Gå til innhold

3 år gammel norsk jente kastes ut av Norge

Anbefalte innlegg

Tror du bør lese den artikkelen du linker til en gang til. Det er ingen som kaster ut Maria av Norge, det er hennes mor som ikke har vært lovlydig og må nå ta konsekvensene av sine handlinger. Jeg mener det burde vært ulovlig for slike å formere seg, man burde må gjennomgå kurs for i det hele tatt få lov å kvalifisere som forelder, å dra barn inn i slik a gitt, ufyselig!

Det burde vera ulovleg for "slike" å formeira seg? Kven er "slike", alle som har gjort noko ulovleg? Alle kenyanarar? Alle kvinner?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg veldig tydelig beskrev i tråden du selv siterer, folk som ikke er kvalifiserte til å være foreldre.

Ja, akkurat. Det er ei lita gruppe foreldre her i landet som faktisk må "kvalifisera" seg til å bli foreldre, det er dei som adopterer. Alle andre kan formeira seg nett som dei vil. Korleis ser du føre deg at den kvalifikasjonsordninga skulle organiserast då?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, akkurat. Det er ei lita gruppe foreldre her i landet som faktisk må "kvalifisera" seg til å bli foreldre, det er dei som adopterer. Alle andre kan formeira seg nett som dei vil. Korleis ser du føre deg at den kvalifikasjonsordninga skulle organiserast då?

Du må få ett sertifikat eller bevis av noe slag, slik som du må når du skal få lov å føre en bil f.eks.

Lenke til kommentar

Du må få ett sertifikat eller bevis av noe slag, slik som du må når du skal få lov å føre en bil f.eks.

Veldig mange har sertifikat, men bryt likevel vegtrafikklova. Om du skulle setja i gang eit kjempeapparat med kurs, sensorar og foreldresertifikat, trur du verkeleg at det ville hindra folk i å gjera ulovlege eller uforsvarlege ting overfor ungane sine?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig mange har sertifikat, men bryt likevel vegtrafikklova. Om du skulle setja i gang eit kjempeapparat med kurs, sensorar og foreldresertifikat, trur du verkeleg at det ville hindra folk i å gjera ulovlege eller uforsvarlege ting overfor ungane sine?

Nei, det tror jeg så absolutt ikke. Men det jeg vet er at det hadde blitt redusert kraftig.

Lenke til kommentar

Nei, det tror jeg så absolutt ikke. Men det jeg vet er at det hadde blitt redusert kraftig.

Veit og veit - korleis kan du vita det? Er noko tilsvarande nokon gong gjennomført nokon stad i verda?

Det trur eg ikkje, og eg trur ikkje det på noko sett eller vis er gjennomførbart heller, fordi:

Ei slik ordning ville bli gigantisk, og uråd å administrera. Me snakkar trass alt om alle kvinner og menn i formeiringsdyktig alder. Korleis i all verda skulle noko slikt føregå? Det var i alle fall slutten på avbyråkratiseringslinja til Solberg-regjeringa!

Korleis skal ein hindra folk i å få barn før dei har gjennomført "kvalifiseringa"?

Lenke til kommentar

Veit og veit - korleis kan du vita det? Er noko tilsvarande nokon gong gjennomført nokon stad i verda?

Det trur eg ikkje, og eg trur ikkje det på noko sett eller vis er gjennomførbart heller, fordi:

Ei slik ordning ville bli gigantisk, og uråd å administrera. Me snakkar trass alt om alle kvinner og menn i formeiringsdyktig alder. Korleis i all verda skulle noko slikt føregå? Det var i alle fall slutten på avbyråkratiseringslinja til Solberg-regjeringa!

Korleis skal ein hindra folk i å få barn før dei har gjennomført "kvalifiseringa"?

Jeg sier ikke at det er veldig gjennomførbart, jeg sier bare at det burde vært slik i en litt mer perfekt verden (i en perfekt verden hadde så klart alle innbyggere vært kvalifisert).

Ja og du kan kjøre en bil uten lappen, det er ingenting som stanser deg fra å gjøre det, men det gjør deg til en kriminell, og du behandles som en.

Lenke til kommentar

Minner meg om ett-barnspolitikken i Kina samt eugenics fra en tidligere tid.

http://en.wikipedia.org/wiki/One-child_policy

http://en.wikipedia.org/wiki/Eugenics

Nei? Skjønner ikke hvordan dette er relevant da jeg klart prioriterer andre ting.

Ja, la oss sterilisere alle disse menneskene, akkurat som tatergutter ble sterilisert.

Nei? De skal jo så klart få muligheten til å prøve flere ganger til ett visst punkt.

Lenke til kommentar

Ok, så logikken er at når det kommer noen til Norge, så må vi hive ut noen som allerede er her, og endog er norske? Melder du deg frivillig? Det gjør ikke jeg.

Geir :)

Selv om man er født i norge med innvandre foreldre er man forsatt utlending. "Melder du deg frivillig", Du vet svaret selv, gidder ikke å svare på sånne dumme spørsmål

Endret av MathiasOslo
Lenke til kommentar

Selv om man er født i norge med innvandre foreldre er man forsatt utlending. "Melder du deg frivillig", Du vet svaret selv, gidder ikke å svare på sånne dumme spørsmål

Men hun har norsk far, og er pr. definisjon og ifølge norsk lov norsk statsborger. Akkurat som deg og meg, selv om vi har bodd her litt lenger.

Og ja, jeg vet svaret på spørsmålet mitt. men det var du som mente at når det kommer mange inn, så må noen ut.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...