Lindsay Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Får opp denne meldingen når jeg innstalerer fra ports ===> An older version of print/pecl-pdflib is already installed (pecl-pdflib-2.1.9) You may wish to ``make deinstall'' and install this port again by ``make reinstall'' to upgrade it properly. If you really wish to overwrite the old port of print/pecl-pdflib without deleting it first, set the variable "FORCE_PKG_REGISTER" in your environment or the "make install" command line. *** [check-already-installed] Error code 1 Stop in /usr/ports/print/pecl-pdflib. *** [run-depends] Error code 1 Stop in /usr/ports/databases/phpmyadmin. *** [install] Error code 1 Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Prøver med så enkelt som make reinstall pecl-pdflib så får en se om den kompilerer som planlagt Lenke til kommentar
terjeelde Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Vanligste er å bruke et verktøy for oppgradering av ting som er installert via ports. Prøv f.eks: portmaster pecl.pdflib mer her: http://www.freebsd.org/doc/handbook/ports-using.html (se spesielt 5.6.3.1. Upgrading Ports Using Portmaster) Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Jo sikkert men så er jeg ikke så bevandret i bsd sin verden men fikk det til. Måtte reinstall phpmyadmin og etterpå kjøre make install clean. Er sikkert en masse som jeg ikke behøvde for apache24 heller men fikk det inn med litt fikling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå