Gå til innhold

Å slå egen politisk mynt på mennesketragedier


Tollari

Anbefalte innlegg

 

Det er jo forsåvidt interessant - men dersom det skulle vise seg å stemme, er løsningen å ansette dobbelt så mange politifolk som dem for å kompensere?

Ja, helst den mest retarda løsning du kan komme på. Bruker noen av dere huet her inne?

Hmmm, har du vært i militæret?

Nei, ikke enda. Men min stefar har 3 eller 4 høyeste graden og jeg har møtt flere av hans medarbeidere når jeg har vært på jobben hans eller når de f.eks hadde skyting engang. Snakket med folk som har vært fallskjermjeger, marinejegere og her omdagen hadde vi besøk av en som jobbet 15 år i KSK (Tyske spesialkommandoen) Så jeg får høre litt av hvert og dette er folk som har opplevd det meste, du kan jo også titte på militæret sine sider og se hva de driver med osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, helst den mest retarda løsning du kan komme på. Bruker noen av dere huet her inne?

 

 

Med tanke på at du er den av oss som argumenterer for mer politi, så slår vel den der tilbake til deg selv. Dersom norsk politi er ineffektivt, bør man vel heller se på årsakene til dette.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Jeg allergisk mot noen ting, spesielt når folk gjør seg dummere enn de egentlig er. Derfor jeg blir irritert :)

Det var vel mer ment som et retorisk spørsmål. Dersom du ikke er for mer politifolk, så har jeg simpelten misforstått deg. Selv er jeg hverken for eller mot, da jeg ikke har satt meg tilstrekkelig inn i fordeler og ulemper.

Lenke til kommentar

Det var vel mer ment som et retorisk spørsmål. Dersom du ikke er for mer politifolk, så har jeg simpelten misforstått deg. Selv er jeg hverken for eller mot, da jeg ikke har satt meg tilstrekkelig inn i fordeler og ulemper.

Skjønner, nja jeg bare sier på en måte hva jeg tenker om saken og hvordan systemet fungerer. Syns selv det ikke fungerer super bra men altså vi har det jo fortsatt bra i Norge selvom :)

Lenke til kommentar

Dere har så jævlig lite tillit til militæret, dere veit ikke en dritt. Blir rett og slett forbannet når jeg leser innlegg om at militæret vårt er for dårlig. Bare hold kjeft! Dere aner ikke hva de gjør og hva de er kapable til, dra på kiosken å ta deg en bolle istede.

 

Jeg har ikke sagt noe om militæret som sådan, bare at det å skyte fra en bevegelig stilling mot et lite sted fylt med uskyldige ikke er akseptabelt.

 

 

 

OG! Hvis dere ser når enten tv2/nrk helikopteret filmet han så sto han helt alene ute på en knaust hvor han tittet opp på helikopteret til og med. Er ikke vits og komme her å si noe annet du/dere driter dere regelrett helt ut.

 

Hvis det er videoen fra NRKs helikopter, så hadde han ungdommer rundt seg.

Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke sagt noe om militæret som sådan, bare at det å skyte fra en bevegelig stilling mot et lite sted fylt med uskyldige ikke er akseptabelt.

 

 

 

 

Hvis det er videoen fra NRKs helikopter, så hadde han ungdommer rundt seg.

Som han gikk å henrettet som hadde død uansett om militæret hadde truffet dem eller breivik. Bare at du sier det er uakseptabelt viser at du ikke har tro på det norske forsvaret. Bare hold kjeft når du ikke veit en dritt. Blir forbannet på idioter som deg som uttaler deg om ting du ikke har peiling på.

Lenke til kommentar

Som han gikk å henrettet som hadde død uansett om militæret hadde truffet dem eller breivik. Bare at du sier det er uakseptabelt viser at du ikke har tro på det norske forsvaret. Bare hold kjeft når du ikke veit en dritt. Blir forbannet på idioter som deg som uttaler deg om ting du ikke har peiling på.

 

Det ser ut til at du her sier at det ikke er så farlig om myndighetene skyter folk så lenge det er fare for at de kan bli skutt av andre. En slik holdning er for meg såpass uforståelig at jeg ikke egentlig har så mye mer å si.

 

Jeg mener det er helt uakseptabelt av myndighetene å drepe egne borgere.

Lenke til kommentar

 

Det ser ut til at du her sier at det ikke er så farlig om myndighetene skyter folk så lenge det er fare for at de kan bli skutt av andre. En slik holdning er for meg såpass uforståelig at jeg ikke egentlig har så mye mer å si.

 

Jeg mener det er helt uakseptabelt av myndighetene å drepe egne borgere.

De hadde uansett aldri truffet de sivile. Du har rett og slett ingen fattning om hvor gode de er. Og de som var der var døde fra før eller kom til å dø uansett om de hadde truffet dem eller ei. Det er fakta OG SÅNN ER DET!

Lenke til kommentar

Når man drar inn ting som muligens kan være feil med politidekningen er jo dette åpenbart noe man bør stille spørsmål ved. "Mer politi" kan også bety at de som er ansatt faktisk jobber 40 timer i uken, og ikke 32-33.

 

Nå jobber de altså netter og helger, og da har man et lovverk som regulerer dette. Du kan synse om at det burde vært annerledes, men da kan man jo også se for seg at du selv aldri har jobbet slik.

Lenke til kommentar

De hadde uansett aldri truffet de sivile. Du har rett og slett ingen fattning om hvor gode de er. Og de som var der var døde fra før eller kom til å dø uansett om de hadde truffet dem eller ei. Det er fakta OG SÅNN ER DET!

 

Det ville vært en stor risiko for å treffe sivile, og uansett hvor gode noen er så gir det å skyte fra en bevegelig stilling dårligere treffsikkerhet.

 

Du mener det hadde vært greit hvis myndighetene skjøt egne borgere. Jeg er uenig.

Lenke til kommentar

Vet ikke med deg, men i min verden så er ikke mennesker perfekte. Spiller ingen trille hvor godt trent mennesker er i sin disiplin, menneskelige feil oppstår.

Du kan tenke deg hva slags oppstandelse det hadde blitt hvis en skarpskytter hadde bommet på ABB og truffet en ungdom i stedet. Jeg må si du lever i en hollywood verden hvis du tror politiet eller militæret ville ha skutt fra et helikopter i en slik uoversiktlig situasjon.

Det er godt mulig det er enkelte individer som du har pratet med, som mener de kunne ha tatt disse skuddene, men jeg tviler sterkt på at de hadde fått lov av sine overordnede. Da måtte de ha visst nøyaktig hva de hadde med å gjøre, du flyr ikke inn en slik situasjon "guns blazing".

Endret av Latias
Fjernet sitat fra slettet innlegg.
Lenke til kommentar

Vet ikke med deg, men i min verden så er ikke mennesker perfekte. Spiller ingen trille hvor godt trent mennesker er i sin disiplin, menneskelige feil oppstår.

Du kan tenke deg hva slags oppstandelse det hadde blitt hvis en skarpskytter hadde bommet på ABB og truffet en ungdom i stedet. Jeg må si du lever i en hollywood verden hvis du tror politiet eller militæret ville ha skutt fra et helikopter i en slik uoversiktlig situasjon.

Det er godt mulig det er enkelte individer som du har pratet med, som mener de kunne ha tatt disse skuddene, men jeg tviler sterkt på at de hadde fått lov av sine overordnede. Da måtte de ha visst nøyaktig hva de hadde med å gjøre, du flyr ikke inn en slik situasjon "guns blazing".

Dere leser absolutt ingenting. De ungdommene som lå på klippene når breivik går rundt der var døde eller kom til å bli drept uansett om om breivik eller noen andre hadde skutt dem. Utifra hvor mange han greide å plukke med seg på øye så var det nok flere ganger det var god mulighet for å treffe han uten å skade noen andre.

 

Når folk greier og treffe ett 1x1m plate fra 3.2km unna så kan jeg garantere at de som hadde skutt fra helikopteret hadde truffet på 50 meter. Det var til og med reportasje hvor du så dem fløy. Jeg snakker ikke om å bruke en jævla minigun til å skyte etter han men dere skjønner tydeligvis ikke dette.

 

Og til den andre personen som quotet meg: Grattis du kan bruke wikipedia, håper familien din er stolt av deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...