Gå til innhold

Djuicie\Telenor forhåndsfakturering


Anbefalte innlegg

Kort historikk:

 

Den første regningen fikk jeg kun noen dager etter avtaleinngåelse og var for 2 mnd (okt og nov). Den fikk jeg for en under en mnd siden

 

Men allerede nå så fikk jeg en ny faktura for desember.

Så dem påstår at det er forhåndsbetaling, men er jo ikke det. blir jo nærmest som å holde en mnds gebyr i pant!

 

Utrolig frustrerende.

Er dette normalt hos Telenor?

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fakturadato varierer veldig. Noen får tidlig i måneden, andre sent i måneden. Men abonnementspris (den faste prisen) er alltid på forskudd. Bruk utover dette faktureres på etterskudd. Det er ganske normalt.

 

Du kan forøvrig ringe inn og be om en senere fakturadato om det er et stort problem for deg å måtte betale en uke/halvannen på forskudd.

Lenke til kommentar

Fakturadato varierer veldig. Noen får tidlig i måneden, andre sent i måneden. Men abonnementspris (den faste prisen) er alltid på forskudd. Bruk utover dette faktureres på etterskudd. Det er ganske normalt.

 

Du kan forøvrig ringe inn og be om en senere fakturadato om det er et stort problem for deg å måtte betale en uke/halvannen på forskudd.

betaler allerede nå den faste prisen for desember. Har vært kunde både hos tele2 og onecall og der var det betaling både gebyr og forbruk mnd i etterkant. ikke slik som her der man betaler 1 mnd i forskudd og en mnd i pant.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

Iløpet av en knapp måned har jeg betalalt 3 måneds gebyerer. regner med de fortsatt kommer til å sende ut regning. så i prakis har jeg betalt for en tjeneste jeg aldri kommer til å få.

Tror strengt tatt enten du misforstår noe, eller så roter du fælt.

 

Visst du har mnd fakturering, så betaler du ofte 1 mnd på forskud(noe som er helt normalt). Videre framover, så betaler du bare for 1 mnd i gangen.

 

Det er ingenting som heter "1mnd i pant".

Lenke til kommentar

Jeg syntes det er problematisk at jeg allerede nå i begynnelsen av november må betale for desember måned og at de da konteniurlig har penger fra meg for en tjenste som enda ikke er levert.

Nå har jeg bundet meg pga subsidiert mobilkjøp. Skal høre med forbrukerrådet, men ender vel bare med at jeg betaler meg ut av avtalen.

Lenke til kommentar

Da har du seriøse problemer, visst det byr på ett problem. At du betaler 1 mnd på forhånd har da ingenting å si, og ved en oppsigelse\endring av abb. Så blir du pengene tilbakebetalt\kreditert på faktura.

 

Og du driter litt på leggen her, siden det er helt normalt av mobiloperatørene(inkl One Call og Tele2, i strid i hva du hevder). Det er altså ikke bare Telenor som gjør dette.

 

Sakset fra Onecall sine avtalevilkår:

 

"One Call fakturerer eventuelle faste avgifter forskuddsvis og forbruk etterskuddsvis. Etableringsavgift kan kreves innbetalt før en tjeneste aktiveres. Betalingsfristen på fakturaer er 14 dager. One Call kan kreve gebyr for fakturautsendelsen. Faktura sendes per post eller elektronisk via e-post. Avtalegiro kan opprettes."

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

Da har du seriøse problemer, visst det byr på ett problem. At du betaler 1 mnd på forhånd har da ingenting å si, og ved en oppsigelse\endring av abb. Så blir du pengene tilbakebetalt\kreditert på faktura.

 

Og du driter litt på leggen her, siden det er helt normalt av mobiloperatørene(inkl One Call og Tele2, i strid i hva du hevder). Det er altså ikke bare Telenor som gjør dette.

 

Sakset fra Onecall sine avtalevilkår:

 

"One Call fakturerer eventuelle faste avgifter forskuddsvis og forbruk etterskuddsvis. Etableringsavgift kan kreves innbetalt før en tjeneste aktiveres. Betalingsfristen på fakturaer er 14 dager. One Call kan kreve gebyr for fakturautsendelsen. Faktura sendes per post eller elektronisk via e-post. Avtalegiro kan opprettes."

 

Sjekket min siste faktura med onecall. der ble samtlige utgifter fakturert påfølgende mnd, IKKE på forhånd. dette inkl faste utgifter som datapakke :

 

Lenke til kommentar

Da har du seriøse problemer, visst det byr på ett problem. At du betaler 1 mnd på forhånd har da ingenting å si, og ved en oppsigelse\endring av abb. Så blir du pengene tilbakebetalt\kreditert på faktura.

 

Og du driter litt på leggen her, siden det er helt normalt av mobiloperatørene(inkl One Call og Tele2, i strid i hva du hevder). Det er altså ikke bare Telenor som gjør dette.

 

Sakset fra Onecall sine avtalevilkår:

 

"One Call fakturerer eventuelle faste avgifter forskuddsvis og forbruk etterskuddsvis. Etableringsavgift kan kreves innbetalt før en tjeneste aktiveres. Betalingsfristen på fakturaer er 14 dager. One Call kan kreve gebyr for fakturautsendelsen. Faktura sendes per post eller elektronisk via e-post. Avtalegiro kan opprettes."

Jeg betaler næremere 2 mnd på forhånd enn 1

Lenke til kommentar

 

Sjekket min siste faktura med onecall. der ble samtlige utgifter fakturert påfølgende mnd, IKKE på forhånd. dette inkl faste utgifter som datapakke :

attachicon.gifUntitled.jpg

Det er ingen faste avgifter der, bare bruk. Derfor blir du fakturert på etterskudd, slik som hos alle operatørene.

Jeg betaler næremere 2 mnd på forhånd enn 1

Da er det pga datoen du opprettet abonnementet, da vil man på første faktura få fram til neste faktureringsdato.

 

Du betaler 1 mnd på forskudd framover, akkurat likt hos alle operatørene.

Lenke til kommentar

Dette gjør Tele2, NetCom, Djuice, Telenor, OneCall, Chess med flere i dag, siden de fleste abonnementene nå har forbruk inkludert. Om du ikke har abonnement med inkludert bruk, blir det fakturert i ettertid.

Dette er selvopplevd, sålenge abonnementet inkluderer forbruk, har også ett abonnement som fakturerer jeg blir fakturert om jeg bruker det, da kommer faktura i etterkant, men det abonnementet er så lite i bruk at de med forbruk ikke er vitsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...