Gå til innhold

Lenovo B590

Dona

Anbefalte innlegg

Noen som har den? Fornøyd? Har bestilt meg den og skal faktisk hente den idag. Bestilte den modellen med best prosessor, altså Intel core i5 3230M. 2,6 GHz og 4 giga ram 500 giga harddisk. De hadde også den samme bare med Intel core i3 3110M til 700 kr mindre, men jeg valgte den med sterkest prosessor. Den er vel raskere og? Hater treige pcer.

Designet er kanskje litt traurig, men jeg syns det er bedre å betale for god prosessor og minne enn design når man ikke har mer enn 4000 å bruke på pc. At det er optisk stasjon var også viktig for meg.

Det eneste som gjør meg ltt skeptisk er at skjermen er matt. (HD anti glare) Vil det gi dårlig bilde? Lest så mye forskjellig. Er visst bedre for øynene med matt skjerm og det er jo bra siden jeg lett får vondt i hodet og øynene. Oppløsningen er vist også bedre på matt skjerm. Men blir fargene like bra? Skal bruke pcen til litt enkel bilderedigering og tv-titting ved siden av den vanlige surfingen og spotifylytting om lyden er ok.

Acer aspiren som tok kvelden på fredag hadde veldig blank skjem og den var helt håpløs om solen skinte inn og enda mer håpløs om jeg tok den med ut.

Huff, syns dette er vanskelig, men håper jeg blir fornøyd. B590 har ihverfall fått god kritikk det jeg har lest. Eneste jeg er litt redd for er denne skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, aceren min var håpløs i sollys pga veldig blank skjerm. I tillegg reflekterte den lyset veldig så fikk lett vondt i øynene. Men den matte skjermen er vel ikke "mørk" om du forstår hva jeg mener? Altså vanskelig å se på i litt dempet belysning? Tenker også på fargene om bildet er skarpt nok. Er jo sånn med såpass store investeringer at man blir jo litt redd man har kjøpt katta i sekken. Særlig når man ikke har allverdens greie på sånt. Men har skjønt at professoren som er i den er bra og at lenovo er et bra merke. Eneste er kjedelig design, men det får jeg bare overleve.

Lenke til kommentar

Ok. Jeg har aldri vært borti merket annet enn stasjonære pcer på jobb. Hva med lenovo er det som ikke falt i smak hos deg? Jeg måtte bare ta noe som passet budsjettet mitt og jeg så jo en langt penere Toschiba, Sony vivo (?) og HP, men de hadde langt dårligere prosessor og bare 1ghrz. Det hørtes treigt og dårlig ut syns jeg. Helst vil jeg ha Mac, men har ikke penger til det og må ha pc nå. Etter 4 dager med kun iPad og iPhone savner jeg pc veldig.

Lenke til kommentar

Har hentet den nå for noen timer siden og ble litt skuffet må jeg bare innrømme. Syns ikke den er så pen. Men tastene er gode da og skjermen lys og fin selv om den er matt.

Oppdatering: jeg tok den aldri i bruk siden jeg syns den ble for stor og ikke likte designet. La den ut på finn og ble kvitt den med en gang. Veldig fornøyd mann som kjøpte den. Jeg bestilte en asus s200 i rooooosa i stedet. :) Alltid trodd asus har vært et kjipt merke, men leste litt om det og skjønte at jeg hadde tatt feil. Så da fikk jente-jenta i meg seire, hehe. Siklet på den pcen lenge. Og jeg som egentlig ikke liker rosa. Men den rosafargen der var fin. Babyrosa derimot er ukult.

Endret av Dona
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...