Gå til innhold

Laptop lader ikke lenger

Sssda1

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en 15mnd gammel Samsung Chronos 7 serie som ikke vil lade lenger. Jeg har i en liten periode nå fått til å lade den ved å sette maskinen på hodet eller på siden så den skal få kontakt, men nå går det ikke lenger. Hva bør jeg gjøre? Hva tror dere må skiftes / repareres, og hva tror dere om pris ?

Den er kjøpt på lefdal. Er det et smart sted å få den reparert ?

Takker for svar :)

Endret av perpers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres umiddelbart ut som om dette er en brukerfeil; dårlig kontakt i ladekontakten på PC'en. Dette kan skyldes at du har dratt med deg PC'en lenger enn ledningen rekker, snublet i ledningen etc. Det kan nok være produksjonsfeil, men jeg tipper du vil få skylden. Jeg ville uansett forsøkt reklamasjon hos Lefdal.

Lenke til kommentar

Ok, jeg tror ikke det er kabelen, men skal få sjekket det opp. Om problemet er i maskinen, hva er det som må fikses da, er det hovedkortet eller batteriet eller noe ?

Nå lader den, så trykker veeldig forsiktig =)

Kan være bare pluggen som kan byttes, men det beste er jo hvis det kun er laderen.

Hvorfor ikke prøve garantien??

Selvfølgelig, men det er kjekt hvis det går ann å få ny lader uten at pc'en sendes bort i x antall uker...

Lenke til kommentar

Ok, jeg tror ikke det er kabelen, men skal få sjekket det opp. Om problemet er i maskinen, hva er det som må fikses da, er det hovedkortet eller batteriet eller noe ?

Nå lader den, så trykker veeldig forsiktig =)

Det er nok ladekontakten i PC'en. Den er loddet til hovedkortet. En god serviceelektronikker med loddekunnskaper ordner dette greit, men prøv reklamasjon via Lefdal.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt det samme problemet på HP Compaqen min. Prøvde alt, men av en eller annen grunn så ville ikke maskinen lade. Jeg kjøpte meg en ny lader og da fungerte den igjen. Du kan eventuelt prøve å ta ut batteriet å sette inn laderen så ser du hva som skjer når du ikke har i batteriet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...