Kurt Solstad Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hjelp! Harddisken i thinkpad'n må skiftes ut og i den forbindelse trenger jeg å vite om jeg kan montere en ATA-5 disk med større kapasitet en den jeg har nå. THINKPAD 1400i 2621-487 Min nåværende disk er en: HITACHI DK239A-65 ATA-4 6,49Gb 9,5mm Hvordan finner jeg ut om hovedkortet støtter større disker, og evt hvor store disker? Kan jeg bruke en ATA-5 disk? Er det plass til tykkere disk en 9,5 mm? Ville vært til stor hjelp om noen viste dette. Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hjelp!Harddisken i thinkpad'n må skiftes ut og i den forbindelse trenger jeg å vite om jeg kan montere en ATA-5 disk med større kapasitet en den jeg har nå. THINKPAD 1400i 2621-487 Jeg hadde en Thinkpad i 1200 en gang som jeg byttet disk i. Husker ikke modellbetegnelsen på disken jeg hadde, men jeg satte inn en vanlig travelstar på 40GB (4200rpm) og det funka helt fint. Tror du må belage deg på å kjøpe en 9,5mm disk og oppdatere drivere, men utover dette skal det ikke være noe i veien for å foreksempel sette inn denne. Uansett ville jeg tatt kontakt med IBM-support og hørt hva de har å si før jeg gjør noe som helst. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Ja, vil i grunn tro at IBM er de rette til å svare. Lenke til kommentar
Kurt Solstad Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 Har spurt noen som forhandler IBM og de fortalte at det må være en likedan disk. (Om de da mente samme merke, samme størrelse, samme ATA grensesnitt, det vet jeg ikke) Andre sier det kan være en større disk om hovedkortet støtter dette så det er ikke så godt å bli klok på.. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Du bør ta kontakt med IBM direkte, ikke noen som forhandler IBM. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Har spurt noen som forhandler IBM og de fortalte at det må være en likedan disk. (Om de da mente samme merke, samme størrelse, samme ATA grensesnitt, det vet jeg ikke) Andre sier det kan være en større disk om hovedkortet støtter dette så det er ikke så godt å bli klok på.. Dette er bullshit. Oppgrader pc'en til nyeste bios, og sleng inn en 30-40 gig disk. Bare pass på å ikke kjøpe en 12mm disk, men 9,5mm (som er det vanligste). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå