rbr Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Hallo folkens. Tenker på og bygge en pc kun til racing. Har valgt deler jeg tror kan være godt nok til dette, men vil bare sjekke med dere og noe burde endres. Karbinettet jeg har valgt skal stå ved racingstolen så den behøver ikke og være så plasskrevende(andre kan jo anbefalles,gjelder også andre komponenter som skal inn i kassa) Budskjettet var 8000. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 (endret) K versionen av prosessoren, og en større kjøler så henter du ut bra mye mere ytelse fra prosessoren ved å overclocke (kjører selv min 4670K på 4.4GHz, med standard spenning) Og du får ikke siste version av Direct-X i Windows 7, så kjøp heller windows 8 å legg inn classic shell om du vil ha det likens som windows 7. Nå vet jeg ikke hastigheten på den disken, men det kan lønne seg å ha en Hybrid disk, eller i beste fall enn SSD for å korte ned loadetidene litt (hjelper veldig i f.eks rFactor 2) Endret 6. november 2013 av Complexity Lenke til kommentar
Robin88 Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Men vist han ska endre til K versionen av 4670, så må han skifte ut Hovedkortet også da H87M, Ikke støter overclocking. da trenger han et z87 HK. vist jeg ikke husker feil. kanskje noe som dette her http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=793536 Det blir en 300-400 kr meire men sikkert verdt det seinere vist, du har planer om og gjøre det. vist ikke så er det ikke vits og endre til z87 HK og 4670K cpu Endret 6. november 2013 av Robin88 Lenke til kommentar
rbr Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Har endret det til win 8. Har vært vant til win 7 var kun derfor. Er klar over siste versjonen med dx. Angående cpu så skal jeg ikke overklokke så derfor valgte jeg ikke K versjonen. så tror at hovedkortet er greit nok. foretrekker også ASUS siden det har jeg alltid brukt. noen harddisk som er og anbefalle en terabyte holder nok. Endret 6. november 2013 av rbr Lenke til kommentar
rbr Skrevet 7. november 2013 Forfatter Del Skrevet 7. november 2013 da har jeg funnet de delene jeg trenger, så takk for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå