Thombr86 Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Mitt Raid5 døde i dag, og er på jakt etter et kontrollerkort som støtter Raid6. Har pr i dag et HP SmartArray P400. Har sikkla litt på Areca Arc 1880ix-16, men det kommer seg på 3500 + frakt og mva Finnes det kontrollere som er billigere og som folk kan garantere fungerer stabilt og kjapt? Skal brukes på en selvbygd filserver med Windows Server 2012 R2 Standard Kommer til å stå 6+ 2TB disker på.Holder med 8 porter, men 12 (eller mer) hadde vært ypperlig! Har også sett på Areca Arc 1231ml-12, og da ender jeg opp på 1300 + mva og frakt Endret 5. november 2013 av Thombr86 Lenke til kommentar
Rankin Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Så lenge du kun skal bruke 2TB disker, så hadde jeg sjekket ebay og sett om jeg fant en P411 kontroller med ADG (raid6) lisens. Har sett at lisensen flyter litt rundt på nettet også. Skal du over 2TB, så må du nok opp på en del nyere kontrollere, og da går prisene opp. Pass litt på, det er en del kontrollere av nyere dato som_ikke_ støtter mer enn 2TB disker. Ellers har jeg hatt gleden av å jobbe med Areca kontrollere tidligere, og de er _veldig_ bra. En del av kontrollerene har et eget nettverksinterface slik at du kan styre kontrolleren via web. Enkelt og greit gui, men gir vel mest mening for de som bruker de i servere som man ikke har fysisk adgang til. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Kan nevne at raidet er fra den tiden at 2TB disker var det som ga mest for pengene, men det har jo forandret seg nå.Så jeg kunne godt tenke meg en kontroller som støtter over 2TB disker, men.. igjen.. Kjøper jeg en P411 med ADG, så har jeg jo ~12TB tilgjengelig med Raid6 om jeg fyller opp, så kan jeg enten kjøre ekstra disker på en ekstra kontroller...Raidet står pr nå og paritetssjekker, men om det feiler, så gidder jeg ikke å stresse, og tar meg litt god tid på å finne en god kontroller og nye kabler. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Hmm, ser nå at P420 har støtte for støre disker, og har nativ støtte for Raid6Litt stiv pris enda kanskje, men frister litt Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Hvis det er ytelse, stabilitet og brukervennlighet med uendelige muligheter, så er Areca noe for deg. Det koster litt mer, men man får også mer. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 7. november 2013 Forfatter Del Skrevet 7. november 2013 Bestemte meg for at 1880ix var noe overkill.. Så ble et Areca ARC-1280ml-12 på meg i denne omgangen. Kostet ~1200 inkl frakt, kommer muligens på toll da.. Men, skal bite meg merke i de større kontrollerene når jeg evt kommer over et hav med SSD'er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå