Gå til innhold

skjermkortskifte


lalla

Anbefalte innlegg

Har en ibm aptiva p3/600mhz med rivaTNT2m64(32mb)

skjermkort. Pga div. skjermproblem og generelt dårlig ytelse så vil jeg oppgradere skjermkortet til et kraftigere et, men jeg gidder ikke å spandere på maskina noe dyrere enn et til max 1000kr...tips??

Går det forresten greit å skifte forresten...det er vel ikke lodda fast i hovedkortet eller andre problem?

Takk til alle tips.

 

 

lalla

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AGP-kortet er integrert i hovedkortet så du må sette in en pci kort.

Skal du ha et billig kort til rundt 1000kr så kjøp et GeForce2 MX kort

 

 

Bose

Athlon 1ghz

Voodoo5

SBLive! Platinum 5,1

Assopen HQ45 aquamarine transparent

Assopen ak33

Jensen 56k Modem!

Tastatur kjøåt på Clas Ohlson

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-19 10:45, lalla skrev:

Det spiller sikkert ikkje så stor rolle, blir vel stor forskjell allikavel......men hvorfor koster pci-korta meir enn agp-korta, er ikkje agp best??


 

AGP er bedre enn PCI ja. SD Ram er også bedre enn EDO ram, alikevel er edo ram dyrere. Hvorfor? Jo fordi det er så utrolig få som skal ha PCI skjermkort. Liten etterspørrsel = høy pris ;)

Lenke til kommentar

Du burde heller gå for ett Hercules Prophet 4500 64 mb sdram til ca 900 kr (bulk)

Mye bedre 2D grafikk en noen GeForce 2 MX kan prestere + mye bedre open GL (det vil si de fleste action (skytespill) der grafikken er bare helt utrolig bra .. den eneste ulempen med kortet er litt svak Direct 3D (mye brukt til bilspill,litt svakere en GeForce 2 MX ) men helt ok...

Og jeg hadde ett GeForce 2 MX før jeg kjøpte dette så jeg vet hva jeg prater om....

Forskjellen er bare "enorm" når det gjelder 2D grafikk og 3D grafikk (openGL) desuten kan du kjøre alle openGL spill i 32 bit med dette kortet, og bare det gjør grafikken finere....

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale kort med KYRO II (Hercules Prophet 4500) til en PC med såpass "treig" prosessor.

 

[edit]

Quote:

Det spiller sikkert ikkje så stor rolle, blir vel stor forskjell allikavel...


Vel, vanlig MX og MX400 har dobbelt så mye minnebåndbredde som MX200 (128 bits mot 64). Med 32-bit fargedybde kan ytelsen bli ned mot det halve med MX200. Sammenlign så prisen, og bestem selv.

 

Til og med en vanlig TNT2 har betydelig mer båndbredde enn MX200. Spiller du i 16-bit, betyr ikke båndbredde så mye, men...

 

[ Denne Melding var redigert av: Easyride på 2001-10-19 15:04 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...