Gå til innhold

3 år gammel norsk jente kastes ut av Norge

Anbefalte innlegg

Denne saken hadde selvfølgelig vært annerledes i mine øyne dersom mannen hadde vært interessert i ha kontakt med barnet, eventuelt også dama.

Det synes ikke jeg. Når norske menn ruller ut brannslangen så får det gi produktet rettigheter. Det kan ikke være avhengig av om mannen har lyst eller ikke. Ikke hvis konseptet statsborgerskap skal ha noen mening.

Å klare å bli gravid med et utenlandsk mann er vel ikke noe i utgangspunktet bør føre til rett til asyl i landet han kommer fra...

Rett til asyl gir det da heller ikke. Det gir derimot barnet statsborgerskap, og moren (eller faren, om det er omvendt) rett ti å søke om familiegjenforening.

Du sier "klare å bli gravid med en utenlandsk mann", det er vel like mye den utenlandske mannen som klarer å gjøre damen gravid? Og hvilken relevans har det for barnet hvem som klarte hva?

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet hva jeg mener med det. Mener du at det hjelper Kenya at jeg blir fattigere? Da misser du poenget mitt: Jeg mener jeg kan gjøre mer jo nærmere jeg er problemet. I Kenya har jeg ingen innflytelse, ingen kontakter og ingen kunskap om hvor skoen trykker. Jeg gir dog som sagt litt penger til folk som vet mer, som SOS barnerbyer.

Men hvor mye gir du? Jeg er ikke ute etter å kritisere deg, men mange som er for veldig liberale lover gir bare småsummer til veldedighet. De er helt villig til å la samfunnet betale stort for deres politikk, men har lite interesse i å bli personlig involvert. Om de virkelig var ute etter å hjelpe verden så ville de ha gitt bort halvparten av sin nettoinntekt.

Om de var personlig involvert kunne jeg hatt mer respekt for deres synspunkter. Når man gir småsummer som 500 kroner per år, så handler det egentlig bare om image. Det handler ikke om hvordan man skal gjøre verden et bedre sted, men om hvordan de kan øke statusen sin blandt sine venner og få en god magefølelse.

Nei, jeg prøver å nyansere. Det er forskjell på Marias mor og på de som flyr rundt i Oslo og raner folk, eller som dreper mennesker på Valdresekspressen. De nyansene kan vi godt erkjenne, istedet for å sause alle sammen som kriminelle.

Så lenge som vi har diskuterte dette (noen år nå), og siden jeg har sagt det før i denne tråden, så vet du bedre: Jeg vil forandre lovene. Jeg gjentar det gjerne nok en gang, siden det er hele to sider siden sist: Jeg synes alle mennesker som skikker seg vel og jobber for eget utkomme skal få bli landet, asylbehov eller ikke.

Men så lenge jeg ikke får med meg politikerne på det, så slåss jeg for de små seire.

Problemet er at du starter i feil ende. Om hun skal få rett til å bo i Norge så bør alle som søker familiegjenforening få opphold i Norge. Dette er ikke realistisk fordi det vil øke innvandringen noe enormt og det vil ha negative følger for Norge. Om du får noe til så er sjansen for at hun får særbehandling, noe som er urretferdig for alle oss andre som faktisk følger lovene.
Det er urretferdigheter i det norske systemet, og det er mulig å forandre dem, men da må du fokusere på de viktige sakene. Det finnes langt verre saker, f.eks. denne http://www.nrk.no/valg2013/ella-_5_-har-aldri-mott-faren-sin-1.11216078
Dette er noe vi faktisk kan forandre og noe som vi burde forandre.
Endret av Camlon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

om en hadde gitt 6000 eller 10 000 så hadde det ikke fikset hele problemet uansett tenker jeg

jeg har hørt fra eldre, at man ikke skal spør om hvor mye en gir, de sier det er litt frekt

Det er frekt, fordi det har blitt et statussymbol istedenfor en måte å hjelpe fattige mennesker på. Det har blitt en måte å vise at man er en snill person.

Nei, 6000 - 10000 vlle ikke ha fikset problemet, og å slippe henne inn etter at hun løy vil trolig koste staten 100K hvert år og vil heller ikke fikse hele problemet. Men begge deler ville ha hjulpet noen individer.

Hvis du mener at vi skal ignorere konsekvensene for Norge fra innvandringspolitikken, fordi å hjelpe fattige mennesker er for viktig. Da bør du også være personlig involvert. Da er det ikke snakk om 6000 - 10000 per år, men 100K per år.

Endret av Camlon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En gammel anekdote: John Lennon ble interjuet av Rolling Stone Magazine, og de spurte hvorfor han som angivelig var sosialist ikke ga sin formue til de fattige i Sør-Amerika. Lennon svarte noe sånt som at om han ga bort alle pengene sine til de fattige i sør, så ville det rekke til en appelsin til hver av dem. Så ville de spise appelsinen, og dagen etter ville de være like fattige.

Jeg synes det var feigt svart av en av mine helter. Men så var jeg også ung og idealistisk.

Hvis du mener at vi skal ignorere konsekvensene for Norge fra innvandringspolitikken, fordi å hjelpe fattige mennesker er for viktig. Da bør du også være personlig involvert.

Så de som er mot innvandring og for en streng politikk kan gjemme seg bak denne og gjøre ingenting, mens de som ønsker forandring må bla opp? Hvorfor?

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkuratt som at når jeg skal til Norge med kjæresten min så har vi fem valg

1. Bli gift, flytte til Danmark og senere til Norge

2. Bli gift, bo fra hverandre i 8 - 16 måneder og så kommer hun etter

3. Bo fra hverandre i 2 år og jeg flytter til Kina

4. Kaste bort penger på et norskkurs hun er for flink for og dereter ta et studium hun ikke trenger

5. Jeg jobber på feil visum i Kina

Enkelt valg a gitt! Fantastisk unnskyldning for et lengre opphold i Danmark, da. Helt år med wienerbrød, Galle & Jessen, strandkos, uteliv og shopping i verdens hyggeligste omgivelser ;) Dog, med danske røtter vurderes jeg kanskje innhabil.

Det er frekt, fordi det har blitt et statussymbol istedenfor en måte å hjelpe fattige mennesker på. Det har blitt en måte å vise at man er en snill person.

Tja, er ikke det bare positivt da? Alle monner drar, og går det trend og status i det, betyr det kun at flere gir. Selv om de ikke sender avgårde store beløpene, ville de kanskje ikke gitt noenting ellers :)

Endret av LucarioX
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En gammel anekdote: John Lennon ble interjuet av Rolling Stone Magazine, og de spurte hvorfor han som angivelig var sosialist ikke ga sin formue til de fattige i Sør-Amerika. Lennon svarte noe sånt som at om han ga bort alle pengene sine til de fattige i sør, så ville det rekke til en appelsin til hver av dem. Så ville de spise appelsinen, og dagen etter ville de være like fattige.

Jeg synes det var feigt svart av en av mine helter. Men så var jeg også ung og idealistisk.

Det er et tåpelig svar. Det finnes mange former for veldedighet som kunne ha hjulpet. Det som er fordelen når du bruker dine egne penger er at du kan bestemme hvor du skal bruke pengene dine.

Så de som er mot innvandring og for en streng politikk kan gjemme seg bak denne og gjøre ingenting, mens de som ønsker forandring må bla opp? Hvorfor?

Nope, dette er hvordan det er

1. Du er for innvandring, men evaluerer konsekvensene. (trenger ikke å bla opp)

2, Du er imot innvandring (trenger ikke å bla opp)

3. Du er for innvandring, men synes det er så viktig å hjelpe fattige mennesker at du unngår å diskutere konsekvensene. (da trenger du å bla opp)

De i gruppe 3 er f.eks. folk som hyler når denne jenta ikke fikk opphold, men evaluerer ikke konsekvensene for Norge.

Hvis de mener at staten skal ignorere konsekvensene, fordi det er så viktig å hjelpe fattige mennesker. Hvorfor følger de ikke den samme reglen når det er snakk om deres egne penger. Da evaluerer de plutselig konsekvensene for dem selv.

Lenke til kommentar

Enkelt valg a gitt! Fantastisk unnskyldning for et lengre opphold i Danmark, da. Helt år med wienerbrød, Galle & Jessen, strandkos, uteliv og shopping i verdens hyggeligste omgivelser ;) Dog, med danske røtter vurderes jeg kanskje innhabil.

Tja, er ikke det bare positivt da? Alle monner drar, og går det trend og status i det, betyr det kun at flere gir. Selv om de ikke sender avgårde store beløpene, ville de kanskje ikke gitt noenting ellers :)

Jepp, valget er enkelt. :)

Det er positivt, men jeg skulle ønske at vi tenkte litt mer over hva vi gjør. Skandinaviere er ofte veldig smarte når vi ikke blander inn ideologi. Da finner vi gode løsninger. F.eks. handlingsreglen og helsesystemet er et eksempel på hva oss nordmenn kan få til.

Men når vi begynner å blande inn ideologi, da slutter vi plutselig å tenke på hva som er lurt og all fokuset blir på hva som føles rett. Løsningene blir altfor enkle og ingen konsekvensutredning blir gjort. På den måten er det norske innvandrersystemet for streng og for snill på en gang.

Lenke til kommentar

Hvis de mener at staten skal ignorere konsekvensene, fordi det er så viktig å hjelpe fattige mennesker. Hvorfor følger de ikke den samme reglen når det er snakk om deres egne penger. Da evaluerer de plutselig konsekvensene for dem selv.

Trolig fordi de innser at det ikke lenger er snakk om deres egne penger etter at Staten har tatt pengene fra dem. ;)

Lenke til kommentar

Det synes ikke jeg. Når norske menn ruller ut brannslangen så får det gi produktet rettigheter. Det kan ikke være avhengig av om mannen har lyst eller ikke. Ikke hvis konseptet statsborgerskap skal ha noen mening.

Konseptet statsborgerskap er meningsløst

hmm

Welcome to the wonders of "democracy"

http://en.wikipedia.org/wiki/Tyranny_of_the_majority

:)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

800 000 nødstilte nordmenn fikk for 100-200 år siden dele med amerikanerne, og det ble ikke fattigdom av det.

Blir vel ikke helt det samme. Disse folkene som dro til Amerika fikk ikke akkuratt puter sydd under armene. De måtte klare seg selv og var med å bygge opp landet som alle andre ex-briter og nationaliteter.

Det var ikke mye til velferdssystem som dullet med folk som ikke ville jobbe for mat på bordet.

Amerika var på den tiden et nyoppdaget og nesten folketomt kontinent (om du ser bort ifra indianerne) med mye plass.

De som kommer til Norge i dag kommer for det meste fra konfliktfylte steder for asyl, eller fra fattige steder for å snylte på rikdommene (satt litt på spissen selvfølgelig)

Hadde vi ikke hatt velferdssystemet, verdiene og de andre godene hadde det ikke kommet stort på besøk til Norge.

Tror du mange hadde kommet til Norge om det var like fattig som landet de kom fra?

Du finner f.eks ikke mange asiater som flytter til like fattige afrikanske land og motsatt.

Du ser heller ikke stort av vinningskriminelle gå fra et fattig land til et annet.

Folk søker gjerne dit de kan få det bedre, med gode eller dårlige intensjoner.

Jeg er ikke imot innvandring og asylsøkere, men jeg blir ikke særlig blid når jeg hører og leser om uærlige folk som utnytter systemet for egen profitt.

Jeg synest at folk skal få komme til Norge om de vil leve som nordmenn på ærlig vis. Å ta med seg sine kulturer og problemer og føre dem over på oss har jeg ikke så mye til overs for.

Istedenfor å ta til oss alle mulige folk som egentlig ikke har så mye her i Norge å gjøre synest jeg vi kan hjelpe dem der de er (i hjemlandet).

Lenke til kommentar

Det er ikke jenta som blir sendt hjem, men moren. Jenta har rettigheter i Norge og kan bli overlatt til barnevernet/fosterhjem.

Tenker litt det samme.

Kan ikke si jeg kan reglene så godt, men det burde vært mulig at mannen fikk 100% foreldrerett og dama drar tilbake til dit hun kom fra, eller at hun får 100% foreldrerett og tar meg seg ungen.

Eller andre alternativ som du f.eks nevner (barnevernet/fosterhjem).

Uansett. Folk bør ikke få bli bare fordi de får et barn som de kan bruke som "gissel"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...