Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sosial Angst og forhold

screenman

Anbefalte innlegg

Jeg lider av det som min nåværende psykolog beskriver som "ekstrem form for Sosial Angst".

I tillegg har jeg også bak meg et lite alkoholproblem med Delirium Tremens + et benzodiazepin misbruk fra jeg var ca. 16-18 år gammel.

Tidligere har jeg også prøvd å være i 3-4 forhold.

Disse har alle vært avstandsforhold og alle blitt avsluttet etter første personlige ordentlige møte.

Dette har gjort meg ganske deprimert, og jeg prøver nå å unngå forhold istedenfor omvent.

Jeg er også redd for å falle for noen, da dette aldri har gått noe bra.

Men er det andre her med en sterk form for Sosial Angst som har klart å komme seg inn i et ordentlig kjærlighetsforhold, og klart å holde det gående?

Hvordan klarte dere eventuelt dette?

Endret av screenman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat det samme problemet som deg, har sosial angst, og har aldri vært i noe forhold. Jeg traff en fyr for et år siden, men jeg taklet ikke fysisk kontakt, og hadde problemer med kommunikasjonen, og måtte bare avslutte det før det egentlig hadde begynt. Vi gikk sakte frem, men jeg greide det likevel ikke. Det er utrolig synd, for jeg vet ikke om jeg noen gang vil greie å komme over denne angsten, og jeg ønsker virkelig å finne kjærligheten, og stifte familie.

Anonymous poster hash: b418f...0eb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...