Gå til innhold

Fikse minnepenn som er skrivebeskyttet

Sakiko

Anbefalte innlegg

Hei,

Skulle reintalere Windows 7 på jobb PCen, lastet da ned YUMI – Multiboot som jeg har brukt mange ganger før for enkelt å lage bootable minnepenn.

Når WIN7 ISOen hadde kjørt igjennom så alt ut som funktet fint og jeg bootet opp fra den. YUMI sitt GUI kom opp men WIN7 var ikke boot valget som skulle vært der var der ikke.

Gikk så tilbake til windows for å prøve å formatere den og starte på nytt igjen, når jeg trykke formater så kommer det opp at disken er skrivebeskyttet så jeg får ikke formatert.

Googler litt og prøve en haug med metoder, mange forskjellige CMD kommandoer for å åpne skrive beskyttelse samt formatering. Fungerer ikke.

Kjører regedit.exe og skal gå til "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies". Men finner ikke "StorageDevicePolicies". FInner en måte å få lagt denne til ved hjelp at skript i .bat. Setter så "WhriteProtect ti 0 der inne. Fungerer ikke.

En kollega av meg som bruker linux tar med hjem og prøver noe triks han har brukt før, vet ikke helt hva. Ingenting funket.

Prøver diverse formaterings verktøy men alle gnåler om skrivebeskyttelse.

Er det noen her som har tips til noe som kan fungere og få fikset denne på? Eller er pennen ødelagt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...