Gå til innhold

Å slå egen politisk mynt på mennesketragedier


Tollari

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Du, som knapt greier å skrive et svar til noen uten å be om dokumentasjon, brude vel ikke poste slikt uten å... DOKUMENTERE det først? :)

 

Her er dokumentasjonen:

 

http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/dette-er-verdens-beste-land-aa-bo-i-4119032.html

 

Ja, jeg er opptatt av dokumentasjon, for så mange slenger ut usanne påstander og i det øyeblikket de blir bedt om å bevise noen av påstandene, begynner de å kverulere og vri seg unna. Jeg ser ikke poenget i en debatt når folk lyver. Hvis det er påstander jeg ikke vet noe om, vil jeg gjerne vite om de er sanne eller ikke. Hvis noen lurer på det samme med mine innlegg, er det bare å spørre, så skal jeg vise dokumentasjon.

Lenke til kommentar

Husker jeg ikke meget feil så var det ikke mye innsats fra politiet rundt 22/7. Når de fint kunne fått folk fra forsvaret til å ta ut breivik fra helikopter lenge før han meide ned alle de uskyldige ungdommene.

 

Du husker nok feil. Politifolk kom rett fra fri og ferie og meldte seg til tjeneste med en gang. Særlig i Oslo sentrum ble det gjort veldig mye bra politiarbeid, og selv om de hadde melding om flere udetonerte bomber fortsatte de å gjøre jobben sin. De var altså villige til å ofre livet for å få ofrene og resten av publikum i sikkerhet.

 

Helikoptre kan ikke bare ta av uten videre. De må forberedes, og riktig utstyr må monteres. Mannskaper må kalles ut. De må også forberede seg. Forsvarets helikoptre bruker visstnok minst en halvtime på å lette etter at alarmen har gått. Dessuten bruker man ikke skarpe skudd mot en øy som er full av uskyldige, og særlig ikke fra en posisjon som er i bevegelse.

Lenke til kommentar

 

Om de vil skape enda flere Breiviker i samfunnet med deres fremmedfiendtlige retorikk, bør de kanskje granskes og overvåkes av PST. For da er de en like stor fare for samfunnet som Mullah Krekar. Bare synd at vi ikke kan sette Frp på samme fly ut uten retur-billett. Skal vi kvitte oss med grums her i landet, kan vi like godt gjøre det riktig.

 

Breiviks fanatisme var strengt tatt et resultat av at han ble mer og mer frustrert over at han etter egen oppfatning ikke fikk komme frem i offentligheten med synspunktene sine.

 

Her mente han Frp var medskyldig. Husk at han meldte seg ut fordi partiet ikke oppfylte forventningene hans.

 

 

Ja huff, stakkars frp som blir stilt mot veggen hver gang de kommer med deres usmakelige brune utspill mot innvandrere...

 

Kanskje vi kan gå tilbake til utgangspunktet: Hva synes du om at AP brukte sitt eget symbol, rosen, like etter 22. juli, f.eks. under markeringene som fant sted?

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

 

Du husker nok feil. Politifolk kom rett fra fri og ferie og meldte seg til tjeneste med en gang. Særlig i Oslo sentrum ble det gjort veldig mye bra politiarbeid, og selv om de hadde melding om flere udetonerte bomber fortsatte de å gjøre jobben sin. De var altså villige til å ofre livet for å få ofrene og resten av publikum i sikkerhet.

 

Helikoptre kan ikke bare ta av uten videre. De må forberedes, og riktig utstyr må monteres. Mannskaper må kalles ut. De må også forberede seg. Forsvarets helikoptre bruker visstnok minst en halvtime på å lette etter at alarmen har gått. Dessuten bruker man ikke skarpe skudd mot en øy som er full av uskyldige, og særlig ikke fra en posisjon som er i bevegelse.

Hadde du vist litt om militæret så kunne du faktisk skjønt at dette er noe dem trener på å skyte fra helikoptere. Vår spesial styrker er regnet som noen av de beste i verden. Jeg henviser mer til utøya enn oslo.

 

Bare så du er fullt klar over det, mange liv kunne blitt reddet om vi ikke var så jævlig ignorante og levde i vår egen boble om alt er perfekt og velstående. Det er nettopp land som Norge som er ett utmerket mål for alle slags typer terrorisme og andre ting.

 

Er du klar over hvor mange liv som egentlig kunne gått tapt? Liten heads up, om breivik hadde vært organisert så kunne vi snakket om 500-1000 liv. Ett meget godt eksempel er rosetoget, var det ikke over 100.000 personer som samlet seg? Tenk deg 10 selvmordsbombere der, hva slags utfall ville det fått? Jeg skjønner såklart at folk vil sørge etter noe slikt som rammer landet vårt. Men det er en utrolig stor risk å ta om folk er organiserte, nå var vi heldige at det kun var 1 mann. Han gjorde såklart altfor mye skade uansett.

 

Du skal ikke undervurdere militæret til Norge. Så vennligst ikke uttal deg om at det er vanskelig og skyte fra helikopter etc når det er noe dem spesielt trener på. Uansett 30min å få igang helikoptere er bedre enn ingenting. Norge er underbemannet til tusen når det gjelder politi. Vær politimann/dame har ansvaret for 1000 mennesker vis du sammenligner politi med befolkning. F.eks buss saken nå, 1 politi patrulje dekket like stort område som London. Det er patetisk og ikke minst når dem utdanner masse politi så er det ikke jobb for dem å få engang.

Lenke til kommentar

Norge er underbemannet til tusen når det gjelder politi. Vær politimann/dame har ansvaret for 1000 mennesker vis du sammenligner politi med befolkning. F.eks buss saken nå, 1 politi patrulje dekket like stort område som London. Det er patetisk og ikke minst når dem utdanner masse politi så er det ikke jobb for dem å få engang.

 

Du mener at vi bør ha politi på hver eneste knaus oppå vidda? Norges politidekning er ikke spesielt dårlig, både Sverige og Finland har færre per 1000 enn oss.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dokumentasjon med tanke på kva som vil skje i framtida? Nei, det kan eg ikkje. Og du kan ikkje dokumentera at Sverige ikkje vil rakna i framtida, heller.

 

Nei, du påsto at Sverige var på vei mot undergangen. Hvilke tegn er det på det?

 

Hvis du skal påstå at noe er i ferdig med å skje, burde du har litt å bygge det på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du mener at vi bør ha politi på hver eneste knaus oppå vidda? Norges politidekning er ikke spesielt dårlig, både Sverige og Finland har færre per 1000 enn oss.

 

Jepp, vær eneste en.

Og de vil fortsatt være underbemannet inntil vi har en dekning på 1:1 ;)

Finnes litt mer realistiske mål. Poenget er at hva er vitsen med å preike om at vi er underbemannet, at vi trenger mer politi når vi ikke engang kan ansette de som er ferdig med politi utdanningen?

Lenke til kommentar

 

Jepp, vær eneste en.

Finnes litt mer realistiske mål. Poenget er at hva er vitsen med å preike om at vi er underbemannet, at vi trenger mer politi når vi ikke engang kan ansette de som er ferdig med politi utdanningen?

 

Er vi underbemannet? Din eneste argumentasjon så langt har vært at vi har lite politi i forhold til folketall, noe jeg har avkreftet. Ja og sammenligningen mellom Årdal og London da, den var sexy.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Er vi underbemannet? Din eneste argumentasjon så langt har vært at vi har lite politi i forhold til folketall, noe jeg har avkreftet. Ja og sammenligningen mellom Årdal og London da, den var sexy.

 

Politiet i Norge er underbemannet. Du kan sammenligne med andre, men at også de er underbemannet betyr ikke at Norge ikke er det.

Lenke til kommentar

Hadde du vist litt om militæret så kunne du faktisk skjønt at dette er noe dem trener på å skyte fra helikoptere. Vår spesial styrker er regnet som noen av de beste i verden. Jeg henviser mer til utøya enn oslo.

 

Å skyte fra helikopter er svært usikkert, og ville vært direkte uansvarlig. Det er en ting å skyte mot en annen hær fra helikopter, men å skyte mot en øy som vrimler av ungdommer som løper for livet ville vært uakseptabelt.

Lenke til kommentar

 

Å skyte fra helikopter er svært usikkert, og ville vært direkte uansvarlig. Det er en ting å skyte mot en annen hær fra helikopter, men å skyte mot en øy som vrimler av ungdommer som løper for livet ville vært uakseptabelt.

Dere har så jævlig lite tillit til militæret, dere veit ikke en dritt. Blir rett og slett forbannet når jeg leser innlegg om at militæret vårt er for dårlig. Bare hold kjeft! Dere aner ikke hva de gjør og hva de er kapable til, dra på kiosken å ta deg en bolle istede.

 

Det er minst like uansvarlig og la han herje i 90 minutter hvor han kan skyte så mange han vil. Bare tenk dere hvis han hadde funnet de som gjemte seg i det ene huset, da skulle dere få sett blodbad da.

 

OG! Hvis dere ser når enten tv2/nrk helikopteret filmet han så sto han helt alene ute på en knaust hvor han tittet opp på helikopteret til og med. Er ikke vits og komme her å si noe annet du/dere driter dere regelrett helt ut.

 

Er vi underbemannet? Din eneste argumentasjon så langt har vært at vi har lite politi i forhold til folketall, noe jeg har avkreftet. Ja og sammenligningen mellom Årdal og London da, den var sexy.

På p4 eller p5 idag tidlig så var politiet i Norge 50% mindre effektive sammenlignet med Sverige og Finland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...