Gå til innhold

Å slå egen politisk mynt på mennesketragedier


Tollari

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og FRP kan bruke retorikk de selv ønsker å bruke?

 

Om de vil skape enda flere Breiviker i samfunnet med deres fremmedfiendtlige retorikk, bør de kanskje granskes og overvåkes av PST. For da er de en like stor fare for samfunnet som Mullah Krekar. Bare synd at vi ikke kan sette Frp på samme fly ut uten retur-billett. Skal vi kvitte oss med grums her i landet, kan vi like godt gjøre det riktig.

Endret av Tollari
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Om de vil skape enda flere Breiviker i samfunnet med deres fremmedfiendtlige retorikk, bør de kanskje granskes og overvåkes av PST. For da er de en like stor fare for samfunnet som Mullah Krekar. Bare synd at vi ikke kan sette Frp på samme fly ut uten retur-billett. Skal vi kvitte oss med grums her i landet, kan vi like godt gjøre det riktig.

 

Det er då ikkje Frp som vil kunna skapa Breivik'ar, det er politikken til dei øvrige partia som har gjort det.

Lenke til kommentar

 

Om de vil skape enda flere Breiviker i samfunnet med deres fremmedfiendtlige retorikk, bør de kanskje granskes og overvåkes av PST. For da er de en like stor fare for samfunnet som Mullah Krekar. Bare synd at vi ikke kan sette Frp på samme fly ut uten retur-billett. Skal vi kvitte oss med grums her i landet, kan vi like godt gjøre det riktig.

Jøss, her slår man virkelig politisk mynt om tragedie eller hva? Ikke så lett det her eller hva? Steinkasting i glasshus mener jeg;)

 

Og ja, som posten over sier, så ble brevik skapt av slike som deg, som presset han lenger og lenger ut av aksept..

Lenke til kommentar

Utøya var en gedigen gavepakke til regjeringen den gangen, alt de hadde å gjøre var å kjøre på med noe politisk korrekt snillistisk svada, og vips var Jensemann en "helt". FInanskrisen var en noe mindre gavepakke, men ut i fra forutsetningene gjorde ikke regjeringen mer enn det de burde fått til. Hvis det er ETT land som i liten grad kan bli berørt av slikt, så er det vel Norge!

Dete er såklart enklere å komme unna med "politisk myntslåing" når man gjør det på en sympatisk måte, men det endrer ikke fakta...

Lenke til kommentar

Det var frps hat-retorikk mot innvandrere som har skapt ham og ellers ingenting.

Det var det politiske korrekte miljøet som ikke tillater at folk har invandrerkritiske meniger som skapte han. Han søkte aksept for det han mente, men ble skjøvet lenger og lenger ut møt høyreekstreme miljøer. Og det var sannelig ikke FRP som gjorde dette, det var slike som deg som mener folk som stemmer FRP er norges avskum. Meningspolitiet...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette kommer vi nok aldri til å bli enige om.

 

Jeg trur også FrP hadde mer å gjøre med å "skape" Breivik, enn det AP hadde. FrPs svartmaling av innvandrere for å skape frykt har funket som bare faen. De tjener stemmer ved å skremme folk. Man får et skeivt bilde av virkeligheten ved å la seg rive med.

 

Skal også nevnes at FrP ikke har all skyld her (media tjener også voldsomt på skremselspropaganda), men de har utvilsomt utnyttet situasjonen for egen vinning. Statsrådplassene til Jensen & Co har kostet mange tusen mennesker dyrt.

Endret av Skurupu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

For en gangs skyld er jeg helt enig med deg, Skatteflykning. :)

 

Og her må også venstresiden i politikken klandres. Innvandringsreglene er for strenge i norge. Det hjelper til å bygge opp en usunn "vi og dem"-kultur. AP gjorde lite for å forandre dette i løpet av sine 8 år, og FrP kommer til å gjøre det verre.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Dette kommer vi nok aldri til å bli enige om.

 

Jeg trur også FrP hadde mer å gjøre med å "skape" Breivik, enn det AP hadde. FrPs svartmaling av innvandrere for å skape frykt har funket som bare faen. De tjener stemmer ved å skremme folk. Man får et skeivt bilde av virkeligheten ved å la seg rive med.

 

Skal også nevnes at FrP ikke har all skyld her (media tjener også voldsomt på skremselspropaganda), men de har utvilsomt utnyttet situasjonen for egen vinning. Statsrådplassene til Jensen & Co har kostet mange tusen mennesker dyrt.

 

 

Jeg tror det er en god blanding fra begge sider av spekteret. På den ene siden det "politisk korrekte" som har bagatellisert og ignorert problemene ved innvandring, tegnet ett rosenrødt bilde og samtidig fordømt all kritikk som rasisme og dermed skapt frustrasjon og, vil jeg si, velberettiget ønske om å bli tatt på alvor. På den andre siden de innvandringskritiske, innvandringsfiendtlige og til sist de som rett og slett er rasister, som har blitt spilt gode av førstnevnte.

 

Nå mener ikke jeg at hverken AP eller Frp har noen som helst skyld for Breivik sine handlinger, men jeg tror det er en enorm gavepakke til ekstremistene når det synet på innvandring, og for så vidt også andre ting som likestilling, som fremmes og støttes av det offentlige og de etablerte mediene ikke nødvendigvis reflekterer folkemeningen. Sånn sett er det disse som spiller Frp gode og jeg tror samtidig Frp er en sunn ventil vi trenger for å unngå ekstremisme. Om vi ikke hadde ett eneste seriøst parti som var kritisk til innvandring og tok standpunkt som ikke er politisk korrekte tror jeg vi ville hatt mer ekstremisme i Norge, ikke mindre.

Lenke til kommentar

Det var det politiske korrekte miljøet som ikke tillater at folk har invandrerkritiske meniger som skapte han. Han søkte aksept for det han mente, men ble skjøvet lenger og lenger ut møt høyreekstreme miljøer. Og det var sannelig ikke FRP som gjorde dette, det var slike som deg som mener folk som stemmer FRP er norges avskum. Meningspolitiet...

 

Ja huff, stakkars frp som blir stilt mot veggen hver gang de kommer med deres usmakelige brune utspill mot innvandrere...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For en gangs skyld er jeg helt enig med deg, Skatteflykning. :)

 

Og her må også venstresiden i politikken klandres. Innvandringsreglene er for strenge i norge. Det hjelper til å bygge opp en usunn "vi og dem"-kultur. AP gjorde lite for å forandre dette i løpet av sine 8 år, og FrP kommer til å gjøre det verre.

 

Ja, du vil vel heller ha det som i Sverige, kor dei etablerte partia i alle år har snakka varmt om innvandringen. Og sjå kor dei er i dag. På veg mot undergangen.

Lenke til kommentar

 

Men å dra frem Brevik hver gang man diskutere FRP, det er jo å slå politisk mynt over en av norges største tragedier?

 

Det er stort sett frp-erne selv som bruker ham som hersketeknikk i politisk debatt for å sikre seg en ufortjent offerrolle.

Endret av Tollari
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er stort sett frp-erne selv som bruker ham som hersketeknikk i politisk debatt for å sikre seg en ufortjent offerrolle.

Aha, men da skjønner jeg det. Altså, det å slå politisk mynt, er når vi drar frem DITT parti og kritiserer det i forbindelse med en tragedie, mens om man drar frem et aprti som du ikke støtter, så er det fortjent kritikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...