Gjest Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Hei!, Jeg har nettopp reformatert min datamaskin. Det jeg ikke tenkte igjennom var at jeg har mistet min driver CD til ASUS PCE-AC68 AC1900 Wireless Adapter. Jeg lastet da ned driveren fra nett, men driver softwaren (asus pce-ac68 utility) sier at jeg ikke har koblet til mitt nettverkskort. Kortet fungerte fint før reformateringen. (Har muligens bidratt til et annet problem jeg har hatt, men tviler) Kan komme med flere detaljer om det er behov for det. fint om dere kan finne ut hva som er problemet fort Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Har du installert chipset driveren til hovedkortet ditt, samt resten av driverne til maskinen din? Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Har du installert chipset driveren til hovedkortet ditt, samt resten av driverne til maskinen din? "fint om dere kan finne ut hva som er problemet" - bare det gjør at jeg har lite lyst til å hjelpe deg. Du mener vi skal feilsøke og fikse for deg. Hva får vi tilbake? Hvis det ikke funker å installere chipset drivere. Hvilket OS er det snakk om? Hvis Windows; Se om kortet kommer opp i "Device Manager" evt. legg ut skjermbilde med alle grenene ekspandert. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Har windows 8, og har en relativt utdatert pc. Ser at under "andre enheter" er det et lite problem. Det er sannsynligvis dette kortet fordi den er koblet til "PCI-buss 5" Endret 6. november 2013 av Gjest Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Hvis du ser helt øverst på første bildet ditt, så ser du at drivern for WIFI kortet ditt ikke er installert.. Prøv å installer det på nytt og velg manuell installering.. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Datamaskinen fryste på det siste leddet i installasjonen.(der den registrerer etc at det er installert) Edit:Har fikset problemet, jeg startet w8 i advanced og installerte w7 driveren istedet. Den registrerte da kortet og installerte w8 driveren gjennom asus network utility. Takk for rask hjelp! Endret 6. november 2013 av Gjest Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Prøv igjen, men fjern det du kan av drivere og prøv også å ta kortet ut av maskinen, og reboot den.. Skru av igjen, sett inn kortet og avbryt autoinstalleringa i Windows, hvis du kan det.. Mulig det lønner seg å oppgradere til Windows 8.1, da 8'ern har problemer med enkelte nettverkskort.. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Har fått fikset problemet, forklarte hva jeg gjorde på min forrige post. Endret 6. november 2013 av Gjest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå