medlem-124997 Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Etter at jeg byttet til onecall for ett par mnd siden får jeg den beskjeden ofte, og derfor nå har jeg byttet tilbake til telenor.Jeg har enda ikke fått det nye simkortet og fikk beskjed om at det gamle abb skulle fungere helt til jeg satte i nytt simkort.Men helt siden i går har det stått "Kun nødanrop" og meldinger jeg sender blir bare "lagt i kø for sending" og får heller ingenting inn... Jeg kommer meg heller ikke på nettverk eller roaming og når jeg går inn på innstillinger for å endre nettverket til telenor eller netcom sitt nettverk står det bare at "simkortet" ikke tillater dette... Noen som vet hva pokker dette kan skyldes? Er det Onecall som driter i meg nå som jeg skal bytte operatør?Mobilen er en Sony Ericsson Xperia Ray på ett par år. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Når jeg skrur mobilen av og på står det også "Simkort ikke klargjort MM # 2" Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 Tror du må logge inn/lage bruker på "mine sider" for å aktivere simkort Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 8. november 2013 Del Skrevet 8. november 2013 (endret) Hvis jeg har forstått deg rett har du i det gamle simkortet fra Onecall, og du venter på det nye fra Telenor? Du har helt sikkert fått opplyst en dato og tidspunkt for portering. (Det er standard rutine ved operatørbytte.) Etter denne datoen vil du ikke komme på nett med det gamle simkortet, og du må bruke det nye. Hvis denne dato/tidspunkt er passert er det gamle simkortet deaktivert og du er nødt til å ha i det nye, som du ikke har fått. Edit: byttetidspunktet er den dato du skal ha fått fra Telenor, ikke tidspunktet da du bytter sim. Endret 8. november 2013 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 10. november 2013 Del Skrevet 10. november 2013 Ser at dette temaet er sett som "løyst". Lurer på kva som viste seg å vere "løysinga". Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 10. november 2013 Forfatter Del Skrevet 10. november 2013 Ser at dette temaet er sett som "løyst". Lurer på kva som viste seg å vere "løysinga". Onecall sperret simkortet mitt uten at jeg hadde fått nytt fra telenor. Når jeg kontaktet onecall via chatfunksjon var det liten hjelp i dem. De ville ikke låse opp simkortet mitt igjen og mente feilen lå hos Telenor. Det gjorde den kanskje også, for jeg har fortsatt ikke fått noe simkort fra telenor. Jeg snakka med T som sa jeg skulle gå på elkjøp og kjøpe ett simkort heller og sende dem beløpet det kostet så de trakk det i fra neste regning. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå