Gå til innhold

nekter, og nekter å stole bare på amerikanske nyheter

Lars26

Anbefalte innlegg

Har alltid levd av å se på amerikanske nyheter, etterhvert som jeg gravde dypere inn har jeg funnet ut at mange land har forskjellige teorier.

har nå begynt å se på russiske og kinesiske medier, uansett hvor mye dere skal hevde det er propoganda og statseid.. hvorfor er det slik at det USA sier er 100% sant? kan ikke det være propoganda?

hva er deres mening

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen tvil om at amerikanske medier "pynter" på nyhetene.

Særlig Fox News har tette bånd til høyrefløyen.

Fra norsk Wikipedia, om Fox News:

Fox News redaksjonelle linje er republikansk og patriotisk. Den er av sine motstandere kritisert for å omtale USA som «the good guys» og at nasjoner og individer som er uenig med USA, tilhører «the bad guys».

Det er ikke lett å finne ærlige nyheter. Alle har en agenda.

Å se nyheter fra flere land, i stedet for bare en kanal, kan hjelpe deg å se helheten, og gjøre deg opp egne meninger.

Men isolert sett tror jeg ikke en kinesisk kanal er mer troverdig enn en amerikansk.

Tvert imot. I Kina styres alt av Staten, så de er sikkert minst like patriotiske som Fox News er i USA. Glem ikke at Kina er en kommunistisk ettpartistat.

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at amerikanske medier "pynter" på nyhetene.

Særlig Fox News har tette bånd til høyrefløyen.

Fra norsk Wikipedia, om Fox News:

Det er ikke lett å finne ærlige nyheter. Alle har en agenda.

Å se nyheter fra flere land, i stedet for bare en kanal, kan hjelpe deg å se helheten, og gjøre deg opp egne meninger.

Men isolert sett tror jeg ikke en kinesisk kanal er mer troverdig enn en amerikansk.

Tvert imot. I Kina styres alt av Staten, så de er sikkert minst like patriotiske som Fox News er i USA. Glem ikke at Kina er en kommunistisk ettpartistat.

ja skjønner hva du mener

men har alltid møtt personer på internett som ikke vil tro på mine kilder f.eks fordi de er russiske, og legger igjen amerikasnke kilder selv og sier at f.eks jeg er kommunist, idiot, fordi jeg linker dem propoganda og tull.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å finne et fasitsvar på hvilken side som har rett.

Fox har svært liten troverdighet pga. deres tette bånd til høyresiden, og sterke patriotisme.

Men kinesiske og russiske medier er ikke nødvendigvis bedre.

Poenget mitt er at ingen kanaler nødvendigvis er fullstendig ærlige.

Ikke engang Wikipedia er ufeilbarlig. Folk kan skrive hva som helst der, og folk redigerer artikkelen om kontroversielle personer og hendelser hele tiden.

Den beste måten å linke til en sak, er om flere uavhengige medier rapporterer det samme.

Flere kilder, ikke bare en kinesisk avis som taler myndighetene sin sak.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...