Gå til innhold

Hvordan vil 2014 mobile være?

Anbefalte innlegg

Heisann og hoppsann!

Jeg har lenge gått og fundert på dette. Mobiler som Htc One, S4, Lg G2 og Sony Xperia Z1 er jo mer en kraftige nok. Skjerm og prosessor er mer en bra nok! Det eneste som er dårlig på disse er batteri. Det virker litt som at mobilselkapene bare tenker på å ha størst skjerm, raskest prosessor og mest megapixler...

Så hva tror dere at 2014 mobilene vil ha som er så veldig mye bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mobiler som Htc One, S4, Lg G2 og Sony Xperia Z1 er jo mer en kraftige nok.

Kraftig nok for hva? Dagens små applikasjoner? Kanskje, men neppe kraftig nok for morgendagens store operasjoner. Folk lurte også på hva mer vi trengte etter at radioen, telefonen, tv-en, komfyren og så videre ble allemannseie.

Lenke til kommentar

Skjermene vil nok ha mulighet for enda større lysstyrke, slik at de fungerer perfekt i sterkt sollys. Og så vil batteriteknologien være enda bedre. De fleste mobilene vil ha en skjerm som dekker absolutt hele fremsiden, og ha 1920x1080-oppløsning eller høyere. Prosessorteknologien vil ha forbedret seg ytterligere, spesielt på strømforbruket, noe som vil gjøre at man ikke trenger å lade telefonen sin daglig lenger, slik man må med dagens modeller. Minnestørrelse vil fortsette å øke, i takt med behovet til nye applikasjoner og systemer.

Det jeg håper på er at NFC-betaling kommer på banen i 2014. Alle nye mobiler fremover vil ha NFC i hardware, men softwaren og de kommersielle løsningene mangler. Jeg ser for meg at man kan betale i butikken med mobilen i løpet av 2014, i hvertfall som prøveprosjekter i enkelte butikker. Bussbilletter, parkering og tilsvarende kommer også. Jeg blir ikke overrasket om flytoget i Olso kommer tidlig med NFC-betaling, de er jo pioneerer på avanserte betalingsformer med sin kredittkort-løsning uten kode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...