RBW Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Synology slipper to NAS-bokser, myntet på vidt forskjellig bruk.Her er én NAS for hjemmet og én for bedriften Lenke til kommentar
help.me Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Hva med støynivå på disse (dvale/idle/active) i dB? Er det mulig å ha dem i stua uten å bli ør i hue? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Dvale og idle er så godt som lydløs. Har du ventilasjon i huset bråker den sannsynligvis mer. På full load kan du høre diskene jobbe, men mer dempet enn om de ligger i friluft. NASens vifter har jeg ikke klart å få til å spinne hørbart utenom midt på natta, når det ellers er helt stille rundt og under oppstart. Dette blir neppe din nye støykilde. Er meget fornøyd med min. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Jeg kjøpte en DS213 i våres som jeg er meget fornøyd med. Den erstattet en sliten QNAP TS209 som bråkte en del, spesielt når diskene spant opp. Synology-en er ikke hørbar, da må du ha øret inntil boksen. Jeg satt i WD RED disker og jeg hører ikke disse spinne opp. Jeg har min i stuen på en åpen hylle, så den er ikke gjemt bort i et skap eller bod. Anbefales! Lenke til kommentar
Karamell2 Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Thecus N5550 koster 3753 fra Deal.no (tilbud på google.no)og gir ca 20% mere ytelse enn Synology 413. Og den har plass til 5 disker. Jeg skjønner ikke hvorfor HW ikke tester den, eller tar den inn i prisguiden ihvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå