Januar333 Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Kort historikk: Den første regningen fikk jeg kun noen dager etter avtaleinngåelse og var for 2 mnd (okt og nov). Den fikk jeg for en under en mnd siden Men allerede nå så fikk jeg en ny faktura for desember. Så dem påstår at det er forhåndsbetaling, men er jo ikke det. blir jo nærmest som å holde en mnds gebyr i pant! Utrolig frustrerende. Er dette normalt hos Telenor? Endret 5. november 2013 av freddy85 Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Fakturadato varierer veldig. Noen får tidlig i måneden, andre sent i måneden. Men abonnementspris (den faste prisen) er alltid på forskudd. Bruk utover dette faktureres på etterskudd. Det er ganske normalt. Du kan forøvrig ringe inn og be om en senere fakturadato om det er et stort problem for deg å måtte betale en uke/halvannen på forskudd. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Fakturadato varierer veldig. Noen får tidlig i måneden, andre sent i måneden. Men abonnementspris (den faste prisen) er alltid på forskudd. Bruk utover dette faktureres på etterskudd. Det er ganske normalt. Du kan forøvrig ringe inn og be om en senere fakturadato om det er et stort problem for deg å måtte betale en uke/halvannen på forskudd. betaler allerede nå den faste prisen for desember. Har vært kunde både hos tele2 og onecall og der var det betaling både gebyr og forbruk mnd i etterkant. ikke slik som her der man betaler 1 mnd i forskudd og en mnd i pant. Endret 5. november 2013 av freddy85 Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Du har jo en betalingsfrist, så det blir uansett ikke mer enn to uker-ish på forskudd. Neste periode begynner forøvrig 1. desember, så en betaling 1. desember kan du ikke kalle forskudd. Da har du betalt i bruksperioden. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 Svindel å fanteri Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Bare å bytte da ;-) Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 5. november 2013 Forfatter Del Skrevet 5. november 2013 (endret) Skal det, blir spennede å se om de refundere "panten" eller hva det nå enn er. Veit ikke hvorfor de har en slik praksis, mulig de tener penger på renter. Endret 5. november 2013 av freddy85 Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Jeg har aldri tenkt på det som ett problem, og ja Telenor har bestandig returnert "pant" til meg ;-) Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Iløpet av en knapp måned har jeg betalalt 3 måneds gebyerer. regner med de fortsatt kommer til å sende ut regning. så i prakis har jeg betalt for en tjeneste jeg aldri kommer til å få. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Iløpet av en knapp måned har jeg betalalt 3 måneds gebyerer. regner med de fortsatt kommer til å sende ut regning. så i prakis har jeg betalt for en tjeneste jeg aldri kommer til å få. Tror strengt tatt enten du misforstår noe, eller så roter du fælt. Visst du har mnd fakturering, så betaler du ofte 1 mnd på forskud(noe som er helt normalt). Videre framover, så betaler du bare for 1 mnd i gangen. Det er ingenting som heter "1mnd i pant". Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 Har det noe å si om du betaler før eller etter? Så lenge det er en fastsum hver måned.... Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Jeg syntes det er problematisk at jeg allerede nå i begynnelsen av november må betale for desember måned og at de da konteniurlig har penger fra meg for en tjenste som enda ikke er levert. Nå har jeg bundet meg pga subsidiert mobilkjøp. Skal høre med forbrukerrådet, men ender vel bare med at jeg betaler meg ut av avtalen. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 6. november 2013 Del Skrevet 6. november 2013 (endret) Da har du seriøse problemer, visst det byr på ett problem. At du betaler 1 mnd på forhånd har da ingenting å si, og ved en oppsigelse\endring av abb. Så blir du pengene tilbakebetalt\kreditert på faktura. Og du driter litt på leggen her, siden det er helt normalt av mobiloperatørene(inkl One Call og Tele2, i strid i hva du hevder). Det er altså ikke bare Telenor som gjør dette. Sakset fra Onecall sine avtalevilkår: "One Call fakturerer eventuelle faste avgifter forskuddsvis og forbruk etterskuddsvis. Etableringsavgift kan kreves innbetalt før en tjeneste aktiveres. Betalingsfristen på fakturaer er 14 dager. One Call kan kreve gebyr for fakturautsendelsen. Faktura sendes per post eller elektronisk via e-post. Avtalegiro kan opprettes." Endret 6. november 2013 av Rusher Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Da har du seriøse problemer, visst det byr på ett problem. At du betaler 1 mnd på forhånd har da ingenting å si, og ved en oppsigelse\endring av abb. Så blir du pengene tilbakebetalt\kreditert på faktura. Og du driter litt på leggen her, siden det er helt normalt av mobiloperatørene(inkl One Call og Tele2, i strid i hva du hevder). Det er altså ikke bare Telenor som gjør dette. Sakset fra Onecall sine avtalevilkår: "One Call fakturerer eventuelle faste avgifter forskuddsvis og forbruk etterskuddsvis. Etableringsavgift kan kreves innbetalt før en tjeneste aktiveres. Betalingsfristen på fakturaer er 14 dager. One Call kan kreve gebyr for fakturautsendelsen. Faktura sendes per post eller elektronisk via e-post. Avtalegiro kan opprettes." Sjekket min siste faktura med onecall. der ble samtlige utgifter fakturert påfølgende mnd, IKKE på forhånd. dette inkl faste utgifter som datapakke : Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 6. november 2013 Forfatter Del Skrevet 6. november 2013 Da har du seriøse problemer, visst det byr på ett problem. At du betaler 1 mnd på forhånd har da ingenting å si, og ved en oppsigelse\endring av abb. Så blir du pengene tilbakebetalt\kreditert på faktura. Og du driter litt på leggen her, siden det er helt normalt av mobiloperatørene(inkl One Call og Tele2, i strid i hva du hevder). Det er altså ikke bare Telenor som gjør dette. Sakset fra Onecall sine avtalevilkår: "One Call fakturerer eventuelle faste avgifter forskuddsvis og forbruk etterskuddsvis. Etableringsavgift kan kreves innbetalt før en tjeneste aktiveres. Betalingsfristen på fakturaer er 14 dager. One Call kan kreve gebyr for fakturautsendelsen. Faktura sendes per post eller elektronisk via e-post. Avtalegiro kan opprettes." Jeg betaler næremere 2 mnd på forhånd enn 1 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Sjekket min siste faktura med onecall. der ble samtlige utgifter fakturert påfølgende mnd, IKKE på forhånd. dette inkl faste utgifter som datapakke : Untitled.jpg Det er ingen faste avgifter der, bare bruk. Derfor blir du fakturert på etterskudd, slik som hos alle operatørene. Jeg betaler næremere 2 mnd på forhånd enn 1 Da er det pga datoen du opprettet abonnementet, da vil man på første faktura få fram til neste faktureringsdato. Du betaler 1 mnd på forskudd framover, akkurat likt hos alle operatørene. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Dette gjør Tele2, NetCom, Djuice, Telenor, OneCall, Chess med flere i dag, siden de fleste abonnementene nå har forbruk inkludert. Om du ikke har abonnement med inkludert bruk, blir det fakturert i ettertid. Dette er selvopplevd, sålenge abonnementet inkluderer forbruk, har også ett abonnement som fakturerer jeg blir fakturert om jeg bruker det, da kommer faktura i etterkant, men det abonnementet er så lite i bruk at de med forbruk ikke er vitsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå