Gå til innhold

Å slå egen politisk mynt på mennesketragedier


Tollari

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er for tidlig å buse ut med skyld, men samtidig håper jeg ansvaret etterhvert, når ting blir klarere, blir plassert der det hører hjemme. Underbemanning av politiet, samt innvandringspolitikken, har enorme menneskelige og økonomiske kostnader. At noen må ta ansvar for dette skulle egentlig bare mangle.

Lenke til kommentar

Tror du ikke skal se bort ifra at en så ustabil person som han, hadde prøvd å få med seg fler enn 3 hvis politiet hadde vært der iløpet av 5 minutter og gjort rutinene dems rundt gisseltaking.

 

Husker jeg ikke meget feil så var det ikke mye innsats fra politiet rundt 22/7. Når de fint kunne fått folk fra forsvaret til å ta ut breivik fra helikopter lenge før han meide ned alle de uskyldige ungdommene.

 

Såklart er trist det som skjedde og at 3 liv gikk tapt, er 3 for mye. Men med slike folk i gissel situasjoner kan det antallet bli mye høyere om han er like ustabil som han blir satt fram i media.

 

Og som dere veit så vil media tjene penger og vinkler alle saker i dems favør for å få flere lesere.

Lenke til kommentar

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/--Systemsvikten-er-de-rodgronnes-ansvar-7363758.html

 

Jeg lurer på hva det er som er mentalt galt med Frp når mennesketragedier som 22/7 og bussdrapet misbrukes til egen politisk vinning. Sånt er rett og slett både usmakelig og respektløst overfor de pårørende.

Er det bare jeg som ikke skjønner at det er galt? Er du ikke enig i at busstragedien aldri hadde skjedd om FRP styrte?

 

Er ingen fan av FRP, men synes det får mye negativ oppmerksomhet. Mye er selvfølgelig selvforskyldt, men også mye er litt ufortjent.

 

Jeg likte bildet her som Skatteflyktning postet av Jens. Har vel hørt X-antall taler av Jens der han starter med å "minnes 22. juli". Mye bra PR for AP og AUF der. Blir for dumt. Håper det er flere enn meg som synes det er ynkelig at de spiller på sympatikortet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De må gjerne forsøke å slå politisk mynt på dette, men det handler vel til syvende og sist i stor grad om at når vi bidrar til å destabilisere land i den 3. verden, får vi det i fleisen andre veien i blant. Nå har norske selskaper riktignok ikke vært direkte involvert i krigen der nede, såvidt jeg vet, men Lundin Olje var jo svært tungt inne. Tragedier som Sudan-krigen har ofte andre aktører enn de fleste vet, fordi de ikke bryr seg så lenge det ikke rammer folk i vårt eget land. Skal man unngå slikt som dette i framtida, bør man først og fremst legge tyngre press på selskaper som opererer innenfor våre egne grenser til å opptre mer etisk ute i verden. Dette er noe som jeg ikke har sett hverken rødgrønne eller blåblå ta noe inititativ til, men mulig noen har en aktiv politikk på dette feltet som jeg ikke har lagt merke til?

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja du har rett:

 

1340816499667_2.jpg

 

Slike ting burde ikke utnyttes i politisk øyemed. Hmm hvorfor står Statsministeren med en rose i hånden?

 

Rosen har vært Aps symbol lenge før 22/7. Men jeg er sikker på at det ble servert ferske røde epler på de FpU-møtene Breivik har vært med, da han fremdeles var en frpist.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ikke skjønner at det er galt? Er du ikke enig i at busstragedien aldri hadde skjedd om FRP styrte?

 

Er ingen fan av FRP, men synes det får mye negativ oppmerksomhet. Mye er selvfølgelig selvforskyldt, men også mye er litt ufortjent.

 

Jeg likte bildet her som Skatteflyktning postet av Jens. Har vel hørt X-antall taler av Jens der han starter med å "minnes 22. juli". Mye bra PR for AP og AUF der. Blir for dumt. Håper det er flere enn meg som synes det er ynkelig at de spiller på sympatikortet.

 

Nei, fordi påstanden er rett og slett bare tull og etterpåkloksjap..

 

"Er ingen fan av FRP, men..." - jada, det var troverdig. :yes:

Lenke til kommentar

Beskyldnignen om "Å slå politisk mynt" er bare en reaksjon på at det blir rettet kritikk mot Stoltenbergregjeringen. Du ser ikke noen andre en de som satt på stortinget før, eller tilhengere av disse, klage over denne politiske mynten.

 

Å gå ut å anklage noen får å slå politisk mynt er et tegn på at det mangler argumenter. I steden for å møte anklagene med gode argumenter, prøver man å gjøre seg og andre til martyr, og kaller det respektløst og usmakelig for å slippe å avsløre at man ikke kan argumentere mot.

 

For å si det på en annen måte. Det var ikke en kjeft av dere som anklaget Stoltenberg for å "slå politisk mynt" om Finanskrisen da han hevdet at Norge kom ut av det på grunn av en stabil Rød-grønn politikk.

 

Dårlig frp-retorikk fra begynnelse til ende som bare forklarer hvorfor frp selv misbruker mennesketragedier til egen politisk vinning.

 

Og dessuten var finanskrisen ikke "å slå politisk mynt" fordi det rett og slett er et faktum at de rødgrønne har berget Norge i den tiden, mens resten av (borgerlige) Europa sliter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

At ting går annerledes under andre forutsetninger er forsåvidt riktig, men å si at "dette ville ikke skjedd med oss bak rattet" er så billig som det kan få blitt. En tilbakevirkende, hypotetisk garanti er det det er. Latterlig.

 

Det er smart av dem å sette syvende far i huset til å komme med sånne uttalelser. Hagen er nå en gretten gammel gubbe, og de har nesten litt lov til å si slike ting. Hvis det blir for grovt, kan det lett avfeies.

Endret av Isbilen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var ikke AP som tok initiativ til rosetoget, så det kan nesten ikke skyldes på dem.

 

http://www.dagbladet.no/2011/07/24/nyheter/terror/oslo/innenriks/rosetog/17443138/

 

Det var først planlagt et fakkeltog, men det var visst for farlig... "Derfor ble det besluttet at man isteden skal bære roser i toget."

 

Blomster er forsåvidt noe de fleste kan forbinde med markering av sorg, og roser er nok den første blomsten folk tenker på i slike omstendigheter. Men AP må nok likevel leve med mistanken om at de ikke kunne motstå litt ekstra eksponering her.

 

@topic: dette er Carl Ivar Hagens ord, ikke FrP. Om TS fulgte med i valgkampen så merket du nok at Hagen ikke var FrPs beste venn, så jeg tror at disse uttalelsene handler mer om hans affekt for moderlandet enn politisk vinning.

Endret av mofomofo
Lenke til kommentar

Dårlig frp-retorikk fra begynnelse til ende som bare forklarer hvorfor frp selv misbruker mennesketragedier til egen politisk vinning.

 

Og dessuten var finanskrisen ikke "å slå politisk mynt" fordi det rett og slett er et faktum at de rødgrønne har berget Norge i den tiden, mens resten av (borgerlige) Europa sliter.

 

Selvfølgelig mener du, som er RødGrønn, at det var de rødgrønne som var med å berge Norge udner finanskrisen, og at dette derfor ikke var politisk mynt, men å stadfeste faktum.

 

Men, for de som har sittet i opposisjon de siste 8 årene, fremgår det som et like stort faktum, at det er de rødgrønnes politikk som var medskyldig i denne hendelsen.

 

Det handler om å kunne se sakene fra begge sider, og ikke bare fra en side. Selv stemmer jeg overhode ikke FRP, og du får gjerne kalle retorikken min for dårlig. Jeg ser i hvertfall at det ikke er noe forskjell på disse politiske myntene, og de kommer fra både de rødgrønne og de borgelige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...