordi en kammerat av meg sa han hadde god tro på det kortet, selv har jeg lite peil på gpu. Psu valgte jeg med tanke på reviews, tilbakemeldinger og av egen erfaring til corsair. Skal helt klart ha full-modulær, noe annet er for min del uaktuelt. Mulig jeg velger å gå for rm650 eller noe sånt, men viss jeg ikke får spart over en 1000lapp på å endre på komponentene vil jeg nok droppe å endre på det Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Du får jo et 290 kort til prisen av det 280x kortet. Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 8. november 2013 Forfatter Del Skrevet 8. november 2013 Har oppdatert lista litt, funnet noen billigere komponenter. Vil dette oppsettet fungere bedre? https://prisguiden.no/liste/144800 Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 8. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2014 Bestilte i jula, tenkte bare å dele hva jeg gikk for tilslutt, så her er lista: http://www.prisjakt.no/list.php?l=78043&view=l For øyeblikket med BitFenix Prodigy M, som nok blir bytta til Corsair Obsidian 350D, fordi jeg ikke var helt fornøyd. Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 Tror nok jeg blir fornøyd nå ja. Bare synd jeg må droppe den ene harddisken :-p Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Du vil nok ikke trenge den i en så ille stor grad tenker jeg Eventuelt så kan du sett i en siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå