Walter Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hei, Jeg kjøpte lørdag for nær en uke siden løskomponenter og satte sammen en PC (se under). PCen fungerer veldig bra, men burde jeg hatt PC4000 Ram istedet for mulig stabil klokking til 3.2GHz? Jeg kjøpte rammen over disk hos gode gamle komplett - nå databutikken. Da er det vel vanskelig å bytte den (siden den akkurat nå står i PCen)? Burde jeg i så fall gå for GeIL hos PS-Data som jo er en tusing billigere enn Corsair? Sender PS-Data på dagen? mvh Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Har samme prosessor som deg og kjører lett Geil PC4000 brikkene på 500MHz(250fsb). Så jeg tror nok du bør gå for raskere ram ja. Problemet mitt er at jeg ikke kommer noe over 255fsb. Da sier den vakre stemmen som bor i hovedkortet, "system failed due to CPU over-klocking..." Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Geil 4200 brikken da er du sikret ,bruker dem selv på en 2,4 Kan forøvrig legge til at den har jeg testet på samme hk som du har og den funket fint der Lenke til kommentar
Walter Skrevet 4. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2003 vel, det gikk ikke. jeg troppet opp og fremla saken, men de ville ikke ta rammen tilbake selv om de jo kunne teste den om de ville, og jeg stod der med lommene fulle av penger, klar for å kjøpe meg 2*512MB Corsair PC4000. Jaja, jeg har nå en god og rask PC anyway. Såvidt jeg vet har man ikke angrerett når man kjøper over disk, eller? rgds Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 angrerett gjelder ikke over disk nei Lenke til kommentar
fashion9 Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg skal kjøpe en pc med det samme HK og Samme CPU. For å få mest igjen for pengene, dvs overklokking, holder det da med 2x256mb PC4000 RAM ? Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Selv om du ikke får like høy minnebåndbredde når du klokker oppover med andre mem ratios enn 1:1 blir jo cpuen raskere Det er jo np å klokke cpu til 250x13 og kjøre minnet på 5:4. Det er det du bør gjøre IMO. Lenke til kommentar
capy Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Walter jeg har sendt deg en PM ang. bytting av minnebrikker. jeg har noen jeg gjerne vil bytte med dine. send meg en PM når du har lest PMen:) Lenke til kommentar
cozmic Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Mener bestemt at det markeds loven også gjelder ved kjøp også over disk. Du har da en 14 dagers returrett (ikke nødvendigvis det samme som angrerett). Det gjelder imidlertid ikke hvis varen på noen måte er brukt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå