chris_90 Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Hei, ble anbefalt å oprette emne her istedet Jeg skal rett på sak og håper noen kan hjelpe meg her..Jeg har kjæreste i Tsjekkia og vi vil gifte oss. Hun har tsjekkisk statsborgerskap og jeg har norsk. Så jeg har en del spørsmål og er litt nervøs faktisk da jeg kjenner ingen som har giftet seg med utlending Får hun hjelp med språk? Egentlig hva har vi rett til?Takker masse på forhånd Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Ett av punktene for at oppholdet skal bli godkjent er faktisk at du kan forsørge henne og gi henne det hun trenger. Så vidt jeg vet er språkopplæring noe dere må koste på dere selv, om dere kan få støtte i fra NAV til det er en annen sak. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Du er på riktig spor her. Det er ikke deg som må gjøre noe mer enn å ha så pass mye inntekt enn at du kan sørge for henne. Mener å ha hørt at det er 3g som er minstekravet F.ø finner du masse god info her: http://www.udi.no/Sentrale-tema/Familieinnvandring/ Endret 6. november 2013 av TOMpsy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå