Korporal Kranium Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Hei! Vi flyttet i ny leilighet i Tr.heim nærme sentrum i juni, på NextGentels nettsider sto det at en kunne få 30/10 maks på adressen. Så vi bestilte det, en uke etter at de hadde satt opp nettet var nettet fortsatt ikke bedre enn 10/1, da viser det seg at de har bestilt 20/1 fordi 30/10 ikke gikk, men på telefon sa de det var i orden. Javel tenkte jeg, og spurte om de kunne endre det til 30/10 som vi hadde bestilt. Det gikk ikke, da linja plutselig kun taklet 14/1. Nå sitter vi på 20/1 linje med 14/1 som maks. Er det noe som helst jeg kan gjøre? Føler det er ganske håpløst siden det fysisk er dårlig linje, langt til sentralen etc etc. Får fortsatt opp 30/10 på adressen på NGT sine nettsider. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Så lenge du ikke betaler for 30/10, så er det ikke mye du får gjort... Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Så lenge du ikke betaler for 30/10, så er det ikke mye du får gjort... ja føler det er en trend når det kommer til nett leverandører, så ikke for meg at det var mulig å få så dårlig nett ~1km fra NTNU gløshaugen... Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Du får bytte til Telenor eller et annet selskap, bare ikke oldgentel Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Du får bytte til Telenor eller et annet selskap, bare ikke oldgentel Jo, men ingen leverer bedre, det er kjernen her, visste ikke at linjen var så dårlig. Finnes det noen andre bedre løsninger? Er tross alt midt i Trondheim, hva med trådløst? Er kanskje veldig ustabilt? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Bare en ide: Har Canal Digital, Altibox eller lignende en fiber i området? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Bare en ide: Har Canal Digital, Altibox eller lignende en fiber i området? Ja, det er iallefall fiber maks 2-300 meter unna huset. En tilhører NTNU vet jeg, men det er en del bedrifter, samt et hotell og fotballstadion rett på andre siden av veien. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Kommunen vet hvem som har "løse tråder". Forhør deg på tekn. avdeling. Alle vil ha folk boende i bysentrum! Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Kommunen vet hvem som har "løse tråder". Forhør deg på tekn. avdeling. Alle vil ha folk boende i bysentrum! Hvordan går jeg frem med det her? må det graves ny kabel? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Tenk ikke på gravingen. Trondheim er en velregulert by som har tunneler med kabelbroer, rør for å trekke kabler gjennom osv. Problemet er å finne noen som vil hjelpe deg. Der mener jeg kommunen kanskje allerede har løsningen. Ikke ring, men stikk innom. Se deg om her: www.trondheim.kommune.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå