Gå til innhold

3 år gammel norsk jente kastes ut av Norge


Anbefalte innlegg

Nei, det er kun sosialister som deg som passer inn i det landet

 

For å holde norsken vedlike.

 

 

Utvilsomt, men det er ikke så veldig relevant for saken som diskuteres.

Det er nok lite sosialistisk ved meg og mine standpunkter. Og jeg har aldri stemt på de røde! Men jeg har alltid hatt stor rettferdighets sans og jeg mener at først må vi sørge for at alle nordmenn har det brukbart, før vi bruker penger på utlendinger og utlandet. Og det er vel lite sosialistisk. De røde her i landet, vil heller være solidariske med utlendinger og utlandet, enn å ta ansvar for egen befolkning.

 

Det er ganske relevant hvorfor du er så i opposisjon, til det meste som er norskt! Tviler på at du finner et land, som er perfekt for deg. Men, du passer kanskje inn i ei sær ekstrem gruppe. Du har tydeligvis ikke forstått, at politikk handler om kompromier. Og derfor får ingen eksakt de løsningene hver og en ønsker. Å skrike etter noe som er tilnærmet umulig å oppnå, er bortkastede krefter. Bruk din energi der du oppholder deg, for jeg tviler på om Norge noensinne vil være landet for deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok lite sosialistisk ved meg og mine standpunkter. Og jeg har aldri stemt på de røde! Men jeg har alltid hatt stor rettferdighets sans og jeg mener at først må vi sørge for at alle nordmenn har det brukbart, før vi bruker penger på utlendinger og utlandet. Og det er vel lite sosialistisk. De røde her i landet, vil heller være solidariske med utlendinger og utlandet, enn å ta ansvar for egen befolkning.

 

Det er ganske relevant hvorfor du er så i opposisjon, til det meste som er norskt! Tviler på at du finner et land, som er perfekt for deg. Men, du passer kanskje inn i ei sær ekstrem gruppe. Du har tydeligvis ikke forstått, at politikk handler om kompromier. Og derfor får ingen eksakt de løsningene hver og en ønsker. Å skrike etter noe som er tilnærmet umulig å oppnå, er bortkastede krefter. Bruk din energi der du oppholder deg, for jeg tviler på om Norge noensinne vil være landet for deg.

På hvilken måte er han ekstrem? :)
Lenke til kommentar

Alle foreldre setter sine barn i en "situasjon". De fattige nordmennene du snakker om også. Men den situasjonen er i stor grad diktert av omgivelsene. Marias mot ble gravid før hun visste resultatet av sin aylsøknad. Hva foreslår du, at unge mennesker ikke får barn før de vet hvor rike de blir?

 

Svar: Norske statsborgere kan få barn når de vil og det har vi et system som skal ivareta. Noe annet er når en asylsøker, får barn her. Asylsøkeren er ansvarlig for sitt eget barn.

 

 

Hadde vi hatt denne diskusjonen for 35 år siden så hadde du vært i nærheten av å ha rett, da stemte jeg nemlig sosialistisk. Nå er samfunnet fortsatt ikke enig med mine meninger, men idag er de liberalistiske, ikke sosialistiske. At noen synes de er naive tar jeg med stor ro.

 

Svar: virker ikke som du er i flertall og får viljen din. Og så langt bra!

 

At nordmenn er fattige er trist. Og jeg bekymrer meg for dem også jeg. Enten fattigdommen er resultat av politikk, sosiale kår eller uflaks.

 

Svar: Hvis det er trist at nordmenn er fattige, burde du først arbeide for å bruke nødvendige milliarder på dem, før vi bruker dem på utlendinger og innvandre. En stat, er et storsamfunn. En familie, er også et samfunn, bare et lite. Jeg er for et samfunn som ført tar vare på egne borgere. Men slike som du vil vel heller hjelpe naboen, enn egne familiemedlemmer også du! Makan til tankegang. Eller lukker du øynene, for de med lavt innkomme her i landet?

 

Men nå skal det bemerkes at EUs fattigdomsgrense er relativ til medianinntekten i landet. Det vil si at man er fattig i Norge om man har 200 000 å rutte med i året. Fattig i et uland betyr noe helt annet, nemlig en absolutt grense på en dollar om dagen, altså 2000 kroner i året. De to kan ikke sammenlignes, selv om det selvsagt er dyrere å leve i Norge.

 

Svar: Å sammenlige leveomkosninger i Norge, men land i den 3-verden er vel tullete kommentar.

 

Nei, jeg vet fortsatt ikke det. (Jeg har svart på det noen ganger.) Både UNE og tingretten har lagt til grunn at hun bare har ett valg, nemlig å ta datteren med seg. Det er forutsetningen for at barnekonvensjonen er oppfylt, og dermed for at utvisningen er lovgyldig.

 

Svar: Hun har et valg til og det er å adoptere bort datteren til en norsk familie. Så, da har hun to valg!

 

Mora har laget barnet, det norske samfunn har laget reglene. Barnet hadde ikke vært noe problem om ikke reglene sa at det var noe problem i utgangspunktet.

 

Svar: Selvfølgelig lager vi regler, som det er flertall for her i Norge. :) Vi bestemmer da over egne lover!

 

Og Maria er norsk statsborger. Vi kan i hvertfall redde våre egne.

 

Svar: Ja, vi kan adoptere henne, hvis ikke mora ønsker å ha eget barn.

 

 

Du er da misfornøyd med venstrevridd norsk politikk du også, om enn fra et annet ståsted enn skatteflyktningen. Hvofor diskutere du?

 

Svar: Fordi ikke du og likesinnede ensidig skal få fortsette slik propaganda, for å fremme "snillisme" ovenfor innvandre og bruke penger på slike "ting", når pengene trengs her i landet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Norske statsborgere kan få barn når de vil og det har vi et system som skal ivareta. Noe annet er når en asylsøker, får barn her. Asylsøkeren er ansvarlig for sitt eget barn.

 

Men nå er det altså en norsk stasborger som har fått barn, nemlig Marias far.

 

virker ikke som du er i flertall og får viljen din. Og så langt bra!

 

Nei, det virker ikke sånn, desverre. At du synes det er bra sier like mye om deg som om meg.

Hvis det er trist at nordmenn er fattige, burde du først arbeide for å bruke nødvendige milliarder på dem, før vi bruker dem på utlendinger og innvandre. En stat, er et storsamfunn. En familie, er også et samfunn, bare et lite. Jeg er for et samfunn som ført tar vare på egne borgere. Men slike som du vil vel heller hjelpe naboen, enn egne familiemedlemmer også du! Makan til tankegang. Eller lukker du øynene, for de med lavt innkomme her i landet?

Jeg er ikke blant Norges rikeste, på langt nær. Allikevel tror at jeg kan hjelpe både mine egne og naboen. Fattigdommen i Norge er strukturell, den skyldees ikke at vi ikke har råd. Å sette fattige opp mot hverandre er simpelt taktikkeri.

 

Å sammenlige leveomkosninger i Norge, men land i den 3-verden er vel tullete kommentar.

Nei, jeg sammenligner ikke leveomkostninger, jeg påpeker at definisjonen på fattigdom er forskjellig i Europa og den tredje verden. Her er det at du har mindre enn folk flest, der er det at du ikke har nok til å overleve.

 

Hun har et valg til og det er å adoptere bort datteren til en norsk familie. Så, da har hun to valg!

 

Det blir ikke riktigere av at du gjentar det. Både domstolen og norske myndigheter forutsetter at det ikke er et alternativ, fordi man da ikke tar hensyn til barnets beste.Og etter norsk lov kan man ikke bare adoptere bort sine barn. Man har et lovpålagt foreldreansvar, og kan ikke velge det bort av eget forgodtbefinnende.

 

Selvfølgelig lager vi regler, som det er flertall for her i Norge. :) Vi bestemmer da over egne lover!

Ja, og i dette tilfelle har vi laget regler som skaper problemer. Det burde vi gjøre noe med.

 

Ja, vi kan adoptere henne, hvis ikke mora ønsker å ha eget barn.

Men moren ønsker jo å ha eget barn. Det er ikke problemet.

 

Fordi ikke du og likesinnede ensidig skal få fortsette slik propaganda, for å fremme "snillisme" ovenfor innvandre og bruke penger på slike "ting", når pengene trengs her i landet.

 

Godt. Da diskutere vi i det minste av samme grunn, om enn med motsatt ståsted.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Det er nok lite sosialistisk ved meg og mine standpunkter. Og jeg har aldri stemt på de røde! Men jeg har alltid hatt stor rettferdighets sans og jeg mener at først må vi sørge for at alle nordmenn har det brukbart, før vi bruker penger på utlendinger og utlandet. Og det er vel lite sosialistisk. De røde her i landet, vil heller være solidariske med utlendinger og utlandet, enn å ta ansvar for egen befolkning.

Hva tror du sosialisme er?

 

Det er ganske relevant hvorfor du er så i opposisjon, til det meste som er norskt! Tviler på at du finner et land, som er perfekt for deg. Men, du passer kanskje inn i ei sær ekstrem gruppe. Du har tydeligvis ikke forstått, at politikk handler om kompromier. Og derfor får ingen eksakt de løsningene hver og en ønsker. Å skrike etter noe som er tilnærmet umulig å oppnå, er bortkastede krefter. Bruk din energi der du oppholder deg, for jeg tviler på om Norge noensinne vil være landet for deg.

Der eksisterer ikke noe "land for meg". Hvorfor tror du jeg er i opposisjon av hva som er "norsk"?

 

(Vennligst forklar også hva du mener med "norsk" ettersom jeg ikke forstår helt hva ordet henviser til i virkeligheten.)

Lenke til kommentar

Noe som slår meg som noe merkelig er at i noen saker så driver norske myndigheter med kidnapping for å få norske barn "hjem" til Norge, mens i andre saker så vil de bortføre og dumpe norske barn i samme type land som de "redder" førstnevnte fra

 

_68277405_68277404.jpg

 

Klart man kan ikke forvente ett rasjonellt handlingsmønster fra Staten

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noe som slår meg som noe merkelig er at i noen saker så driver norske myndigheter med kidnapping for å få norske barn "hjem" til Norge, mens i andre saker så vil de bortføre og dumpe norske barn i samme type land som de "redder" førstnevnte fra

 

 

 

Klart man kan ikke forvente ett rasjonellt handlingsmønster fra Staten

Javel, Martin Waage jobber altså for staten nå plutselig?

Staten HATER Martin Waage, De overvåker han 24/7. Mener du at ABP World Group Ltd. jobber for staten?

Lenke til kommentar

 

Javel, Martin Waage jobber altså for staten nå plutselig?

Staten HATER Martin Waage, De overvåker han 24/7. Mener du at ABP World Group Ltd. jobber for staten?

Nei, men hvorfor du nevner dette navnet som ikke har noe med nevnte sak å gjøre er ett mysterium

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2820058.ece

 

Norway's involvment in transporting Skah's and Hopstock's children out of Morocco[edit]

 

The two children of Skah andCecilie Hopstock fled Morocco in July 2009. The Norwegian embassy's alleged improper sheltering of the dual-citizenship children during their escape has led to a diplomatic dispute between the two countries.[1][2] Skah has issued a reward and filed for custody in Morocco. The former track champion maintains his innocence, claims the children were abducted[3] and asserts that armed Norwegian commandos intruded into his home.[4] Hopstock later confirmed she had hired off-duty naval rangers to help her sail her children out of Moroccan waters.[5] In 2013 media said that "Bolle and one of the other men still were working in the Norwegian Armed Forces at the time [of the abduction], but no disciplinary action was leveled at them".

http://en.wikipedia.org/wiki/Khalid_Skah Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

Nei, men hvorfor du nevner dette navnet som ikke har noe med nevnte sak å gjøre er ett mysterium

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2820058.ece

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Khalid_Skah

Jeg husket feil, trodde det var en av sakene ABP var involvert i, my bad.

Pussig at UD gjorde noe som helst i denne saken, da de bruker mesteparten av tiden på å gjøre ingenting. Noe mer ubrukelig enn UD finnes ikke. Den ene gangen de gjorde noe som helst, så hentet de disse barna hjem til moren, man kan begynne å lure på om det ikke var en innflytelsesrik person fra Oslo vest som fikk dette til å skje.

Lenke til kommentar

Sett jenta i fosterhjem. Klart hun skal ha rettigheter som norsk statsborger.

 

Moren derimot, skal selvfølgelig sendes tilbake.

 

Det er synd den lille jenta her blir utnyttet for at moren skal få bli i landet. Det er jo ganske åpenbart hva som er greia her. Noe sier meg at barnet var uønsket fra fars side.

 

Å bruke et barn som en spillbrikke er veldig usmakelig.

 

 

Ungen har selvfølgelig rett til å vær i Norge. Selv om foreldra eller mora tar til drastiske tiltak å får barn med ein så tydeligvis ikkje vil ha eitt barn,for å få bli i Norge burde ikkje dette gå utover barnet. Er barnet Norsk statsborger burde hun selvfølgelig få bli her, sett jenta i fosterhjem, og send mora hjem.

 

Dei kan ikkje senda ei uskyldig jenta heim til ett land der dei ikkje kan bu, er vell ein grunn for att dei flytta til Norge med da førsta. Enig i at å bruke et barn som spillbrikke er veldig usmakelig, å da fortjener ikkje mora barnet engang.

Lenke til kommentar

 

 

Ungen har selvfølgelig rett til å vær i Norge. Selv om foreldra eller mora tar til drastiske tiltak å får barn med ein så tydeligvis ikkje vil ha eitt barn,for å få bli i Norge burde ikkje dette gå utover barnet. Er barnet Norsk statsborger burde hun selvfølgelig få bli her, sett jenta i fosterhjem, og send mora hjem.

 

Dei kan ikkje senda ei uskyldig jenta heim til ett land der dei ikkje kan bu, er vell ein grunn for att dei flytta til Norge med da førsta. Enig i at å bruke et barn som spillbrikke er veldig usmakelig, å da fortjener ikkje mora barnet engang.

Du skriv at dei ikkje kan senda ei uskuldig jente "heim" til eit land der dei ikkje kan bu - men om dei ikkje kan bu der, gjeld ikkje det mora også?

Lenke til kommentar

Flere som ikke er norske nok: NAV nekter Lucia på 2 år og hennes mor fra Uruguay stønad fordi de er "turister".

 

Saken: Lucias mor Silvana gifter seg med en norsk statsborger og de får barn. Lucia er altså norsk statsborger. Silvana flytter til Bergen med sin norske mann. Nå søker Silvana om familiegjenforening med sin ektemann for å få opphold. Men etter kort tid blir mannen arbeidsløs, så vil han ikke mer, og flytter fra dem. Ikke nok med det, han vil ha dem kastet ut av landet så han kan få igjen leiligheten sin.

 

Nå får Silvana avslag. Så anker hun og får midlertidig opphold. Og der står den saken.

 

Jeg er ikke så interessert i hva som har skjedd mellom Silvana og mannen. Det kan være gode grunner til at det skar seg. (Han snakker om at hennes sønn som hadde kommet til landet hadde truet ham med kniv, og det synes jo å være en god grunn om det er sant.)

 

Men det vedkommer ikke sakens kjerne: Lucia er norsk statsborger og er i landet fordi hennes far og mor tok henne med hit. At faren angrer (eller hva nå motivet var) bør ikke påvirke hennes rettigheter som norsk borger. Så lenge moren har lovlig opphold, om enn midlertidig, så har NAV et ansvar for Lucias ve og vel. Og morens også.

 

To år gamle Lucia er norsk statsborger. Sosialsjefen mener hun er en turist. Faren vil kaste ut datteren sin. Nå har hun ingenting.

 

– Lucia er norsk statsborger og hennes rettigheter er det ingen tvil om, sier jussprofessor Karl Harald Søvig. Men sosialsjefen mener toåringen bare er turist i Norge.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

UDI sier nå at Silvana har krav på opphold som mor til Lucia, men at hun fikk avslag fordi det ikke fremgikk av folkeregisteret at det er hun som har foreldreansvaret. Det kunne eks-mannen bekreftet, men han vil ikke hjelpe.

 

Det synes rimelig å anta at Marias mor ville hatt det samme kravet på opphold da. Men at myndighetene velger å bruke hennes lille feilgrep mot henne for å statuere et eksempel.

 

 

Har av en eller annen grunn inntrykket av at Statens byråkrati har stående ordre om å svare NEI på alt som innebærer en utgift, for derved å renske ut de som ikke "gidder" å klage på vedtakene.

 

“Nihil humanum a me alienum puto, said the Roman poet Terence: 'Nothing human is alien to me.' The slogan of the old Immigration and Naturalization Service could have been the reverse: To us, no aliens are human.”
― Christopher Hitchens

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med den sinnsvake behandlingstiden og myndighetenes totale mangel på å løse disse sakene innen rimelig tid, så får vi mange saker som dette. Det går ut over mennesker som selv ikke har hatt skyld i saken, noen barn har vel bodd i Norge i 10 år før de sendes ut?

Det er to skyldige parter i saker som dette: foreldrene og myndighetene. La oss håpe en ny regjering kan forbedre myndighetenes del av jobben. For mennesker som vil til et land med våre velferdsordninger, for sin egen og barnas skyld, vil det aldri gå tomt for.

 

Lenke til kommentar

Du vil sikkert bli overrasket om du finner ut at det meste av menneskeheten har intet ønske om å flytte til Norge, samt at endel nordmenn har flyktet fra Norge. ;)

"Det meste av menneskeheten" vet ikke hva Norge er engang. Men det er irrelevant. Det er alltid lykkejegere, undertrykte, flyktninger, osv som vil til et land som har våre velferdsordninger, frihet, sikkerhet osv. Alltid. Vi bør ikke glemme at vi har et latterlig bra samfunn, som man slettes ikke finner igjen overalt i verden.

Når du snakker om dem som har flyktet fra Norge så er eg usikker på hvem du sikter til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...