EvilSeagull Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Jeg kjøpte netopp ei sleiv som sprakk i maskina, og jeg gidder ikke å drive å diskutere i skranken om jeg har bytterett eller ikke. Hva skal jeg si for å få gjennomslag? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Selvpåført skade som ikke kan forventes at produktet skal tåle er vel ingen grunn til refusjon? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 "Hei. Jeg ødela denne sleiva. Kan jeg kjøpe en ny?" Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Tresleiv? plastikk Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Ikke si noe. Ikke engang tenk på å møte opp for å klage, om du ikke vil bli ledd av. Kjøper jeg en bil og vraker den, kan jeg ikke komme tilbake og få ny. Skjønner du tegninga? Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Ikke si noe. Ikke engang tenk på å møte opp for å klage, om du ikke vil bli ledd av. Kjøper jeg en bil og vraker den, kan jeg ikke komme tilbake og få ny. Skjønner du tegninga? Jeg kunne ikke brydd meg mindre enn om noen på jernia ler av meg. Det kunne like gjerne vært en flue Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Si at du har med deg maskinpistol. Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Si at du har med deg maskinpistol. Im game Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Jeg ville bare spurt dem om ikke sleiva skal tåle maskinoppvask. Er svaret ja, er saken grei. Hvis ikke, er saken også grei, for det er ingen selvfølge. Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Jeg kunne ikke brydd meg mindre enn om noen på jernia ler av meg. Det kunne like gjerne vært en flue Men du skjønte hva jeg skulle fram til? Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Og hvordan vil du bevise at den sprakk under vask? Filmet du det? Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Jeg ville bare spurt dem om ikke sleiva skal tåle maskinoppvask. Er svaret ja, er saken grei. Hvis ikke, er saken også grei, for det er ingen selvfølge. Nå snakker vi samme språk Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Og hvordan vil du bevise at den sprakk under vask? Filmet du det? Du har aldri hatt en jobb hvor kundebehandling er relevant i det hele tatt, har du vel? Sleiva skal tåle maskinoppvask. Det bør nevnes at det går i stykker i maskinvask når du kjøper det, hvis det er noe man bør kunne forvente. Det står et sted i kjøpsloven noe om mangler på varer, det er formulert i retning "varen skal tåle normal forventet bruk for en vare av den art". Jeg vil påstå at du kan kalle dette en mangel. Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Du har aldri hatt en jobb hvor kundebehandling er relevant i det hele tatt, har du vel? Sleiva skal tåle maskinoppvask. Det bør nevnes at det går i stykker i maskinvask når du kjøper det, hvis det er noe man bør kunne forvente. Det står et sted i kjøpsloven noe om mangler på varer, det er formulert i retning "varen skal tåle normal forventet bruk for en vare av den art". Jeg vil påstå at du kan kalle dette en mangel. Joda, jeg har faktisk det. Og vi hadde ikke som regel og fortelle om svakheter alle varer har. Da skulle man aldri bli ferdig. Det jeg spurte etter var om hvordan han skulle bevise det? Kunden har ikke alltid rett, skjønner du. Vi lever i 2013 nå. Endret 5. november 2013 av Maximalyd Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Joda, jeg har faktisk det. Og vi hadde ikke som regel og fortelle om svakheter alle varer har. Da skulle man aldri bli ferdig. Det jeg spurte etter var om hvordan han skulle bevise det? Kunden har ikke alltid rett, skjønner du. Vi lever i 2013 nå. Ja, helt riktig. Vi lever i en verden hvor konkurransen er gigantisk, det finnes lassevis med substituttvarer til kjempegode priser, så nettopp tillit og kundeservice er et av de få områdene man kan skille seg ut på. Det er helt vanlig å opplyse om produkter du selger, om det har spesielle kvaliteter. En plastsleiv som ikke tåler maskinoppvask, er uvanlig, og bør derfor opplyses om. Kunden trenger slett ikke å bevise noe som helst. Han har kommet med en reklamasjon, om dere ikke tror på kunden, er det opp til dere å fremstille noen indisier eller bevis på noe annet. Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Vet ikke om du leste det jeg nettopp skreiv....... Jeg gjentar: Og vi hadde ikke som regel og fortelle om svakheter alle varer har. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Vet ikke om du leste det jeg nettopp skreiv....... Jeg gjentar: Og vi hadde ikke som regel og fortelle om svakheter alle varer har. Nei, men resten av verden trenger ikke å holde samme lave standard. Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Nei, men resten av verden trenger ikke å holde samme lave standard. Hehehe...nei, du sier noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå