PrincepBaker Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Hei. Jeg så på denne ukens level up, og med det samme jeg fikk vite at command and conquer ble kansellert, slo maskinen seg momentant av, som om den ikke fikk strøm. Jeg startet maskinen igjen, og under oppstarten slo den seg av. Det samme skjedde 2 ganger til. Den fjerde gangen kom jeg til skrivebordet, og rakk å surfe nettet i et par minutter, før den slo seg av for godt. Nå kan den ikke startes og er helt død. Jeg har sjekket strømtilgang og lignende. Jeg vet døde pc-er kan skyldes mye forskjellig, men ut i fra dette som skjedde med at den plutselig slo seg av flere ganger på rad, så kan kanskje noe antas? Takker for alle innspill. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 To ting kan forårsake dette (pluss en del ting til), høy temperatur på CPU eller feil med PSU, eller høy temperatur på PSU også. Skjedde for meg en gang med en Gigabyte Odin GT 850W PSU, viftebladene løsnet fra selv vifte-motoren og PC'en slo seg av ganske så fort. Fikk startet den igjen etter en liten stund, men den slo seg bare av igjen. Limte fast viftebladene igjen, og PSU'en funker den dag i dag like godt. Så sjekk at viften på PSU'en spinner under oppstart, litt vanskelig for deg å sjekke CPU temperatur hvis PC'en ikke starter. Vær obs på at noen PSU har temperatur kontrollert vifte som ikke vil starte før temepraturen øker. Lenke til kommentar
PrincepBaker Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Litt mer info om pc-en: Pc-en er 5 år gammel og har vært mye brukt. Lenke til kommentar
PrincepBaker Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 (endret) To ting kan forårsake dette (pluss en del ting til), høy temperatur på CPU eller feil med PSU, eller høy temperatur på PSU også. Skjedde for meg en gang med en Gigabyte Odin GT 850W PSU, viftebladene løsnet fra selv vifte-motoren og PC'en slo seg av ganske så fort. Fikk startet den igjen etter en liten stund, men den slo seg bare av igjen. Limte fast viftebladene igjen, og PSU'en funker den dag i dag like godt. Så sjekk at viften på PSU'en spinner under oppstart, litt vanskelig for deg å sjekke CPU temperatur hvis PC'en ikke starter. Vær obs på at noen PSU har temperatur kontrollert vifte som ikke vil starte før temepraturen øker. Akkurat nå skjer absolutt ingenting når jeg trykker på knappen, og jeg hører heller ingen lyder. Den har jo stått og kjølnet en del. Burde den ikke startet nå om det var problemer med noen av viftene? Endret 5. november 2013 av PrincepBaker Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Har kabinettet blitt flyttet på i det siste? Tenkte kanskje en ledning har kommet i kontakt med metall og lager en kortslutning, men jeg tviler siden PSU ikke dytter viftene en kvart omdreiing engang. De fleste hovedkort har en lysindikator som lyser grønt med en gang det før strøm fra strømforsyning, lyser denne hos deg? Kontroller også at stikk-kontakten fungerer. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Akkurat nå skjer absolutt ingenting når jeg trykker på knappen, og jeg hører heller ingen lyder. Den har jo stått og kjølnet en del. Burde den ikke startet nå om det var problemer med noen av viftene? Prøv om du kan sjekke om poweret er gåen? Får du lys på keybordet når du har slått av pc? Du har vel en stasjonær pc? Mvh BmOnline Lenke til kommentar
PrincepBaker Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Nå starter Pc-en igjen! Den var på i 10 minutter før den slo seg av igjen. Så startet jeg den igjen, og den slo seg av etter ca. 10 min nå også, og en gang til etter det (denne gangen tok det 5 min). Hva kan dette være? Venter bare på neste gang nå.. Oppdatering: den slår seg av og på med ca. 7 minutts intervaller nå. Er meget frustrerende. Jeg rakk å sjekke temperatur på CPU forrige gang, og den er normal/lav. Endret 6. november 2013 av PrincepBaker Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Vil tippe at det er feil på strømforsyning. Hadde liknende symptom på en pc og da var det strømforsyningen som sang på siste verset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå